عینک‌های AR به نمایشگرهای میکرو ال ای دی مجهز خواهند شد

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
طبق تحقیقات صورت‌گرفته، به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش microLED با شکست رقیب خود یعنی امولد، به بهترین گزینه برای نمایشگرهای عینک AR در آینده تبدیل شود.
تبلیغات

اکثر عینک‌های AR یا همان واقعیت افزوده، از زمان عرضه‌ی گوگل گلس در سال ۲۰۱۳ تاکنون از فناوری کریستال مایع در سیلیکون (LCoS) برای صفحه‌های نمایش خود استفاده می‌کنند. اما ظاهرا دیگر فناوری‌های صفحه‌نمایش برای این‌گونه دستگاه‌ها، مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد.

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته توسط دیجی‌تایمز، در آینده میکرو ال ای دی به اصلی‌ترین فناوری صفحه‌نمایش برای هدست‌های AR تبدیل خواهد شد. حتی در برخی عینک‌ها از فناوری لیزر استفاده شده است که متاسفانه در آن خطر آسیب‌رسانی به شبکیه چشم وجود دارد.

براساس گزارش‌های به‌دست‌آمده، این‌گونه به‌نظر می‌رسد که نمایشگرهای امولد می‌توانند رقیب بزرگی برای فناوری میکرو ال ای دی محسوب شوند؛ اگرچه ظاهرا نمایشگرهای میکرو ال ای دی نسبت به رقیب خود از رکود پایین‌تر، کنتراست بالاتر و طول عمر بیشتری برخوردار است. علاوه‌بر این، میزان روشنایی صفحه‌نمایش فوق ۳۰ برابر بیش‌تر از نوع AMOLED است.

مقایسه MicroLED با OLED

در حالی‌که به‌نظر می‌رسد نمایشگر microLED گزینه مناسبی برای عینک‌های AR به حساب می‌آید، اما نگرانی‌هایی نیز از بابت این فناوری وجود دارد. هم‌اکنون، این فناوری به تولید انبوه نرسیده است. باتوجه‌به اینکه سامسونگ، نمونه اولیه از صفحه‌نمایش میکروال ای دی را در همایش CES معرفی کرد؛ تولید این فناوری، دشوار به‌نظر می‌رسد و حتی می‌تواند ضررهای هنگفتی را به‌دنبال داشته باشد.

در همین حال، گزارش‌ها نشان از آن داشتند که اپل پس از خرید فناوری LuxVue، روی نمایشگر microLED کار می‌کند و حتی ۳۰۰ مهندس در حال بررسی این پروژه بودند. به‌دلیل موانعی که بر سر راه تولید نمایشگرهای میکرو ال ای دی وجود داشت، اپل سال پیش از این پروژه کناره‌گیری کرد. یکی از کارشناسان صفحه‌نمایش، از این موضوع به‌عنوان فرصت طلایی برای اپل یاد می‌کند و عقیده دارد:

هر فردی می‌تواند صفحه‌نمایش اولد یا LCD را خریداری کند؛ اما اپل می‌تواند میکرو ال ای دی خود را داشته باشد.

طبق شایعات منتشرشده، اپل هم‌اکنون روی عینک‌های AR کار می‌کند. با تمام این تفاصیل، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فراگیری تکنولوژی میکرو ال ای دی اپل در بازارها باشیم. این موضوع حتی می‌تواند انگیزه‌ی دیگر شرکت‌های فناوری برای عرضه‌ی نمایشگرهای microLED را نیز تقویت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات