نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو 1LE مدل ۲۰۱۹

سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 7 دقیقه
شورولت هیچ‌گاه هاچ‌بک جذابی نداشته و احتمالا در آینده نیز، با وجود کامارو نخواهد داشت. با بررسی شورولت کامارو توربو 1LE مدل ۲۰۱۹ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شورولت کامارو توربو چهارسیلندر از مدل‌های محبوب‌ کامارو محسوب می‌شود و طبق گزارش‌های مالی، یک‌سوم فروش این خودرو محبوب را ازآنِ خود کرده است. این مدل جدید با استفاده از برخی قطعات کامارو شش‌سیلندر مانند سیستم تعلیق، ترمزها، لاستیک‌ها و بدنه‌ی عضلانی، مدل زیبا و جذاب و درعین‌حال قدرتمندی برای خریداران فراهم می‌کند. شورولت کامارو توربو 1LE از ترکیب پیشرانه‌ی چهارسیلندر دولیتری توربو و بسته‌ی ارتقای عملکرد 1LE ساخته‌ شده است. این مدل زیبا توانایی رقابت با مدل‌های شش‌سیلندر SS و ZL1 را با کمترین هزینه‌ی ممکن دارد. پیشرانه‌ی چهارسیلندر شورولت کامارو توربو 1LE تقریبا ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در مدت ۴.۵ ثانیه این خودرو را از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رساند.

شورولت کامارو توربو 1LE

این خودرو شباهت بسیاری به مدل شش‌سیلندر 1LE دارد و درصورت کنارهم قراردادن این دو مدل، به‌سختی می‌توان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. برخی از ویژگی‌های بین آن‌ها نیز مشترک است که ازجمله می‌توان به سیستم تعلیق، ترمزهای چهارپیستونه‌ی جلو با مارک برمبو، لاستیک‌ها و حالت رانندگی مسابقه‌ای اشاره کرد. کاپوت مشکی این خودرو زیبایی خاصی به آن بخشیده است. فرمان از چرم آلکانترا پوشیده شده که همخوانی خوبی با رنگ تودوزی آن ایجاد کرده است. این مدل با برادر شش‌سیلندر خود تفاوت ظاهری بسیار کمی دارد و تنها اختلاف آن‌ها در زیر کاپوت نهفته است.

شورولت کامارو توربو 1LE

پیشرانه‌ی چهارسیلندر توربوشارژ این خودرو برای هماهنگی با بسته‌ی ارتقای عملکرد 1LE تغییر چندانی نکرده و قدرت خروجی آن بدون هیچ تغییری همان ۲۷۵ اسب‌بخار است. بیست سال پیش، قدرت خروجی پیشرانه‌ی ۵.۷لیتری هشت‌سیلندر کامارو Z28 فقط ۲۸۵ اسب‌بخار بود. این میزان پیشرفت در بخش پیشرانه واقعا هیجان‌انگیز و ستودنی است. این پیشرانه گشتاور زیادی را با تأخیر کم تولید می‌کند و به شما امکان می‌دهد در هر زمان، حداکثر میزان قدرت تولیدی را دردسترس داشته باشید و تمام طول روز در جاده‌ها بدون توجه به محدودیت‌های سرعت رانندگی کنید؛ درست برخلاف کاماروهای هشت‌سیلندر مدل SS یا شش‌سیلندر که برخی محدودیت‌ها را در جاده‌ها دارند.

شورولت کامارو توربو 1LE

این پیشرانه‌ی کوچک واقعا قدرتمند است و به‌راحتی می‌تواند کامارو را به‌سرعت‌های زیاد برساند. این پیشرانه تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه به‌آرامی و نرمی کار می‌کند؛ اما وقتی بیشتر به پدال گاز فشار بیاوریم و دور پیشرانه را افزایش دهیم و به ۶۰۰۰ دور برسانیم، صدای گوش‌نوازی می‌شنویم. البته صدای ایجادشده‌ی پیشرانه با صدای آشنا و زیبای مدل‌ها و تاریخ کامارو همخوانی ندارد. شورولت می‌گوید صدای خروجی این پیشرانه با اضافه‌کردن اگزوز استاندارد دوگانه متعادل‌تر شده است. صدای این خودرو بیشتر به مدل‌های باکیفیت و قدرتمند فورد فوکوس RS و هوندا سیویک تایپ R شبیه است. 

شورولت کامارو توربو 1LE

شورولت کامارو توربو 1LE فقط با گیربکس شش‌سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود. کلاچ آن در محیط‌های شهری عملکرد بسیار نرم و درخورتوجهی از خود ارائه می‌دهد و همخوانی کامل و بی‌عیب‌ونقصی با پیشرانه دارد. این مدل در مسیرهای پرپیچ‌وخم، درست مانند برادران شش و هشت‌سیلندر خود قدرتمند و جذاب به‌نظر می‌رسد. پیشرانه‌ی قدرتمند و سیستم تعلیق و ترمزهای بی‌نقص آن حس خوبی در حین رانندگی به سرنشینان منتقل می‌کند و راننده نیز از این هماهنگی موجود در شورولت کامارو توربو 1LE لذت خواهد برد.

شورولت کامارو توربو 1LE

این مدل توزیع وزنی پنجاه‌پنجاه دارد؛ به‌همین‌دلیل، فرمان‌پذیری خودرو در حین رانندگی بسیار عالی است و آن را به یکی از بهترین‌ها در کلاس خودروهای عضلانی آمریکایی تبدیل می‌کند. حالت رانندگی مسابقه‌ای در توربو 1LE بسیار جذاب است. در این حالت، خودرو به‌طور چشمگیری درمقایسه‌با حالت عادی قدرتمندتر به‌نظر می‌رسد و دسترسی به تنظیمات مسابقه‌ای برای راننده فراهم‌ شده و ثبات و کنترل‌پذیری خودرو بیشتر می‌شود.

هوندا سیویک type R

روی‌هم‌رفته، کامارو به‌راحتی می‌تواند با رقبای قدرتمندش مانند فولکس‌واگن گلف GTI و هوندا سیویک تایپ R یا فورد فوکوس RS رقابت کند و طرفدارانش را ناامید نکند. طراحی آیرودینامیکی شورولت کامارو توربو 1LE واقعا شگفت‌انگیز است و تعادل بی‌نظیری با افزودن پکیچ 1LE به کامارو درمقایسه‌با دیگر خودروهای عضلانی موجود در بازار از خود نشان می‌دهد. به‌گفته‌ی بسیاری از کارشناسان، این خودرو در بحث تعادل بهترین در کلاس خود محسوب می‌شود.

ford focus RS

درحال‌حاضر، هدف شورولت فروش هزار دستگاه خودرو کامارو توربو 1LE مدل ۲۰۱۹ است. اگر به آمار فروش سال گذشته نگاه کنیم، این رقم تنها ۱.۵درصد از فروش کاماروهای مدل جدید و ۴.۵درصد از فروش مدل‌های توربوشارژ کامارو را شامل می‌شود که آمار چشمگیری به‌حساب نمی‌آید. اوپنهایزر، مهندس ارشد شورولت، دراین‌باره می‌گوید:

شورولت هدف‌گذاری مشابهی برای فروش مدل ZL1 کامارو 1LE درنظر گرفته است. در سال گذشته، از این مدل ۱۷۰۰ دستگاه فروخته‌ شده است. البته، کامارو توربو 1LE رقابت سختی در این زمینه دارد و شورولت باید برای فروش بیشتر این مدل تبلیغات گسترده‌ای کند. یکی از دلایل این موضوع، علاقه‌ی مردم ایالات متحده‌ی آمریکا به خودروهای شش و هشت‌سیلندر است تا چهارسیلندر توربوشارژ.
شورولت کامارو توربو 1LE

هنوز سخت است بگوییم کامارو توربو 1LE موفق خواهد بود یا خیر و همه‌چیز به دیدگاه‌ها و بازخوردهای مردم و کارشناسان بستگی دارد. شورولت کامارو توربو 1LE خودرویی فوق‌العاده، مطمئن، دودر، قدرتمند و جایگزینی واقعی برای هاچ‌بک‌های سریع بازار به‌حساب می‌آید. باوجوداین، اگر شورولت واقعا می‌خواهد مشتریان وفادار خود را همچنان جذب کند، کامارو توربو 1LE به پیشرانه‌ی قدرتمندتر و صدای جذاب‌تری نیاز دارد؛ صدایی هم‌تراز با تاریخ پرافتخار کامارو که هر فرد عابری را به‌سوی خود جذب می‌کرد و نگاه‌ها را به‌سوی خود خیره می‌گرداند. آری، عاشقان این خودرو عضلانی به چیزی بیشتر از توربو 1LE برای جذب‌شدن نیاز دارند.

شورولت کامارو توربو 1LE

بزرگ‌ترین برگ برنده‌ی شورولت کامارو توربو 1LE قیمتش است. کامارو توربو 1LT ارزان‌ترین قیمت را دارد و قیمت پایه‌ی آن ۲۵هزار و ۵۰۰ دلار است. بسته‌ی 1LE مبلغ ۴۵۰۰ دلار به این مبلغ اضافه می‌کند. همچنین، کاربر برای برخورداری از صندلی‌های ریکارو باید ۱۵۹۵ دلار بپردازد که رقم کلی آن را با هزینه‌ی تحویل به ۳۲هزار و ۵۹۰ دلار می‌رساند. این درحالی است که قیمت پایه‌ی فورد موستانگ اکوبوست ۲۶هزار و ۱۲۰ دلار است و اضافه‌کردن بسته‌ی عملکرد بالا ۲۴۹۵ دلار و اگزوزهای اکتیو ۸۹۵ دلار و دیگر تجهیزات لازم برای نصب این اگزوز ۲۰۰۰ دلار آب می‌خورد. بنابراین، نصب این اگزوزها درمجموع ۲۸۹۵ دلار هزینه دربر خواهد داشت که درنهایت، قیمت آن را به ۳۲هزار و ۵۰۵ دلار به‌اضافه‌ی ۹۹۵ دلار هزینه‌ی تحویل می‌رساند. البته باید به این نکته توجه کرد قیمت ۳۳هزارو۵۰۰دلاری بدون صندلی‌های ریکارو است و این صندلی‌ها فقط روی موستانگ اکوبوست پرمیوم با قیمت پایه‌ی ۳۱هزار و ۱۳۵ دلار نصب‌شدنی است. باتوجه‌به آنچه گفته شد، شورولت کامارو توربو 1LE خودرویی قدرتمند با ارزش خرید فراوان است که افراد زیادی انتظارش را دارند.

شورولت کامارو توربو 1LE
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات