تولید اتوبوس به نزدیک صفر رسید

جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تولید انواع اتوبوس در آبان ماه امسال به نزدیک صفر رسیده است.
تبلیغات

وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار آماری جدید از کاهش تولید انواع اتوبوس در ماه گذشته خبر داد. بر این اساس تولید انواع اتوبوس در آبان‌ماه امسال با کاهش ۹۹.۴ درصدی از ۱۶۳ دستگاه در آبان ماه سال گذشته به یک دستگاه کاهش یافته است.

bus اتوبوس

در آبان‌ماه سال جاری، میزان تولید اتوبوس در شرکت‌های ایران خودرو دیزل، عقاب‌ افشان و یاوران خودرو شرق، ۱۰۰ درصد کاهش داشته و تولید آن‌ها به ترتیب از ۶، ۱۴۰ و ۱۲ دستگاه در آبان ماه ۱۳۹۶ به صفر دستگاه رسیده است. همچنین میزان تولید اتوبوس در شرکت پیشرو دیزل آسیا نیز در آبان‌ماه امسال حدود ۸۰ درصد کاهش داشته و تعداد اتوبوس‌های تولیدشده در این شرکت از پنج دستگاه در آبان‌ماه سال گذشته، به یک دستگاه رسیده است.

اتوبوس

دراین‌میان وضعیت تولید شرکت آکیادویچ در آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییری نداشته و این شرکت در ماه آبان هر دو سال هیچ اتوبوسی تولید نکرده است. پیش از این نیز طی ماه‌های گذشته وضعیت تولید خودرو در کشور با افت همراه بود و برخی از مدل‌های پرتیراژ کشور با کاهش تولید مواجه شدند. از جمله می‌توان به کاهش تولید محصولات شرکت‌های بزرگ کشور مانند ایران خودرو و سایپا اشاره کرد که تاثیر قابل توجهی بر بازار خودرو گذاشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات