آنر در حال توسعه‌ ساعت هوشمند جدیدی مبتنی بر تراشه مدیاتک است

یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شنیده‌ها نشان از این دارد که آنر در حال توسعه‌ی ساعت هوشمند جدیدی مبتنی بر تراشه‌ی مدیاتک است که از الگوی مصرف بهینه‌ی انرژی بهره می‌برد.
تبلیغات

طی ماه‌های اخیر، آنر سخت مشغول فعالیت بوده است. از یک طرف، آنر در حال توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند آنر 8C و آنر 8X اقتصادی، برای عرضه در بازار هند است. از سوی دیگر، تقارن زمانی با فصل تعطیلات و فروش محصولات متنوع، سخت این شرکت را درگیر کرده است.

همچنین انتظار می‌رود که گوشی‌های هوشمندی همچون آنر مجیک ۲ و آنر ویو ۲۰ بتوانند در بازار حرف‌های تازه‌ای برای این برند داشته باشند. پیشتر آنر ویو ۲۰ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و نمایشگر دارای روزنه معرفی شد. همچنین در آبان‌ماه سال جاری نیز، آنر مجیک ۲ با حذف بریدگی نمایشگر، بهره گیری از ۶ دوربین و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رونمایی شد. 

ساعت هوشمند آنر

آبان‌ماه، آنر واچ مجیک، ساعت هوشمند ضد آب با نمایشگر AMOLED و عمر باتری یک هفته‌ای آنر معرفی شد که نسخه‌ی کوچکتر هواوی واچ GT محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد فعالیت‌ها و تلاش‌های آنر به همین‌جا ختم نمی‌شود و باید منتظر معرفی ساعت هوشمند جدیدی از این برند باشیم. براساس مستندات مربوط به گواهینامه‌ی Bluetooth SIG به‌نظر می‌رسد آنر قصد دارد ساعت هوشمند جدیدی به بازار معرفی کند. 

متاسفانه، مستنداتی که از این ساعت هوشمند به‌اشتراک گذاشته شده است، جزئیات زیادی در مورد مشخصات سخت‌افزاری آن ارائه نمی‌دهد. براساس اطلاعات منتشرشده، ساعت هوشمند آنر با شماره مدل ELF-G10، سبک جدیدی از پوشیدنی‌ها را همانند آنر بند ۴ به‌نمایش خواهد گذاشت. شهریورماه، آنر از دستبند تناسب اندام بند ۴ با نمایشگر AMOLED و حسگر ضربان قلب رونمایی کرد. باوجودی که اطلاعات محدودی در مورد این ساعت هوشمند به‌اشتراک گذاشته شده است؛ ولی انتظار می‌رود با بلوتوث ۴ با استاندارد مصرف بهینه‌ی انرژی معرفی شود.

ساعت هوشمند آنر
ساعت هوشمند آنر
ساعت هوشمند آنر

یکی دیگر از مشخصات جالب‌توجهی که در مورد این ساعت هوشمند منتشرشده، این است که ظاهرا باید منتظر محصولی مبتنی بر پلتفرم مدیاتک باشیم. تراشه‌های مدیاتک در مقایسه با تراشه‌های کوالکام در بازار گجت‌های پوشیدنی، سهم کمتری از بازار را از آن خود کرده‌اند. شاید با رویکرد جدید آنر، مدیاتک در حوزه‌ی پوشیدنی‌ها بتواند حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

هواوی و همچنین آنر، در حوزه‌ی پوشیدنی‌ها، هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری، تجربه‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای مثال، ساعت هوشمند هواوی واچ GT، از طراحی جدید تراشه‌ی دوگانه بهره می‌برد که کمک می‌کند ساعت هوشمند مصرف انرژی فوق‌العاده کمی داشته باشد ولی در عین حال بتواند اکثر فعالیت‌های مهم یک ساعت هوشمند را به‌انجام برساند. از نظر نرم‌افزاری نیز شاهد توسعه‌ی سیستم عامل LiteOS برای ساعت‌های هوشمند بودیم. احتمال دارد آنر بخواهد با پلتفرم جدید در مسیر بهینه‌‌سازی مصرف باتری محصولات پوشیدنی‌ خود گام‌های جدیدی بردارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات