ارزش ارز دیجیتال به‌سرقت‌رفته در سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد دلار می‌رسد

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سرقت ارز دیجیتال برخلاف قیمت این دارایی‌های مدرن، افزایش داشته است. آمار مجموع ۲۰۱۸، رقم نزدیک به یک میلیارد دلار را برای آن بیان می‌کند.
تبلیغات

شرکت تحقیقات ارز دیجیتال CipherTrace گزارش سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ را در حوزه‌ی مبارزه با پول‌شویی منتشر کرد. در این گزارش، رقم دزدی‌های صورت‌گرفته در بازار مذکور به ۹۲۷ میلیون دلار رسید. متخصصان امنیت ارزهای دیجیتال نیز اعتقاد دارند کلاهبرداری و دزدی در لایه‌های پلتفرمی و صرافی‌های ارز دیجیتال افزایش شدیدی نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری داشته است.

در گزارش سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ از شرک سایفرتریس، مشخص شد که آمار دزدی در صنعت ارز دیجیتال در نصف این سال، بیش از کل سرقت‌های صورت‌گرفته در سال ۲۰۱۷ بود. نزدیک به ۷۳۱ میلیون دلار ارز دیجیتال، تنها از چند صرافی محدود به سرقت رفت. یکی از صرافی‌ها، شرکت ژاپنی Coincheck بود که ۵۳۰ میلیون دلار از آن سرقت شد. دیگری BitGrail نام داشت که رقم ۱۹۵ میلیون دلار از دارایی‌های کاربران آن به سرقت رفت.

به‌هرحال گزارش سایفرتریس رقم کنونی سرقت‌های صورت‌گرفته در سال ۲۰۱۸ را ۹۲۷ میلیون‌ دلار اعلام می‌کند و اعتقاد دارد این روند ادامه‌دار، تا بیش از یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. در ادامه‌ی گزارش شرکت، به ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌ی درگیر در فرایندهای فیشینگ در سرویس CoinHoarder و ۶۰ میلیون دلار ارز دیجیتالی اشاره شد که اخبار آن منتشر نشده است.

بیت کوین / bitcoin

طبق گزارش منتشرشده، یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های ارز دیجیتال به شرکت Bithumb با ارزش ۳۰ میلیون دلار اختصاص دارد. سرقت از این صرافی طی یک نفوذ سایبری انجام گرفت. سرفت بعدی مرتبط با Bancor است که ۱۳.۵ میلیون دلار ارز رمزنگاری‌شده طی یک نفوذ به سیستم قراردادهای هوشمند از آن به سرقت رفت. پس از این اتفاق، شرکت مذکور، ملزم به تعطیلی سرویس‌هایش شد.

از یک صرافی کره‌ای با نام Coinrail، حدود ۴۰ میلیون دلار آلت‌کوین به سرقت رفت. در حمله‌ای دیگر موسوم به حمله‌ی ۵۱ درصد به شبکه‌ی بیت کوین گولد، به‌مقدار ۱۸ میلیون دلار از این ارز رمزنگاری‌شده سرقت شد. در بخش دیگری از گزارش به این نکته اشاره شد که آمریکا با ۵۶درصد، رتبه‌ی اول سرقت در حوزه‌ی ارز دیجیتال را به خود اختصاص می‌دهد.

به‌هرحال با کاهش روزانه‌ی ارزش ارزهای دیجیتال، به سرقت رفتن این دارایی‌ها در جریان حمله‌ی سایبری، تیر خلاصی به سرمایه‌گذاران این حوزه خواهد شد. در بخش پایانی گزارش نیز با اشاره به همین رخداد، توصیه‌هایی جدی مبنی بر ذخیره‌ی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در کیف‌پول‌های آفلاین شده است. درواقع پس‌اندازکنندگان نباید ارزهای خود را در صرافی نگه دارند که شانس خوبی را برای نفوذ به مجرمان سایبری می‌دهد.

نظر شما چیست؟ شما برای نگه‌داری ارز دیحیتال خود از کدام راهکار استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات