اپل سرویس اشتراک روزنامه و مجله را زمستان امسال ارائه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برادر دوقلوی سرویس اپل موزیک با محوریت ارائه سرویس خبری، زمستان امسال عرضه می‌شود.
تبلیغات

نشریه بلومبرگ، امروز خبر از ارائه‌ی خدمات اشتراک نشریات، توسط اپل داده است. پیش از این هم گزارشی درخصوص راه‌اندازی مجدد دکه دیجیتالی تکسچر (Texture) (که اپل اوایل امسال آن را تصاحب کرد)، در نرم‌افزار اخبار اپل ارائه داده بوده و حتی به جزئیات برخی واکنش‌ها به رونمایی از این سرویس جدید پرداخت که نشان می‌دهد چقدر جامعه خبری  نسبت به آن حساس‌‌اند.

گفته می‌شود اپل به دنبال ملزم کردن نشریه وال‌استریت و روزنامه‌ی نیویورک‌تامیز برای پیوستن به تکسچر بوده و درحال طراحی مجدد نحوه چینش محتوی در آن است. بلومبرگ همچنین آورده است که اپل تصمیم دارد در طراحی جدید به جای تقلید از مجله‌های کاغذی، کاری کند که مطالب بیشتر شبیه همین مقالات سایت‌های خبری باشد.

همچنین اشاره شده است که ناشران بعضاً از سرویس جدید اپل خوشنود نیستند، چراکه قرار است همانند سرویس‌های پخش فیلم و سریال نتفلیکس، برای اشتراک ماهانه‌ی استفاده از شماره زیادی روزنامه و مجله‌، تنها ۹.۹۹ دلار توسط کاربر پرداخت شود. اکثر ناشران نگران این هستند که این سرویس اپل، بسیار به میزان درآمد آن‌ها لطمه خواهد زد. اینکه شخصی این ۱۰ دلار را بدهد و به تعداد زیادی روزنامه‌ و مجله‌ دسترسی داشته باشد حتی بسیار ارزان‌تر از اشتراک نسخه دیجیتالی یک روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز تمام می‌شود.

لذا این ناشران ترجیح می‌دهند که این سرویس به‌گونه‌ای باشد که خودشان بتوانند چارچوب قیمت‌ها و ضوابط اشتراک را در نرم‌افزار اپل تعیین کنند. اما موضع اپل در جریان مذاکرات با این نشریات برای انعقاد قرارداد این بوده است که حجم متقاضیانی که مراجعه خواهند کرد و مشترک خواهند شد، به حدی خواهد بود که کاهش درآمد ناشی از فروش مستقیم آن‌ها را جبران خواهد کرد. این موضوع می‌تواند با سرویس اپل موزیک (Apple Music) مقایسه شود که طبق آمار پایگاه بیلبورد (Billboard) تاکنون ۶۰ میلیون مشترک دارد.

تکسچر امروز دسترسی به بیش از ۲۰۰ مجله محبوب دنیا نظیر Vanity Fair ،EW ،GQ ،Vougue ،Forbes ،Time ،People ،Rolling Stone ،Cosmopolitan ،Sport Illustrated ،Bloomberg، Businessweek و بسیاری دیگر را فراهم کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات