مراسم اهدای جوایز موتوراسپرت ۲۰۱۸؛ مقام اول مرسدس بنز و لوئیس همیلتون

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مقامات فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی با برگزاری مراسم اهدای جوایز، عملکرد بهترین رانندگان و تیم‌های مسابقات موتوراسپرت سال ۲۰۱۸ را جشن گرفتند.
تبلیغات

با پایان فصل ۲۰۱۸ مسابقات موتوراسپرت زیرنظر فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA)، مراسم اهدای جوایز برترین‌های سال ۲۰۱۸ در سن پترزبورگ روسیه انجام شد. در مراسم امسال، اهدای جام قهرمانی راننده و تیم برتر مسابقات فرمول یک برجسته‌ترین بخش گردهمایی سن پترزبورگ محسوب می‌شوند.

لوئیس همیلتون، راننده‌ی تیم فرمول یک مرسدس AMG با پیروزی در فصل ۲۰۱۸ و کسب مقام قهرمانی جهان، تاریخ‌ساز شد. همیلتون سومین راننده‌ی تاریخ مسابقات فرمول یک است که پنج بار قهرمانی جهان را در کارنامه‌ی خود ثبت می‌کند و از این نظر، درکنار خوان مانوئل فنجیو بزرگ قرار می‌گیرد. احتمالاً هدف بعدی این راننده‌ی انگلیسی، رسیدن به رکورد هفت بار قهرمانی جهان مایکل شوماخر افسانه‌ای خواهد بود.

2018 Fia Awards / اهدای جوایز ۲۰۱۸ Fia

همیلتون در فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک، ۱۱ گرن‌پری را با مقام اول به‌پایان رساند. در مجموع ۲۱ مسابقه، راننده‌ی ۳۳ ساله مرسدس تنها سه بار پودیوم را از دست داد و فقط از گرن‌پری اتریش امتیازی کسب نکرد. رقیب اصلی همیلتون، سباستین فتل راننده‌ی آلمانی فراری بود که نتوانست از خودروی مرسدس AMG سبقت بگیرد. درکنار قهرمانی همیلتون، مقام اول تیمی هم برای پنجمین سال متوالی به مرسدس AMG Petronas رسید.

توتو وولف مدیر تیم مرسدس در مراسم اهدای جوایز گفت:

فصل بی‌نظیری بود؛ اما آیا از رقابت با فراری لذت بردم؟ نه اصلاً، واقعا شرایط سختی بود. اما اگر دوباره این شرایط تکرار شود، همان شیوه را اجرا خواهم کرد. فرمول یک در همین موارد تعریف می‌شود؛ این مسابقات اوج موتوراسپرت است که بدون شک رقبا (تیم‌ها) در آن قدرتمند هستند. در پایان مسابقات، همین سختی است که نتایج را لذت‌بخش‌تر می‌کند.
2018 Fia Awards / اهدای جوایز ۲۰۱۸ Fia

درکنار حواشی فرمول یک در این مراسم با حضور برجسته‌ی کیمی رایکونن راننده‌ی فراری، ژان تات مدیر فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی جوایز رانندگان دیگر کلاس‌های موتوراسپرت را هم اهداء کرد. سباستین اوجیر و جولین اینگراسیا به‌عنوان بهترین راننده و کمک‌راننده‌ی مسابقات رالی قهرمان جهان FIA، برای بار ششم عملکرد خارق‌العاده‌ی خود را جشن گرفتند. این دو فرانسوی شکست ناپذیر در قالب تیم فورد، رقابت نزدیکی با تیم هیوندای داشتند.

جوایز مهم دیگر بهترین‌های موتوراسپرت سال ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

  • تیم تویوتا، مقاوم اول مسابقات رالی قهرمانی جهان ۲۰۱۸
  • ژان اریک ورن و تیم آئودی، مقام اول مسابقات فرمول E فصل ۲۰۱۷
  • یوهان کریستافرسون و تیم فولکس واگن، مقام اول مسابقات رالی‌کراس قهرمانی جهان
  • چالز لکلرک، برترین راننده‌ی تازه‌وارد سال ۲۰۱۸
  • لوئیس همیلتون، شخصیت برتر سال ۲۰۱۸
  • تیمو شونینن، خالق بهترین صحنه‌ی موتوراسپرت سال ۲۰۱۸
  • توتو وولف و نیکی لائودا، مدیرهای برتر سال ۲۰۱۸
  • جورج راسل، قهرمان مسابقات فرمول ۲ قهرمانی جهان سال ۲۰۱۸
  • میک شوماخر، مقام اول مسابقات فرمول ۳ اروپا سال ۲۰۱۸
  • ویکتور برنیر، مقام اول مسابقات کارتینگ قهرمان جهان سال ۲۰۱۸
  • سباستین فتل و کیمی رایکونن، مقام‌های دوم و سوم قهرمانی جهان مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۸
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات