سامسونگ به تولید نمایشگرهای دارای بریدگی روی می‌آورد

پنج‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
درحالی که انتظار می‌رفت سامسونگ با پای‌بندی به سنت‌های چند سال اخیرش به سمت ساخت نمایشگر دارای بریدگی نرود، اما این شرکت شب گذشته خلاف این موضوع را اعلام کرد.
تبلیغات

تا به امروز، سامسونگ جزو معدود شرکت‌های حال حاضر دنیا بود که برخلاف خیلی‌ها، از بریدگی موسوم به ناچ در نمایشگر گوشی‌های هوشمندش استفاده نکرده بود. رویکرد سامسونگ برای عدم استفاده از بریدگی به‌نحوی بود که خیلی‌ها انتظار داشتند این ترند به‌طور کلی از سوی کره‌ای‌ها نادیده گرفته شود.

حتی مدتی پیش صفحه‌ی توییتر Ice Universe در تصاویری که آن‌ها را به کنفرانس Samsung OLED Forum نسبت می‌داد، اعلام کرد که نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ، قرار است عاری از بریدگی باشد. اما شب گذشته سامسونگ در حرکتی غیر منتظره، به‌صورت رسمی تایید کرد که به‌زودی، ساخت پنل‌های دارای بریدگی را آغاز خواهد کرد.

دو نمایشگر جدید سامسونگ که از آن‌ها به‌عنوان اینفینیتی-وی (Infinity-V) و اینفینیتی-یو (Infinity-U) یاد می‌شود، به‌لطف داشتن بریدگی‌های قطره‌ا‌ی‌شکل در قسمت بالایی خود، شباهت زیادی به هم خواهند داشت؛ با این‌حال، ویژگی متمایزکننده‌ی این دو از هم، شکل کلی این بریدگی خواهد بود. همانطور که از قسمت دوم نام این نمایشگرها (U و V) قابل‌تشخیص است، پنل Infinity-U دارای بریدگی U شکل و پنل Infinity-V دارای بریدگی V شکل خواهند بود.

نمایشگر دارای بریدگی سامسونگ / Samsung Notch Display

به‌ترتیب از راست به چپ: نمایشگر اینفینیتیِ جدید (همان اینفینیتی فلکس)، نمایشگر اینفینیتی-اُ (با حفره‌ای کوچک در بالا سمت چپ)، نمایشگر اینفینیتی-وی (با بریدگی V شکل) و نمایشگر اینفینیتی-یو (با بریدگی U شکل)

در نگاه اول، بین دو این دسته از نمایشگرهای سامسونگ، تفاوت دیگری دیده نمی‌شود و ظاهرا فرق بین آن‌ها، تنها به شکل کلی بریدگی‌شان بر می‌گردد. گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ به‌لطف این نمایشگر، قطعا دارای گوشه‌هایی گرد با حاشیه‌هایی کوچک‌تر خواهند بود و به نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بالاتری دست پیدا خواهند کرد.

Samsung هنوز به‌صورت رسمی از تاریخ ورود این نمایشگرهای جدید به بازار پرده‌برداری نکرده است، اما این شرکت اعلام کرد که قصد دارد در کنار این‌ها، دو پنل جدید دیگر را نیز تولید کند. نخستین پنل که احتمالا در گوشی گلکسی اس ۱۰ از آن استفاده خواهد شد، اینفینیتی-اُ (Infinity-O) نام دارد و به‌جای بریدگی، در قسمت بالا سمت چپ آن شاهد یک حفره‌ی کوچک خواهیم بود و بی‌شک دوربین سلفی در آن قرار خواهد گرفت.

سامسونگ در کنار این نمایشگر، از نسل جدید نمایشگرهای خود تحت عنوان اینفینیتی فلکس هم رونمایی کرد؛ نمایشگری که با داشتن لایه‌ای محافظ از جنس پلیمر پیشرفته، قرار است در گوشی تاشدنی سامسونگ مورداستفاده قرار گیرد. 

نظر شما در مورد نمایشگرهای جدید سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات