رکورد جدید نیسان پاترول در گینس؛ حرکت گروهی ۱۸۰ دستگاه خودرو

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با حرکت گروهی ۱۸۰ دستگاه نیسان پاترول، شعبه‌ی خاورمیانه‌ی این شرکت ژاپنی رکورد جدیدی در گینس ثبت کرد.
تبلیغات

شعبه‌ی خاورمیانه‌ی نیسان، باز هم رکورد جدیدی در گینس (ششمین رکورد) ثبت کرد. پس از رکوردهای سریع‌ترین دریفت با نیسان GT-R، سریع‌ترین خودرو در بالارفتن از تپه‌ی شنی ۱۰۰ متری و بکسل سنگین‌ترین هواپیما با خودروی جاده‌ای، این‌بار بزرگ‌ترین رقص دسته‌جمعی با خودرو به‌ نام خودروساز ژاپنی ثبت می‌شود.

البته رقص خودرو در گینکس، به‌معنی حرکت هماهنگ است؛ ۱۸۰ دستگاه نیسان پاترول با حرکتی هماهنگ در دو خط تا مسافت ۱۴۷۶ متر قرار گرفتند تا از زاویه‌ هوایی، شکلی مشابه شاهین صحرایی ایجاد شود. رکورد رقص گروهی خودرو، پیش از این با ۳۶ دستگاه ثبت شده بود.

Nissan Patrol

پرچمدار نیسان پاترول‌های رقصنده به شکل شاهین صحرایی بزرگ، اکسیل جفریز راننده‌ی مسابقه‌ی ۲۴ ساله اهل زیمباوه بود. یورگن اشمیتز، مدیر شعبه‌ی خاورمیانه‌ی نیسان گفت:

تمام رانندگان شرکت‌کننده در این رکوردشکنی از کارکنان نیسان بودند که اهمیت این موفقیت را بیشتر می‌کند.

این سومین رکوردی است که نیسان پاترول در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت می‌کند. پاترول در سال ۲۰۱۵، سریع‌ترین خودروی جهان در بالا رفتن از تپه‌ی شنی ۱۰۰ متری با زمان ۴.۹ ثانیه عنوان گرفت. علاوه‌بر این، در سال ۲۰۱۳ با بکسل بیش از ۵۰ متر سنگین‌ترین هوایپمای جهان، پاترول دوست‌داشتنی با گینس آشنا شده بود.

Nissan Patrol

نیسان پاترول که در بازار آمریکا با کد آرمادا (Armada) عرضه می‌شود، یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلند‌های آفرود خاورمیانه است. اخیراً سه نسخه‌ی سفارشی از پاترول با نام‌های شاهین سافاری (Safari Falcon)، غزال (Gazelle) و غزال X به‌طور انحصاری برای این منطقه، عرضه شد. بر اساس آمار، فروش نیسان پاترول در خاورمیانه و در سال مالی جدید، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات