وانت جیپ گلادیاتور مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

پنج‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸، پیکاپ جدید جیپ به نام گلادیاتور با پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری V۶ رونمایی شده است. این خودرو ۲۸۵ اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

سرانجام پس از نزدیک به یک دهه، شایعات ساخت یک پیکاپ توسط جیپ به پایان رسید و بعد از انتشار تصاویر جاسوسی فراوان و افشای چند تصویر رسمی، حالا پیکاپ جدید جیپ با نام گلادیاتور به‌طور رسمی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شده است. سازنده‌ی آمریکایی، این خودرو را تواناترین پیکاپ میان سایز تاریخ توصیف کرده است. گلادیاتور بر اساس ساختار سنتی شاسی مستقل ساخته شده و در قسمت‌های مختلفی از بدنه‌ی آن شامل درها، لولاها، کاپوت، گلگیرها، قاب شیشه‌ی جلو و درب قسمت بار از آلومینیوم با مقاومت بالا استفاده شده است.

Jeep Gladiator

برای این پیکاپ آمریکایی، دو نوع سقف فلزی مختلف و یک سقف پارچه‌ای جمع‌شونده قابل سفارش خواهد بود. تیپ‌های گران‌قیمت‌تر گلادیاتور نیز به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلو، مه‌شکن‌ها و چراغ‌های روشنایی در روز (دی‌لایت) LED مجهز هستند؛ درحالی‌ که در چراغ‌های عقب هم از دیودهای نوری استفاده شده است. گلادیاتور از فضای باری به طول ۱.۵ متر برخوردار است که در آن سیستم نورپردازی به همراه خروجی برق ۱۱۵ ولت تعبیه شده است. درب عقب که دسترسی به این قسمت را فراهم می‌کند نیز قابلیت توقف در سه موقعیت مختلف را دارد. در همین حال، در زیر کف قسمت بار، درست پشت محور عقب، مکانی برای قرار دادن یک چرخ زاپاس ۳۵ اینچی در نظر گرفته شده است.

Jeep Gladiator

یکی از ویژگی‌های داخلی برجسته‌ی این پیکاپ جدید، صندلی‌های نیمکتی عقب آن هستند که برای فراهم کردن فضای بار بیشتر، امکان خواباندن آن‌ها وجود دارد. در این صورت، چراغ‌های LED که روی پانل داخلی ستون C تعبیه شده‌اند، فضای بار پشت صندلی‌های عقب را روشن می‌کنند. در این خودرو برای راننده به‌صورت استاندارد یک نمایشگر ۳.۵ اینچی درون صفحه آمپر نصب شده است اما اگر خریدار خواهان نمایشگر بزرگ‌تری باشد، می‌تواند یک نمونه‌ی هفت اینچی را سفارش دهد که در بیش از ۱۰۰ ترکیب مختلف قابل تنظیم است. علاوه‌بر این، در کنسول میانی هم به‌صورت استاندارد یک صفحه‌نمایش هشت اینچی (۸.۴ اینچی به‌صورت سفارشی) تعبیه شده که آخرین نسخه از سیستم اطلاعاتی سرگرمی Uconnect فیات-کرایسلر را ارائه می‌کند.

Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator

گلادیاتور در ابتدا با یک پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری V۶ پنتااستار بنزینی عرضه می‌شود که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور یک جعبه‌دنده‌ی ۶سرعته‌ی دستی یا یک نمونه‌ی هشت‌سرعته‌ی اتوماتیک قابل انتخاب است؛ علاوه‌بر این پیشرانه، از سال ۲۰۲۰ جیپ یک واحد ۳ لیتری ۶ سیلندر دیزلی با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را هم برای پیکاپ خود ارائه خواهد کرد؛ اما انتقال نیروی این موتور صرفاً توسط جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی اتوماتیک صورت می‌گیرد.

Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Jeep Gladiator

در تمامی مدل‌ها و تیپ‌های گلادیاتور، نیروی پیشرانه از طریق دو سامانه‌ی ۴x۴ مختلف به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند که برای ارائه‌ی بهترین چسبندگی ممکن، هردوی آن‌ها به سیستم مدیریت گشتاور دائمی مجهز هستند. مدل‌های اسپرت و اورلند از یک جعبه‌دنده‌ی کمکی دو سرعته با ضریب سنگین ۲.۷۲:۱ استفاده می‌کنند؛ درحالی‌ که مدل روبیکان از سامانه‌ی چهارچرخ محرک Rock-Trac با ضریب ۴:۱ بهره می‌برد. در این مدل، سیستم تعلیق هم ارتقاء پیدا کرده است. زاویه‌ی ورود گلادیاتور ۴۳.۶ درجه و زاویه‌ی خروجی آن ۲۶ درجه است. این پیکاپ تازه‌نفس آمریکایی، همچنین ظرفیت حمل ۷۲۵ کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی ۳۴۷۰ کیلوگرم بار را دارد که بهترین در کلاس خودش محسوب می‌شود.

Jeep Gladiator

گلادیاتور بسته به تیپ یا مدل، با بیش از ۸۰ سیستم ایمنی فعال و غیرفعال ارائه می‌شود که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، دوربین آفرود جلو، تشخیص مسیر عقب، دوربین پارک عقب، کروز کنترل تطبیقی و سیستم کنترل ثبات الکترونیکی (ESC) اشاره کرد. گلادیاتور در کارخانه‌ی جیپ در اوهایو به تولید خواهد رسید یعنی جایی که در آن تا فروردین امسال، نسل قبلی رانگلر تولید می‌شد. این پیکاپ جدید از نیمه‌ی اول سال آینده روی خط تولید می‌رود و تحویل آن به خریداران از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات