آمازون امکان استفاده از الکسا را در دسترس سازندگان هدفون بلوتوث قرار داد

پنج‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون، امکان استفاده از الکسا را در اختیار سازندگان دستگاه‌‌های هدفون بلوتوثی قرار می‌دهد. هدفون‌های بی‌سیم و ساعت‌های هوشمند به الکسای آمازون دسترسی خواهند داشت.
تبلیغات

دستیار صوتی الکسا آمازون، در حال توسعه است تا کلاس جدیدی از دستگاه‌ها خصوصا هندزفری بتوانند از آن استفاده کنند. آمازون در پست وبلاگ خود اعلام کرد که کیت اکسسوری موبایل الکسا به‌صورت گسترده در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد.

در ماه ژانویه، کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری به‌عنوان راهکاری برای توسعه‌ی الکسا در هدفون بلوتوث، هدست و گجت‌‌های پوشیدنی معرفی شد. در حال حاضر، با معرفی SDK مربوط به این ویژگی به عرضه‌ی گسترده‌ی چنین امکانی نزدیک‌تر می‌شویم. حتی کوالکام، هدست هوشمندی بر مبنای طراحی الکسا برای کمک به تولیدکنندگان عرضه کرد. 

از نظر آمازون، هدف از انجام این کار ارائه‌ی دستیار هوشمندی برای دستگاه‌های هندزفری است تا کاربران بتوانند در حین ورزش‌کردن، انجام فعالیت‌‌های مختلف در فضای باز یا زمانی که دستشان مشغول فعالیت‌‌های روزمره است، به دستیار صوتی دسترسی داشته باشند. در ابتدا، SDK از هدفون‌های بی‌سیم بلوتوث جبرا، بوز و سونی پشتیبانی می‌کرد، اما اکنون به‌صورت گسترده‌تری می‌تواند از ساعت‌های هوشمند، اسپیکرهای بلوتوث قابل حمل و هدست‌های سنتی‌تر نیز پشتیبانی کند. 

این امکان اجازه‌ می‌دهد دستگاه‌‌ها با اپلیکیشن الکسا روی گوشی هوشمند ارتباط برقرار کنند. سازندگان دستگاه‌ها مجبور نیستند اپلیکیشنی برای دسترسی به الکسا روی دستگاه خود توسعه دهند. آلفرد وو، مدیر محصول سرویس‌های صوتی الکسا اعلام کرد: 

سازندگان دستگاه‌ها، نیازی به توسعه‌ی اپلیکیشن سفارشی الکسا ندارند. با استفاده از اپلیکیشن آمازون الکسا که در حال حاضر روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS در دسترس قرار دارد که امکان سرعت بخشیدن به توسعه‌ی محصول، یکپارچه‌سازی نرم‌افزاری و همچنین کاهش زمان تست فراهم می‌شود و هزینه‌های پشتیبانی محصول نیز کاهش می‌یابد. بعد از عرضه‌ی محصول توسط سازندگان، محصولات آنها به‌صورت اتوماتیک به‌روزرسانی می‌شود و ویژگی‌های جدید و ویژگی‌هی عملکردی اپلیکیشن آمازون الکسا در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

توسعه‌دهندگان می‌توانند نمونه‌ی مرجع طراحی کوالکام را با قیمت ۲۹۹ دلار استفاده کرده و با استفاده از آن کیت اکسسوری موبایل الکسا را تست کنند. بی‌شک مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین امکانی در دستگاه‌های مختلف به‌صورت واقعی مورد استفاده قرار گیرد. اما در نمایشگاه CES 2019 که زمان زیادی تا آغاز آن باقی نمانده است، احتمالا چندین دستگاه جدید را با امکان پشتیببانی از بلوتوث الکسا مشاهده خواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات