گلکسی اس 10 و گوشی تاشدنی سامسونگ؛ تنها فرصت‌های امیدبخش دی جی کو

سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
دی‌جی کو مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ اعلام کرد که چشم امید خود را بر فروش موفق گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۱۰ و گوشی تاشدنی سامسونگ دوخته است.
تبلیغات

خبر پیش‌بینی رکوردشکنی سود عملیاتی سامسونگ طی تابستان ۲۰۱۸، حکایت از آن داشت که سامسونگ در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی ژوئیه تا سپتامبر، بیشترین درآمد را طی یک دوره‌ی دوساله برای خود رقم زده است. با این وجود، وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند سامسونگ نگران‌کننده است. 

وضعیت رقابتی برندهای چینی و سلطه‌ی مداوم اپل در این بخش، باعث شده که سامسونگ برای حفظ سهم خود در بازار و کسب سود، تلاش کند. سامسونگ در گذشته، اقدامات بسیاری را انجام داده است تا بتواند با چالش‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند کنار بیاید ولی این نتایج خبر از وضعیتی ناامیدکننده تا این لحظه می‌دهد. 

دی جی کو سامسونگ

با وجودی که سامسونگ در سال جاری میلادی، چندین محصول فوق‌العاده به بازار معرفی کرد، اما این محصولات نیز نتوانستند منجر به تغییر وضعیت شرکت کره‌ای در بازار گوشی‌های هوشمند شوند. براساس گزاش The Korea Herald، دی‌جی کو، مدیر عامل بخش موبایل سامسونگ، امیدوار است که معرفی گلکسی اس ۱۰ در آینده‌ی نزدیک و همچنین معرفی گوشی هوشمند تاشدنی این شرکت بتواند وضعیت بخش موبایل سامسونگ را تغییر دهد. ظاهرا چشم امید سامسونگ به گوشی هوشمند گلکسی S10 و گوشی هوشمند تاشدنی دوخته شده است. بخشی از گزارش منتشر‌شده به پیام دی‌جی‌ کو به این موضوع اشاره دارد:

از وضعیت پرچالشی که در بخش کسب‌‌وکار گوشی‌های هوشمند سامسونگ داریم، متاسفم. تمام سعی خودمان را می‌کنیم تا با معرفی گلکسی اس ۱۰ و گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ بتوانیم بر این وضعیت بحرانی فایق آییم. 

این پیام در حالی منتشر می‌شود که شایعه‌هایی مبنی بر تجدید ساختار سازمانی سامسونگ در پایان سال به گوشی می‌رسد و بیم آن می‌رود که موقعیت دی‌جی‌ کو در وضعیت تهدید آمیزی باشد.

گزارش همچنین می‌گوید که لی جائه یانگ، نائب رئیس کنونی سامسونگ، پس از سفر به فروشگاهی در اروپا، دی‌جی کو را به‌دلیل وضعیت بحرانی موجود در بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند مورد انتقاد قرار داده است. در حالی که برخی از افراد مطلع داخل شرکت، چنین اظهار ظرهایی را به‌عنوان نشانه‌ای از افزایش نگرانی سامسونگ در مورد کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند و همچنین جایگاه دی‌جی کو تلقی می‌کنند؛ برخی دیگر معتقدند که نباید اظهارنظری که در این گزارش ارائه شده است بیش از حد مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار گیرد. 

هنوز زمان دقیق معرفی Galaxy S10 و گوشی هوشمند تاشدنی این شرکت مشخص نشده است. اما با توجه به خبرهای منتشرشده و روال قبلی شرکت، انتظار می‌رود قبل از پایان فصل اول سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد معرفی این محصولات باشیم. با این وجود، برای تجزیه و تحلیل کاملِ تاثیر عرضه‌ی این دو دستگاه به بازار، باید منتظر باشیم ببینیم که درآمد فصل دوم سامسونگ در سال آینده‌ی میلادی دستخوش چه تغییری خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات