درگ تماشایی هوندا سیویک تایپ R، رنو مگان RS و هیوندای i30 N

سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
رقابت درگ دیدنی هاچ‌بک‌های جذاب و قدرتمند ژاپن، فرانسه و کره‌ی جنوبی؛ هوندا سیویک تایپ R، رنو مگان RS یا هیوندای i30 N، کدام مدل پیروز خواهد شد؟
تبلیغات

وقتی صحبت از هاچ‌بک‌های اسپرت باشد، معمولاً هوندا سیویک تایپ آر و رنو مگان RS در کانون توجه قرار می‌گیرند. اما چند وقتی است که خودروسازان کره‌ای نیز به این بخش از بازار وارد شده‌اند و به دنبال بیشترین فروش در این بخش هستند. عرضه هیوندای i30 N نشان داد که می‌توان با قیمتی به مراتب پایین‌تر، لذت سواری هاچ‌بک‌های جذاب را چشید. تحریریه وب‌سایت تاپ‌گیر این سه خودرو را رو در روی هم قرار داده است تا یک بار برای همیشه برنده این رقابت درگ را مشخص کند.

Honda Civic Type R, Renault Megane RS, Hyundai i30 N / هوندا سیویک تایپ آر، رنو مگان RS، هیوندای i30 N

هوندا سیویک تایپ آر در بازار بریتانیا از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که قدرتی معادل ۳۱۶ اسب بخار و گشتاوری به میزان ۴۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. البته نسخه آمریکا شمالی، ۱۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد. وجود جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی با فناوری دور موتور هماهنگ خودکار که تعویض دنده‌ها را ساده‌تر کرده است و همچنین قابلیت تنظیم سیستم تعلیق در سه حالت مختلف، از ویژگی‌های مثبت این هاچ‌بک ژاپنی به شمار می‌رود. در مقابل رقیب فرانسوی علاوه‌بر نسخه دنده دستی، جعبه‌دنده ۶ سرعته دو کلاچه نیز در دسترس مشتریان قرار داده است. پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر رنو مگان RS Cup 280 قدرتی به میزان ۲۷۶ اسب بخار و گشتاوری معادل ۴۹۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

دانلود: 480P / 720P

اما پیشرانه سومین شرکت کننده در این مسابقه درگ، ۲۷۱ اسب بخار قدرت دارد که بدون تجهیزات پکیج پرفورمنس، تنها ۲۴۷ اسب بخار تولید می‌کند. هیوندای i30 N همانند دو رقیب دیگر از جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی بهره می‌برد و از اواخر سال میلادی ۲۰۱۹، جعبه‌دنده دوکلاچه نیز در فهرست آپشن های انتخابی خریداران قرار می‌گیرد. پیش از مشاهده ویدئو فکر می‌کنید کدام خودرو می‌تواند پیروز این رقابت شود؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات