مایکروسافت احتمالا سرفیس جدیدی را با دو صفحه نمایش عرضه می‌کند

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
طبق پتنت جدید ثبت شده، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت نسل بعدی سرفیس را به همراه دو صفحه نمایش لمسی به بازار عرضه می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت همواره سعی کرده است در طراحی و توسعه‌ی محصولات سرفیس اوج خلاقیت خود را به‌خرج دهد. حال خبرهایی به گوش می‌رسد که نشان از توسعه‌ی ایده‌های جدیدی توسط این غول دنیای فناوری دارد تا از آن به عنوان برگ برنده‌ی تبلت خود و نقطه‌ی تمایز آن با دیگر محصولات مشابه استفاده کند.

بر اساس پتنت جدید مایکروسافت، این احتمال وجود دارد که ردموندی‌ها صفحه‌ی نمایش لمسی ثانویه‌ای به نسخه‌ی آینده‌ی سرفیس اضافه می‌کنند. این پتنت «نمایشگر بازتابنده» (REFLECTIVE DISPLAY) نام دارد که مایکروسافت آن را در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱ می ۲۰۱۷) ثبت کرده و اوایل امروز توسط USPTO منتشر شده است. پتنت مورد نظر تصویری شبیه به محصولات سرفیس را به نمایش می‌گذارد که با توجه به طراحی لولا در پشت محصول، گمان می‌رود که این پتنت به سرفیس پرو مربوط باشد. در بالای لولا، صفحه نمایش ثانویه‌ای به چشم می‌خورد و این احتمال را به وجود می‌آورد که سرفیس پروی جدید مایکروسافت (Microsoft) به همراه دو صفحه نمایش لمسی معرفی و عرضه خواهد شد.

سرفیس

مایکروسافت در توضیح پتنت مذکور نوشته است:

تصاویر مفهومی موجود، یک ساختار چندلایه‌ی بازتابنده را نشان می‌دهند که قادر است به عنوان صفحه نمایش مکمل یا صفحه نمایش اصلی در دستگاه‌های الکترونیکی عمل کند. در یکی از این تصاویر، ساختار چندلایه‌ی بازتابنده سطح خارجی دستگاه را تشکیل داده است و شامل، صفحه نمایش ساطع‌کننده نور، فیلم پولاریزه و دیفیوزر بوده که در سطح خارجی دستگاه قرار دارند. نور منتشر شده توسط نمایشگر ساطع‌کننده‌ی نور با عبور از لایه‌های نام‌برده، تصویر نهایی را در سطح بیرونی دستگاه به نمایش می‌گذا‌رد.
سرفیس

وجود نوآوری و خلاقیت در محصولات جدید مایکروسافت خبر خوشحال کننده‌ای برای طرفداران این برند و علاقه‌مندان به دنیای فناوری محسوب می‌شود. این شرکت در گذشته هم نشان داده است که می‌توان با استفاده از ایده‌های جدید و کم‌تر استفاده شده، محصولات موفقی را به بازار عرضه کرد. اگر این موضوع رنگ واقعیت به خود بگیرد و سرفیس جدید با صفحه نمایش ثانویه معرفی شود، بدون شک بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز از این ویژگی استفاده خواهند کرد و در آینده محصولات متنوع و خلاقانه‌ی زیادی را شاهد خواهیم بود. ناگفته نماند که پیش‌تر در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند هم شاهد محصولاتی با صفحه نمایش مکمل (ثانویه) بوده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات