اپل در حال مذاکره برای خرید سهام گروه رادیویی iHeartMedia است

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد بعد از تصاحب شزم، برای افزایش کاربران اپل موزیک و پشت سر گذاشتن اسپاتیفای سهام iHeartMedia را خریداری کند.
تبلیغات

با توجه به گزارش جدید (Financial Times (FT به نقل از منابع آگاه، اپل در حال مذاکره با iHeartMedia برای خرید سهام شرکت رادیویی ایالات متحده است.

iHeartMedia در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار بدهی دارد و مخاطبان به‌تدریج به دلیل استفاده از سرویس‌های موسیقی دیجیتال مانند اپل موزیک، اسپاتیفای و پاندورا از رادیو فاصله می‌گیرند. گروه رادیویی iHeartMedia در ماه مارس اعلام ورشکستگی کرد و با چندین سرمایه‌گذار وارد مذاکره شد تا قبل از پایان مهلت بعدی دادگاه ورشکستگی در ماه جاری، به یک برنامه احیا‌ی مناسب دست پیدا کند.

iHeartMedia، امید‌وار است اپل سهامی به ارزش میلیون‌ها دلار را خریداری کند. با توجه به منابع فاینانشال تایمز، مذاکرات بین دو شرکت در مراحل اولیه قرار دارد و هیچ توافقی صورت نگرفته، اپل هیچ اظهار نظری در این رابطه انجام نداده، iHeartMedia هم به چند درخواست برای اعلام نظر خود پاسخ نداده است.

گزارش اخیر نشان می‌دهد که اپل به دنبال دستیابی به یک پلتفرم گسترده برای ایستگاه رادیویی Beats 1 و افزایش آگاهی در مورد اپل موزیک است. فاینانشال تایمز چنین می‌نویسد:

این مشارکت می‌تواند ایستگاه رادیویی ‌Beats 1 اپل را که تنها از طریق اپلیکیشن‌های خود آن در دسترس قرار دارد، از طریق رادیو پخش کند. پخش اضافی باعث افزایش آگاهی از اپل موزیک و Beats 1 بین شنوندگان قدیمی رادیو می‌شود، که بعد‌ها از متقضیان سرویس‌های استریم خواهند بود. این قرارداد همچنین ایستگاه رادیویی اپل را به اتومبیل‌ها و آشپزخانه‌های بیشتری می‌آورد.

با وجود میلیارد‌ها دلار بدهی، iHeartMedia با بیش از ۸۵۰ ایستگاه در سراسر آمریکا بزرگ‌ترین پخش‌کننده‌ی رادیوی این کشور محسوب می‌شود. یکی از مدیران اجرایی صنعت موسیقی در مصاحبه با FT، این قرارداد را انتقال قدرت توسط اپل توصیف کرده است، زیرا هدف کوپرتینونشین‌ها این است که هنرمندان و عنوان‌های بیشتری را به انتشار انحصاری یا انتشار ابتدایی آثار خود در سرویس استریم اپل به جای رقیب اصلی آن، اسپاتیفای ترغیب کند.

اپل موزیک در اوایل سال جاری بیش از ۵۰ میلیون مشترک و کاربر پریمیوم آزمایشی را به خود اختصاص داده است، بدین ترتیب سرویس موسیقی اپل، سهم بیشتری از شنوندگان در ایالات متحده نسبت به اسپاتیفای دارد. هر‌چند که Spotify با ۸۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، حرف اول را می‌زند. اپل در اوایل سال جاری سرویس شناسایی موسیقی شزم را به ارزش ۴۰۰ ملیون دلار به منظور بهبود توصیه‌های گوش دادن به اپل موزیک تصاحب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات