معرفی استارتاپ‌ های برتر فعال در صنعت مبلمان

یک‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
استارتاپ‌های آنلاینی که در زمینه‌ی مبلمان فعالیت می‌کنند، امکاناتی همچون شخصی سازی کردن پارچه‌ی مبلمان و طراحی آن را برای مخاطبان فراهم می‌کنند.
تبلیغات

صنعت مبلمان و لوازم خانگی یکی دیگر از صنایعی است که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دچار تحول شده است. این روزها اغلب مردم دنبال کالاهای متنوع و باکیفیت هستند و استارتاپ‌های زیادی برای رسیدگی به این نیاز مردم شکل گرفته‌اند. استارتاپ‌هایی که قطعات مبلمان را جداگانه به فروش می‌رسانند تا مشتری بر اساس سلیقه‌ی شخصی مبلمان مورد علاقه‌ی خود را سفارش دهد.

اگرچه درآمد استارتاپ‌ها از فروش مبلمان و کاناپه حتی به ۲۰۰ میلیون دلار در سال نیز رسیده، اما یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آن‌ها ترغیب مردم به خرید اینترنتی مبلمان است. این مدل محصولات معمولا قیمت بالایی دارند و مشتری بدون اینکه از نزدیک آن‌ها را دیده باشد باید چنین هزینه‌ای پرداخت کند. با این حال استارتاپ‌های زیادی این ریسک را پذیرفته‌اند و در زمینه‌ی فروش مبلمان فعالیت می‌کنند؛ در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی بیشتر تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

۱- استارتاپ MAIDEN HOME

MAIDEN-HOME

رویکرد: این استارتاپ در سال ۲۰۱۷ و در نیویورک بنیان‌گذاری شد و کاناپه‌های تولید شده در کالیفرنیای شمالی را با حذف هزینه‌ی واسطه‌ها، سود فروش و هزینه‌ی انبار و فروشگاه، به صورت آنلاین به فروش می‌رساند. قیمت پایه‌ی مبلمان‌های این استارتاپ از ۱۹۷۵ دلار آغاز می‌شود.

مخاطبان: افرادی که حاضر هستند برای اجناس باکیفیت و بادوام هزینه‌ی بیشتر پرداخت کنند.

بنیان‌گذار: ندی کاپور، بنیان‌گذار و مدیرعامل این استارتاپ در بخش‌های توسعه و عملیات شرکت‌های بزرگی مانند Birchbox و گوگل فعالیت می‌کرد. او بعد از دریافت سرمایه‌ی اولیه به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار، زمینه‌ی کاری شرکت را تغییر داد و از همان روز اول سود خوبی داشت.

رشد: کاپور در حال حاضر همکاری خود را با طراحان داخلی آغاز کرد. او قصد دارد برنامه‌ی شرکت را در سال ۲۰۱۹ گسترش دهد.

سنجش عملکرد: این برند شاید نتواند طرفداران سبک قدیمی مبلمان را راضی کند اما کیفیت محصولاتی که ارائه می‌دهد عالی است.

۲- استارتاپ BURROW

BURROW

رویکرد: این استارتاپ که در سال ۲۰۱۶ و در نیویورک راه‌اندازی شده، با ارائه‌ی یک مدل مبلمان ساده، روند خرید لوازم خانگی را راحت‌تر کرده است. اجزای مبلمان تولید شده در این استارتاپ به راحتی جدا و سرهم می‌شوند و خریداران می‌توانند مبلمان مورد علاقه‌ی خود را شخصی‌سازی کنند.

مخاطبان: افرادی که به تازگی مستقل شده‌اند و با پرداخت ۸۴۵ دلار می‌توانند صاحب مبلمان زیبا شوند.

بنیان‌گذار: کبیر چاپرا و استفان کول هر دو دانشجوی دانشگاه MBA بودند و در سری اول جذب سرمایه حدود ۱۴ میلیون دلار سرمایه جذب کردند.

رشد: فروشگاهی که این استارتاپ به تازگی در نیویورک راه‌اندازی کرده است، امکان دیدن و امتحان کردن انواع مبلمان را برای مشتری‌ها فراهم می‌کند. این استارتاپ همچنین برای تأمین مبلمان با شرکت‌های ارائه دهنده‌ی فضای کار اشتراکی همکاری می‌کند.

سنجش عملکرد: رویکرد اولیه‌ی استارتاپ خوب است اما گسترش کسب‌وکار و همکاری با طراحان داخلی شاید ایده‌ی چندان خوبی برای این استارتاپ نباشد.

۳- استارتاپ INTERIOR DEFINE

INTERIOR-DEFINE

رویکرد: این استارتاپ در سال ۲۰۱۴ و در شیکاگو بنیان‌گذاری شد و به مشتری‌ها کمک می‌کند مبلمان اتاق پذیرایی، غذاخوری و اتاق خواب خود را در اندازه و پارچه‌های مختلف شخصی سازی کنند. مبلمان این شرکت که قیمت آن از ۱۹۲۵ دلار شروع می‌شود، در چین ساخته شده و در عرض ۱۲ هفته به مشتری تحویل داده می‌شود.

مخاطبان: طراحان داخلی هدف قرار گرفته‌اند که با استفاده از اپلیکیشن واقعیت مجازی می‌توانند طراحی مورد نظر خود را به صورت مجازی پیاده‌سازی کنند.

بنیان‌گذار: راب رویر، بنیان‌گذار و مدیرعامل این استارتاپ تا پیش از این، مدتی در شرکت Bonobos کار می‌کرد و جالب است بدانید مدیر عامل شرکت Bonobos، پانزده میلیون دلار روی استارتاپ Interior Define سرمایه‌گذاری کرده است.

رشد: این استارتاپ ۶ نمایشگاه در سراسر آمریکا دارد که مشتری‌ها می‌توانند از نزدیک متخصصان طراحی داخلی را ملاقات کنند. آن‌ها همچنین با وبلاگ‌های Apartment Therapy و Everygirl نیز همکاری می‌کند.

سنجش عملکرد: تنوع زیاد پارچه‌ها ممکن است مشتری‌ها را گمراه کند.

۴- استارتاپ THE INSIDE

THE-INSIDE

رویکرد: این استارتاپ در سال ۲۰۱۸ در نیویورک بنیان‌گذاری شد و مجموعه‌ای از تخت و مبلمان را ارائه می‌دهد. مشتری می‌تواند با استفاده از تکنولوژی چاپ روی پارچه‌ی این شرکت محصول مورد نظر را خودش طراحی کند.

مخاطبان: قیمت مبلمان این شرکت از ۲۹۹ دلار آغاز می‌شود و خریداران با بودجه‌ی محدود مورد هدف قرار گرفته‌اند.

بنیان‌گذار: کریستین لمیکس، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ است که تا پیش از راه‌اندازی این استارتاپ به عنوان کارشناس ارشد خلاقیت در شرکت Wayfair کار می‌کرد. تا به حال چندین شرکت از جمله Rent the Runway’s روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رشد: این استارتاپ همکاری خود را با طراحان شرکت‌هایی مانند Clare V و Refinery29 آغاز کرده است.

سنجش عملکرد: طراحی مبلمان محدود بوده اما طراحی پارچه‌ها عالی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات