حسگر پوشیدنی جدید لورآل از پوست شما در مقابل اشعه UV محافظت می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
حسگر پوشیدنی لورآل به شما نشان می‌دهد که چه مدت‌زمانی از روز را در معرض اشعه‌ی UV قرار داشته‌اید. شما می‌توانید از این حسگر به‌صورت یکپارچه با HealthKit اپل استفاده کنید.
تبلیغات

روز گذشته، شرکت لورآل، از حسگر پوشیدنی جدید خود رونمایی کرد که میزان در معرض بودن اشعه‌ی ماوراء بنفش کاربر را اندازه‌گیری می‌کند. اشعه‌ی UV می‌تواند به‌صورت جدی به پوست و چشم شما آسیب برساند و یکی از عوامل اصلی در ایجاد بیماری سرطان پوست محسوب می‌شود.

حسگر La Roche-Posay My Skin Track UV به‌گونه‌ای طراحی شده ‌است که می‌تواند به لباس یا کیف کاربر متصل شود و با استفاده از فناوری NFC به‌جای بلوتوث،‌ داده‌های خود را منتقل کند. در نتیجه برای عملکرد خود نیازی به باتری ندارد. پیشتر L'Oreal سنسور مشابهی را معرفی کرده بود که به ناخن انگشت متصل می‌شد. 

حسگر پوشیدنی لورآل

با وجود خطرات اشعه‌ی ماوراء بنفش، ممکن است کار ساده‌ای نباشد که بتوانیم متوجه شویم دقیقا چه مدت‌زمانی از روز را در معرض اشعه‌ی مضر UV قرار داشته‌ایم. اشعه‌ی ‌UVA می‌تواند از میان ابرها و شیشه‌ها عبور کند و حتی زمانی که تصورش را نمی‌کنیم، در معرض آن قرار داریم. سنسور لورآل به‌راحتی می‌تواند به کاربرانش نشان دهد که چقدر در معرض اشعه‌ی UV قرار داشته‌اند و البته این سنسور مساله‌ای را از افرادی که به‌اندازه‌ی کافی از ضد آفتاب مناسب استفاده نمی‌کنند، حل نخواهد کرد. 

داده‌های مربوط به میزان درمعرض اشعه‌ی UV بودن شما به گوشی هوشمندتان منتقل می‌شود. اگر از دستگاهی با سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید، این داده‌ها می‌تواند به‌صورت یک‍پارچه با سرویس HealthKit اپل مورد استفاده قرار گیرد. همچنین کاربران می‌توانند برای رفع نیاز خود از میانبرهای مربوط به خرید محصولات مراقبت از پوست لورآل برند La Roche-Posay استفاده کنند که در اپلیکیشن وجود دارد.

حسگر پوشیدنی لورآل

اشعه‌ی UV یکی از عوامل پیری زودرس و چروک‌شدن پوست صورت است. حسگر اندازه‌گیری اشعه‌ی ماوراء بنفش، می‌تواند میزان نفوذ این اشعه را در اعماق پوست شما اندازه‌گیری کند. براساس اطلاعات مندرج در نشریه‌ی Wired، از داده‌های ثبت‌شده توسط سنسور، می‌تواند میزان قرار گرفتن فرد را در معرض اشعه‌ی UVB نیز اندازه‌گیری کرد. با‌ وجودی که هر دو اشعه‌ی UV می‌توانند یکی از عوامل ایجاد بیماری سرطان پوست باشند، اما اشعه‌ی UVB تاثیر بیشتری در ایجاد بیماری سرطان پوست دارد و باعث سوختن پوست می‌شود.

حسگر پوشیدنی لورآل با قیمت ۵۹.۹۵ دلار و به‌صورت انحصاری در فروشگاه‌های اپل استور آمریکا و وب‌سایت رسمی لورآل به‌فروش می‌رسد. حسگر پوشیدنی جدید لورآل می‌تواند از طریق اپلیکیشن همراه در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات