درآمد رایانش ابری مایکروسافت از آمازون پیشی گرفت

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت با درآمد ۲۶.۷ میلیارد دلاری از خدمات رایانش ابری در ۱۲ ماه گذشته از آمازون پیشی گرفت و IBM نیز در رتبه‌ی سوم قرار دارد.
تبلیغات

جنگ رایانش ابری میان مایکروسافت و آمازون همچنان دارد و درآمد ۸.۵ میلیارد دلاری مایکروسافت از این سرویس در سه‌ماهه‌ی گذشته باعث شد از آمازون، ارائه‌دهنده‌ی پیشرو در زمینه‌ی خدمات رایانش ابری پیشی بگیرد. درآمد مایکروسافت از سرویس رایانش ابری در ۱۲ ماه گذشته ۲۶.۷ میلیارد دلار گزارش شده؛ درحالی‌ که آمازون ۲۳.۴ میلیارد دلار درآمد داشته است.

اگرچه AWS آمازون در سه‌ماهه‌ی سوم ۶.۶۸ میلیارد دلار درآمد داشته و حدود ۴۶ درصد رشد کرده است اما مایکروسافت با رشد ۴۷ درصدی درآمد در سه‌ماهه‌ی اول سال، بار دیگر قدرت جهانی خود را ثابت کرد. گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی سوم سرویس‌های مایکروسافت به شرح زیر گزارش شده است:

  • افزایش ۷۶ درصدی درآمد از سرویس رایانش ابری آژور
  • افزایش ۵۱ درصدی درآمد Dynamics 365 از طریق نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS)
  • افزایش ۳۳ درصدی و درآمد ۱.۵ میلیارد دلاری از لینکدین

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در طول سخنرانی خود در مورد درآمد شرکت و چشم‌انداز مرکز ابری مایکروسافت گفت:

آژور تنها رایانش ابری هایپراسکیل است که در زمینه‌ی تشخیص هویت، داده، پلت‌فرم اپلیکیشن و امنیت و مدیریت خدمات ارائه می‌دهد. ما در سه‌ماهه‌ی اخیر سال جاری ۱۰۰ قابلیت جدید از آژور ارائه دادیم که برخی از آن‌ها مانند بحث امنیت در راستای تکمیل خدمات قبلی بود و برخی مانند اینترنت اشیا یا IoT و هوش مصنوعی، مباحث جدیدی بود.
azure

به‌گفته‌ی تحلیل‌گران، درآمد آمازون از سرویس رایانش ابری خود یعنی AWS از ۴۹ درصد به ۴۶ درصد کاهش داشته است. ناگفته نماند درآمد مایکروسافت نیز از ۵۳ درصد به ۴۷ درصد کاهش پیدا کرده اما نسبت به رقیب خود عملکرد بهتری داشته است.

آی‌بی‌ام یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی رایانش ابری فعالیت می‌کند و در ۱۲ ماه گذشته ۱۹ میلیارد دلار از طریق خدمات ابری درآمد داشته است. IBM همچنین به تازگی Red Hat را به قیمت ۳۴ میلیارد دلار خریده است و این یعنی سه میلیارد دلار به درآمد سالانه‌ی آی‌بی‌ام از خدمات رایانش ابری افزوده خواهد شد.

در چند سال آینده رقابت میان Microsoft و Amazon در زمینه‌ی هوش مصنوعی و رایانش ابری بیشتر خواهد شد. مایکروسافت در حال گسترش خدمات خود در صنایع مختلف بوده و از این نظر رقیب جدی برای آمازون است. نادلا نیز در بخشی دیگر از سخنرانی خود این موضوع را تأکید کرد و گفت:

پلتفرم‌ها و ابزار رایانش ابری ما به مشتری‌ها این امکان را می‌دهد که خدمات پیشرفته‌تری را در زمینه‌ی تکنولوژی برای آن‌ها مهیا کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنیم. مشتری به ارائه‌دهنده‌ای اعتماد خواهد کرد که مدل کسب‌وکار آن موفقیتش را تضمین کند و همچنین تکنولوژی بهتری ارائه دهد. هیچ مشتری نمی‌خواهد به تأمین‌کننده‌ای وابسته باشد که هم فروشنده‌ی تکنولوژی است و هم در این زمینه با آن‌ها رقابت می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات