مایکروسافت بار دیگر لوگوی ویژوال استودیو را تغییر می‌دهد

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
ردموندی‌ها با ایجاد تغییراتی در نرم‌افزار محبوب ویژوال استودیو، به‌زودی نسخه جدیدی از آن را روانه بازار خواهند کرد.
تبلیغات

در اوایل سال جاری میلادی غول نرم‌افزاری جهان، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه ۲۰۱۹ نرم‌افزار ویژوال استودیوی این شرکت با تغییرات گسترده­‌ای به بازار خواهد آمد. تغییراتی مانند ابزار بازسازی بهتر، جهت‌­یابی بهتر در منوها، اشکال‌زدایی توسعه­یافته‌­تر، بارگذاری سریع‌­تر و بیلدهای سریع‌­تر به همراه ویژگی­‌هایی نظیر به‌روز شدن طراحی رابط کاربری، صفحه بارگذاری و درنهایت یک لوگوی جدید. از قرار معلوم مایکروسافت یک بار دیگر لوگوی ویژوال استودیو را تغییر داده است تا آن را با ظاهری جدیدتر وارد بازار کند.

سوالی که در این بین مطرح می شود آن است که چرا ردموندی­ها لوگوی نرم‌افزار محبوب خود را تغییر داده‌اند؟

نخستین دلیل آن است که طراحی مسطح آیکون فعلی موجب می‌­شود تا در پس زمینه‌­هایی با رنگ بنفش به‌­طور کامل غیرقابل دید باشد. با اتخاذ رویکرد طراحی روان درعمق و نورپردازی، مایکروسافت همواره به دنبال بهبود لوگوی ویژوال استودیو بوده تا از محو شدن آن در طیف متنوعی از رنگ‌­های پس‌زمینه جلوگیری کند. همچنین بهبود و افزایش میزان خوانایی از جمله دیگر اقداماتی است که ردموندی­‌ها برای بهبود شرایط لوگوی یکی از محبوب­‌ترین نرم افزارهای­شان صورت داده‌­اند.

علاوه‌بر بهبود وضعیت لوگو، منوی شروع کار نیز دستخوش تغییراتی شده و مجددا طراحی شده است. پنجره‌ی جدید شروع کار در ویژوال استودیو دسترسی آسان به رایج‌ترین روش‌­هایی که برنامه‌نویسان و توسعه‌دهند­گان به کدهای خود دسترسی پیدا می­‌کنند را فراهم کرده است. کلون یا چک کردن کدها، باز کردن یک پروژه یا راه­‌حل، باز کردن پوشه‌ای روی حافظه داخلی و درنهایت آغاز یک پروژه جدید از جمله امکاناتی است که در پنجره آغاز به کار ویژوال استودیوی جدید قرار گرفته است.

پنجره شروع به کار

پنجره شروع به کار ویژوال استودیو 2019

همچنین ردموندی‌­ها تم پیش‌فرض آبی‌رنگ نسخه جدید ویژوال استودیو را به‌روزرسانی کرده­‌اند که در عکس زیر می‌­توانید آن را مشاهده کنید.

مقایسه

نسخه پیشین ( راست ) نسخه جدید ( چپ )

مایکروسافت با ایجاد انحنای بیشتر در طراحی لبه‌های دکمه لوگو، نوار ابزار و پنجره ابزارها، ظاهر ساده‌تری به تم ویژوال استودیوی ۲۰۱۹ بخشیده است. ردموندی­‌ها همچنین تغییرات جزئی و کوچکی را در رابط کاربری ایجاد کرده‌­اند که این موضوع بدون وارد کردن آسیب به استاندارد­های دسترسی به بخش‌­های مختلف نرم‌افزار موجب بهبود وضعیت ظاهری جدیدترین نسخه ویژوال استودیو شده است.

مقایسه نوارابزار

نوارابزار نسخه قبلی ( بالا ) نوارابزار نسخه جدید ( پایین )

در نهایت حذف نوار عنوان و انتقال قسمت جستجو به بخش میانی نوار ابزار به منظور بهبود شرایط بصری آن، ازجمله دیگر تغییرات صورت‌گرفته روی ویژوال استودیو 2019 است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات