کاهش تخمین فروش آیفون XR به‌‌دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین

سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مینگ چی کو تحلیل‌گر سرشناس دلایلی را دال بر قابل توجه نبودن فروش آیفون XR ارائه کرده است.
تبلیغات

مینگ چی کو پیش‌بینی‌ها خود از فروش آیفون XR در سال آینده را بر اساس جنگ تجاری درگرفته بین چین و آمریکا و دیگر عوامل مؤثر در ارزیابی میزان فروش، حدود هفتاد میلیون گوشی عنوان کرده؛ این تعداد کاهشی ۳۰ درصدی در تخمین‌های او را نشان می‌دهد که البته بی‌شباهت با پیش‌بینی‌های نادرست او درباره‌ی میزان فروش آیفون X نیست.

مینگ چی کو در یادداشتی به سرمایه‌گذاران TF Securities توضیح داده که سه عامل سبب کاهش تقاضای جهانی برای iPhone XR خواهد بود؛ اولین عامل اصلی تأثیر منفی‌ای است که جنگ تجاری  چین و آمریکا روی کاربران خواهد داشت، به‌خصوص در بازار چین.

کو همچنین اشاره کرده عامل دیگر انتظار مصرف‌کنندگان برای تکامل این مدل از گوشی‌ هوشمند در سال آینده است، البته با ویژگی‌های بیشتری نظیر حاشیه‌‌های کم‌تر نمایشگر و دوربین دوگانه در همین محدوده‌ی قیمتی. همچنین عامل دیگر رقابت با سری گوشی‌های هواوی میت ۲۰ عنوان شده است.

در همین راستا TF Securities نیز تخمین‌های خود از فروش آیفون XR را برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ تا حدود ۳۵ درصد کاهش داده است. همچنین برای هر یک از سه‌ماهه‌ها‌ی اول و دوم سال ۲۰۱۹ کاهشی ۳۰ درصدی را در نظر گرفته است.

البته کو معتقد است که میراث فروش بالای انواع گوشی‌های آیفون به‌واسطه‌ی قیمت‌های نسبتا مقرون‌به‌صرفه‌ به میزان چشمگیری ادامه خواهد یافت. همچنین پیش‌بینی می‌کند که‌ میزان فروش آیفون در تعطیلات کاهشی نخواهد داشت و حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیون دستگاه آیفون به فروش خواهد رسید.

با این وجود اگر کو درست پیش‌بینی کرده باشد، تقاضای آیفون XR تا سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ کاهش خواهد یافت.

 کو همین اظهارات را در مورد آیفون X در اوایل سال ۲۰۱۸ نیز داشت، که البته درست از آب درنیامدند. او تنها کسی نبود که این‌گونه پیش‌بینی کرده بود و گروهی دیگر از تحلیل‌گران نیز درباره‌ی فروش ضعیف iPhone X و کاهش درآمد اپل در آن سال با او هم عقیده بودند.

کو همچنین در ماه اکتبر پیش‌بینی کرده بود که تقاضا برای اپل آیفون ایکس آر بهتر از انتظار خواهد بود چراکه Apple در حال آماده‌سازی حدود ۳۸ میلیون دستگاه از این مدل برای فروش در تعطیلات است. او سپس گفته بود که اپل باید بر کاهش نسبی فروش بین فصلی بعد از سه‌ماهه‌ی تعطیلات غلبه کند. به هر حال انتظار می‌رود به‌جای کاهش حدودا ۵۰ درصدی آیفون ۸ بعد از تعطیلات، آیفون ایکس آر با کاهش فروش ۳۰ درصدی مواجه شود که حتی در مقایسه با استاندارد کاهش فروش ۴۰ درصدی که مطلوب این صنعت در این بازه‌ی زمانی به حساب می‌آید، این محصول را در موقعیت بهتری از نسل پیشین خود قرار می‌دهد.

آیفون XR به‌عنوان جایگزین ارزان‌تر آیفون XS و آیفون XS Max، به جای استفاده از یک پنل اولد نظیر هم‌قطاران خود، از یک نمایشگر رتینای ۶.۱ اینچی با فناوری LCD بهره می‌برد. همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تک لنز در پشت دستگاه و گزینه‌های مختلفی از رنگ‌های روشن از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند شمرده می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات