با اکسس پوینت‌های انجنیوس EAP1300 و ENS620EXT آشنا شوید

سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
در این مقاله قصد داریم به معرفی اکسس‌پوینت داخلی EAP1300 و اکسس پوینت خارجی ENS620EXT انجنیوس بپردازیم.
تبلیغات

در دنیای تجهیزات شبکه‌، شرکت تایوانی انجنیوس یکی از برندهای شناخته‌شده‌‌‌ است که با سابقه‌ی درخشان ۱۰ ساله‌ی خود، محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. در ادامه به معرفی دو نمونه از اکسس‌پوینت‌های جدید EAP1300 و ENS620EXT انجنیوس پرداخته می‌شود که به تازگی وارد بازار کشورمان شده‌اند.

اکسس‌پوینت بی‌سیم یا (WAP (Wireless Access Point وسیله‌ای است که با اتصال به شبکه‌ی سیمی، امکان برقراری ارتباط دستگاه‌های مجهز به ارتباطات بی‌سیم از جمله وای‌فای، بلوتوث یا سایر پروتکل‌های مرتبط را فراهم می‌کند. اکسس‌پوینت‌های بی‌سیم به‌صورت مستقل و از طریق شبکه‌ی سیمی به روتر متصل می‌شوند. البته در حال حاضر بسیاری از روترها، WAP‌ را به‌صورت قطعه‌ای یکپارچه در داخل خود دارند و نه تنها به ارایه‌ی اطلاعات مورد نیاز به کاربران می‌پردازد، بلکه قابلیت پشتیبانی از پروتکل‌های انتقال بی‌سیم اطلاعات را نیز دارند.

اکسس‌پوینت محیط‌های داخلی انجنیوس EAP1300

انجنیوس EAP1300، اکسس‌پوینت بی‌سیم توانمندی با فناوری Wave2 از سری EnTurbo است که از استاندارد 11ac پشتیبانی می‌کند. اکسس‌پوینت‌های EnTurbo برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط مناسب هستند و می‌توانند حداکثر سرعت و بازده مورد نظر کاربران خانگی و تجاری را ارائه دهند. EAP1300 با پردازنده‌ی قدرتمند چهار هسته‌ای خود با فرکانس ۷۱۷ مگاهرتز و قابلیت beamforming و MU-MIMO (پشتیبانی از چندکاربر به صورت همزمان)، نسل جدید اکسس‌پوینت وای‌فای است که با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، توانایی‌های قابل توجهی نیز دارد. 

اکسس پوینت انجنیوس
اکسس پوینت انجنیوس
اکسس پوینت انجنیوس
اکسس پوینت انجنیوس

اکسس‌پوینت بی‌سیم انجنیوس EAP1300 می‌تواند حداکثر سرعت‌ ۸۶۷ مگابیت‌‌برثانیه در باند ۵ گیگاهرتز و حداکثر سرعت ۴۰۰ مگابیت‌‌برثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتز را فراهم کند. هم‌چنین با بهره‌مندی از فناوری GigE 802.3af PoE، امکان ارسال برق از طریق اترنت را دارد و می‌تواند بدون نیاز به پورت و کابل برق به‌راحتی برق مورد نیاز خود را تأمین کند. فناوری Beamforming به‌کار برده‌ شده در انجنیوس EAP1300، به بهینه‌سازی سیگنال آنتن و همچنین افزایش کیفیت و قابلیت اطمینان در اتصال به شبکه‌ کمک شایانی می‌کند. 

مدیریت شبکه: اکسس‌پوینت داخلی انجنیوس از سری EnTurbo می‌تواند به‌عنوان AP مستقل یا به‌عنوان بخشی از راهکار مدیریت شبکه‌ی بی‌سیم انجنیوس که توسط برنامه‌ی مرکزی ezMaster مدیریت می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به نیاز شبکه‌ی شما گسترش پیدا کند.

مدیریت بر بیش از ۵۰ اکسس‌پوینت سری EnTurbo  با سوئیچ‌های مدیریت انجنیوس: هر  Gigabit Managed Switch انجنیوس قادر به مدیریت بیش از ۵۰ اکسس‌پوینت سری EnTurbo است. از طریق سوئیچ می‌توان به تمام دستگاه‌های نصب‌شده متصل‌ شد و به تمامی آرایه‌های مربوط به ابزارهای مدیریت بی‌سیم و لایه‌ی ۲ شبکه دسترسی داشت. 

نرم افزار مدیریت شبکه‌ی ezMaster: نرم‌افزار مبتنی بر وب ezMaster، به‌قدری منعطف است که با توجه به حجم و گستردگی شبکه‌ علاوه بر امکان بررسی هر اکسس‌پوینت به‌صورت جداگانه، از طریق سوئیچ کنترلرها قادر به کنترل تمامی اکسس‌پوینت‌ها به صورت مجازی و از راه دور است. نرم‌افزار ezMaster کمک شایانی به کسب‌وکارهایی با چندین اکسس‌پوینت در محیط کاری خود، می‌کند. یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده جذاب این نرم‌افزار پس از آپدیت فریم‌ور دستگاه‌ها، امکان مدیریت تا ۵۰۰۰ اکسس‌پوینت است. بدین ترتیب صاحبان کسب‌و‌کارهای بسیار بزرگ نیز می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های ezMaster و بدون نیاز به سوئیچ‌های مدیریت، به کنترل دقیق شبکه‌ی گسترده‌ی خود بپردازند. 

مشخصات/اکسس‌پوینت

EnGenius

  EAP1300

ابعاد (میلی‌متر)

قطر : ۱۶۱.۵۴ میلی‌متر

ارتفاع: ۴۱.۶۶ میلی‌متر

وزن

۲۸۰ گرم

فرکانس رادیویی

در ۲.۴ گیگاهرتز: ۲۴۰۰ مگاهرتز ~ ۲۴۷۲ مگاهرتز

در ۵ گیگاهرتز: ۵۱۵۰ مگاهرتز~۵۲۵۰ مگاهرتز،۵۲۵۰ مگاهرتز~۵۳۵۰ مگاهرتز، ۵۴۷۰ مگاهرتز~۵۷۲۵ مگاهرتز،۵۷۲۵ مگاهرتز~۵۸۵۰ مگاهرتز

استاندارد

802.11a/b/g/n/ac Wave 2

پورت

10/100/1000 Gigabit Ethernet Port

پورت  Gigabit PoE 

آنتن

۴ آنتن یکپارچه‌ی ۵ 

dBi 

چند جهته

فرکانس 

۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز 

حداکثر نرخ داده در در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز 

۴۰۰ مگابیت‌برثانیه

حداکثر نرخ داده در فرکانس ۵ گیگاهرتز

۸۶۷ مگابیت‌برثانیه

حالت‌های عملکردی

اکسس‌پوینت، ریپیتر

WDS: WDS AP, WDS Bridge

پردازنده

کوالکام چهار هسته‌ای ۷۱۷ مگاهرتز

گواهینامه

FCC, CE

انجنیوس EAP1300 برای استفاده در محیط‌هایی همچون هتل‌ها، مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و محیط‌های داخلی بزرگ با تعداد کاربر زیاد مناسب است. 

اکسس‌پوینت محیط‌های خارجی انجنیوس ENS620EXT

اکسس‌پوینت انجنیوس ENS620EXT که برای محیط‌های خارجی طراحی شده است، با ارائه‌ی سرعتی بالا و فناوری wave 2 و پشتیبانی از استاندارد 11ac، مناسب شبکه‌هایی با تعداد کاربر زیاد و تراکم بالا است.  

ENS620EXT با استفاده از آنتن‌های MIMO 2×2 و فناوری Beamforming که برای متمرکز کردن سیگنال‌ها کاربرد دارد، می‌تواند بهره‌وری بیشتری در محیط‌هایی با تعداد کاربر زیاد و مساحت بزرگ‌ داشته باشد و علاوه بر پوشش‌دهی خوب، منجر به گسترش ظرفیت شبکه شود. انجنیوس ENS620EXT با استفاده از فناوری wave 2 و استاندارد 11ac، حداکثر بازدهی را خواهد داشت.

امکان استفاده در شرایط آب‌و هوایی دشوار: یکی از ویژگی‌های جالب توجه ENS620EXT، استاندارد IP55 آن برای مقاومت در برابر نفوذ آب، رطوبت و گرد و غبار است. در نتیجه پس از قرارگیری در محیط‌های خارجی و مواجهه با شرایط جوی مختلف، مشکلی در عملکرد آن ایجاد نخواهد شد. اکسس‌پوینت انجنیوس در درجه‌حرارت‌های مختلف، توانایی عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. 

اکسس پوینت انجنیوس
اکسس پوینت انجنیوس
اکسس پوینت انجنیوس
اکسس پوینت انجنیوس

اکسس‌پوینت بی‌سیم توانمند انجنیوس ENS620EXT قادر به دستیابی به حداکثر سرعت‌ ۸۶۷ مگابیت‌‌برثانیه در باند ۵ گیگاهرتز و تا سرعت ۴۰۰ مگابیت‌‌برثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتز است.

اتصال قدرتمند در فضاهای داخلی و خارجی: ENS620EXT می‌تواند اتصال وای‌فای را تا فضایی درحدود ۹۰۰ مترمربع پوشش دهد و به‌همین دلیل هم برای فضاهای داخلی و هم برای فضاهای خارجی مناسب است. کاربران می‌توانند اکسس پوینت MU-MIMO وای‌فای ENS620EXT را در مجاورت یکی از دیوارهای فضای بیرونی نصب کنند تا هم فضای داخل و هم فضای بیرونی را پوشش دهد. 

ویژگی Fast Roaming و Guest Networks : با قابلیت Fast Roaming، امکان نصب چندین اکسس‌پوینت در محیط وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که کاربران در حین حرکت و جابه‌جایی در محیط شبکه، به‌سرعت و به‌صورت نامحسوس از یک اکسس‌پوینت به دیگری متصل شوند و هیچ‌گونه تغییر یا اختلالی را در شبکه‌ احساس نکنند. از سوی دیگر با Guest Networks می‌توان برای دسترسی کاربران شبکه به منابع مختلف اینترنتی، محدودیت‌هایی را مشخص کرد تا شبکه را در برابر حمله‌ی تروجان‌ها و بدافزارها ایمن ساخت. 

مشخصات/اکسس‌پوینت

EnGenius

 

NS620EXT

ابعاد (میلی‌متر)

عرض: ۱۹۱.۶ میلی‌متر

طول: ۱۱۴.۳ میلی‌متر

ارتفاع: ۴۷.۷ میلی‌متر

وزن

۵۰۴ گرم

فرکانس رادیویی

در ۲.۴ گیگاهرتز: ۲۴۰۰ مگاهرتز ~ ۲۸۳۵ مگاهرتز

در ۵ گیگاهرتز: ۵۱۵۰ مگاهرتز~۵۲۵۰ مگاهرتز،۵۲۵۰ مگاهرتز~۵۳۵۰ مگاهرتز، ۵۴۷۰ مگاهرتز~۵۷۲۵ مگاهرتز،۵۷۲۵ مگاهرتز~۵۸۵۰ مگاهرتز

استاندارد

IP55

IEEE 802.11b/g/n

پورت

دو عدد پورت اترنت 10/100/1000 Gigabi

آنتن

۴ عدد آنتن یکپارچه‌ی  dBi ۵ چند جهته  Dual-Concurrent 

نوع SMA

فرکانس 

۲.۴ و ۵ گیگاهرتز 

حداکثر نرخ داده در در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز 

۴۰۰ مگابیت‌‌برثانیه

حداکثر نرخ داده در در فرکانس ۵ گیگاهرتز 

۸۶۷ مگابیت‌برثانیه 

حالت‌های عملکردی

اکسس‌پوینت (AP mode) و CB Mode

WDS: WDS AP, WDS Bridge, WDS Station

درجه حرارت عملکرد

عملکرد: ۲۰- ~ ۶۰ درجه سانتی‌گراد

ذخیره‌‌سازی: ۳۰-~ ۸۰ درجه سانتی‌گراد

گواهینامه

FCC, CE

عملکرد در طوبت

عملکرد: ۹۰ درصد یا کمتر

ذخیره‌سازی: ۹۰ درصد یا کمتر

انجنیوس ENS620EXT، برای استفاده در محیط‌های خارجی از جمله محیط‌های مسکونی، کافه‌ و رستوران‌ها، مجتمع‌های تجاری، پارک‌های بزرگ، ایستگاه‌های ساحلی، مراکز حمل‌ونقل، زمین‌های بازی، زمین‌های کشاورزی، انبارهای صنعتی و کلاً هر محیط خارجی مناسب است. امکان استفاده از نرم‌افزار مدیریت ezMaster برای بررسی و کنترل لحظه‌ای شبکه و تمام اکسس‌پوینت‌های ENS620EXT نیز در دسترس است.

اکسس‌پوینت‌های انجنیوس توسط شرکت پانا (نماینده رسمی محصولات انجنیوس در ایران) به فروش‌می‌رسد و در صورت تمایل به خرید، دریافت مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با دفتر این شرکت به شماره ۰۲۱۸۸۹۰۸۰۹۶ تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات