صرافی دیجیتال Binance بخش تحقیقات خود را راه‌اندازی کرد

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پروژه‌ی تحقیقاتی بایننس با رویکردی کاملاً حرفه‌ای، گزارش‌های معتبری را در مورد آیکوها و توکن‌های دیجیتال موجود در بورس ارائه می‌کند.
تبلیغات

روز گذشته بایننس اعلام کرد که فعالیت شاخه‌ی جدید این صرافی، فراتر از مبادلات سکه‌ها و توکن‌های دیجیتال باکیفیت خواهد بود. Binance research  یک زیر پروژه تحقیقاتی است که اطلاعات عینی و عمیقی را در مورد توکن‌های آتی ارائه می‌دهد (احتمالاً توکن‌های فهرست‌شده در فضای بورس).

بخش تحقیقاتی بایننس، یک ستون جدید از اکوسیستم بایننس است که باهدف افزایش شفافیت و بهبود کیفیت اطلاعات موجود در فضای ارزهای رمزنگاری‌شده، روی تهیه‌ی گزارش‌های تحقیقاتی در سطوح سازمانی متمرکز می‌شود.

Binance Research تاکنون دو گزارش منتشر کرده که هر دو کاملاً مشروح و هدفمند هستند و البته به این نکته اشاره می‌کنند که نباید از این یادداشت‌ها، برای اهداف سرمایه‌گذاری استفاده کرد. بااین‌حال کاملاً مشخص است که هدف آن‌ها، ارائه‌ی اطلاعات ۳۶۰ درجه در مورد فرصت سرمایه‌گذاری بالقوه است. از ماهیت اطلاعاتی گزارش‌ها، چنین برمی‌آید که معامله‌گران هنوز هم‌رتبه بندی آیکوها (ICO) را چک می‌کنند و بررسی سرویس‌های معتبری نظیر Hacked.com را مطالعه و ارزیابی می‌کنند.

 Binance Research

LOOM و GoChain، اهداف اولیه‌ی گزارش‌ها

بخش تحقیقاتی بایننس، تاکنون دو گزارش آنلاین منتشر کرده که به بررسی LOOM و GoChain پرداخته‌اند. لوم، یکی از راهکارهای مقیاس بالای بلاک‌چین اتریوم است و گوچین، یک بلاک‌چین مستقل و سازگار با اتریوم محسوب می‌شد که باوجود پیشرفت‌های اولیه، حالا اثرات شبکه‌ای زیادی را به وجود آورده و مجبور شده واقعاً با اتریوم رقابتی جدی داشته باشد.

این گزارش‌ها، ایده‌های پیچیده را به بخش‌های کوچک و واضح تقسیم کرده و به‌طور مشروح توضیح می‌دهد، اما بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها این است که به زبان انگلیسی ساده تألیف نشده‌اند. برای درک کامل گزارش‌ها، باید با برخی از محصولات و همچنین زبان مورداستفاده در گزارش‌ها آشنایی داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، این بخش از گزارش LOOM، برای فردی که می‌خواهد روی اتریوم سرمایه‌گذاری کند، مفهوم و معنای زیادی ندارد:

LOOM برای انتقال دارایی‌ها در طول زنجیره، از رله‌های مبتنی بر Plasma Cash استفاده می‌کند و به همین دلیل می‌تواند امنیت mainnet اتریوم را حفظ کند. این در حالی است که هم‌زمان، از طریق Layer-2 DPoS، امکان افزایش سرعت و مقیاس‌پذیری زنجیره‌های فرعی را نیز فراهم می‌آورد.

بااین‌حال گزارش‌ها حاوی اطلاعاتی هستند که برای سرمایه‌گذاران، صرف‌نظر از صلاحیت‌های فنی آن‌ها، مهم است. به‌عنوان‌مثال متوسط حجم مبادلات و تیمی که در پشت یک محصول قرار دارد، دو معیار مهم برای سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالا (مثل آیکوها و سایر توکن‌ها) به شمار می‌روند.

پروژه‌ی تحقیقاتی بایننس از ارائه‌ی خوبی برخوردار است و به‌احتمال‌زیاد نظر مثبت کاربران وفادار این صرافی دیجیتال را جلب می‌کند. بایننس، یکی از اولین صرافی‌هایی است که از طریق یک آیکوی شفاف (BNB) راه‌اندازی شد. صرافی Cobinhood نیز طبق مدل مشابهی کار خود را آغاز کرد. به نظر می‌رسد که هر دو صرافی، موفق شده‌اند ارزشمندی مفهوم آیکو را ثابت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات