آپدیت بعدی ویندوز 10، با کدنام وانادیوم و ویبرانیوم منتشر می شود

پنج‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت، شیوه نام‌گذاری به‌روز‌‌‌رسانی‌های ویندوز ۱۰ را تغییر داده است و از نام عناصر در نام‌گذاری به‌روز‌‌‌رسانی‌های بعدی ویندوز ۱۰ استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت، از کد‌نام ردستون برای چندین به‌روز‌‌‌رسانی ویندوز ۱۰ استفاده کرده است. این شرکت در به‌روز‌‌‌رسانی‌های بعدی از این کد‌نام استفاده نخواهد کرد، در حقیقت به‌روز‌‌‌رسانی اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ آخرین به‌روز‌‌‌رسانی با این کد‌نام بود.

اکنون می‌دانیم که اسم رمز به‌روز‌‌‌رسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰، ۱۹H۱ است. اما مایکروسافت دوباره همه چیز را تغییر خواهد داد. حالا که ویندوز در گروهی مشابه آژور است، تیم ویندوز از برنامه کدنام مشابه با تیم آژور استفاده می‌کند: استفاده از نام عناصر. کد‌نام نسخه بعدی ویندوز ۱۰ از ۱۹H۱ به تیتانیوم تغییر یافت. هر‌چند تیم ویندوز در داخل خود از کد‌نام ۱۹H۱ استفاده می‌کند، آن‌ها مصمم به استفاده از این کد‌نام هستند.

با این حال در آینده ویندوز از کد‌نام‌های مشابه Azure استفاده خواهد کرد، این بدان معنی است که به‌روز‌‌‌رسانی بعدی ویندوز ۱۰ که با کد‌نام ۱۹H۲ شناخته می‌شد، اکنون با کد‌نام وانادیوم شناخته می‌شود (بعد از تیتانیوم/ ۱۹H۱ منتشر خواهد شد) و اولین به‌روز‌‌‌رسانی در سال ۲۰۲۰ با کد‌نام کرومیوم عرضه می‌شود، اما چون این کد‌نام در‌حال حاضر توسط گوگل استفاده می‌شود، تیم ویندوز ظاهرا کد‌نام ویبرانیوم را برای آن استفاده می‌کند و بله این همان ویبرانیوم است که به‌‌طور گسترده در واکاندا از دنیای سینمایی ماروِل استفاده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات