لینکدین با تصاحب گلینت به بررسی تعامل کارمندان و شرکت‌ها کمک می‌کند

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لینکدین قصد دارد استارتاپ گلینت را تصاحب کند تا تعامل بیشتری بین کاربران و شرکت‌ها در حوزه‌ی کاری‌شان ایجاد کند.
تبلیغات

لینکدین اعلام کرد که قصد دارد استارتاپ گلینت را تصاحب کند تا بتواند میزان رضایت کاربران خود را در مورد شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در آنها مشغول فعالیت هستند پایش کند. دانیل شاپرو، معاون مدیر بخش راهکارهای استعدادیابی لینکدین در پست وبلاگ خود نوشت:

ما معتقدیم که Glint چارچوب مدرن و جدیدی برای مدیریت منابع انسانی خود مورد استفاده قرار می‌دهد که هر شرکتی باید از این چارچوب مدرن استفاده کند. گلینت به‌صورت منظم از کارمندان خود بازخورد می‌گیرد و هم در مورد فعالیت شغلی، فرهنگ محیط کار و مدیریت مجموعه، بازخوردها را جمع‌آوری می‌کند و ابزارهایی که مدیران برای پاسخگویی به این نیازها باید در اختیار داشته باشند، در اختیار آنها قرار می‌دهد.

براساس اطلاعات درج‌شده در پست وبلاگ، قبل از تصاحب استارتاپ گلینت، لینکدین یکی از مشتریان این استارتاپ بوده است. United و Intuit جزو سایر مشتریان این استارتاپ بوده‌اند. البته هنوز تعداد کل مشتریان Glint مشخص نیست. 

linkdin ( لینکدین)

وب‌سایت TechCrunch، اولین گزارش را در مورد این خبر منتشر کرد. براساس این گزارش، کارمندان و تیم کاری گلینت همچنان با این استارتاپ به همکاری خود تحت لوای لینکدین که متعلق به مایکروسافت است، ادامه خواهند داد. همچنین گلینت سرویس‌های موجود خود را بعد از انتقال پیدا کردن تحت مدیریت لینکدین متوقف نخواهد کرد. استارتاپ گلینت در سال ۲۰۱۳ کار خود را به‌صورت رسمی در شهر ردوود سیتی کالیفرنیا و با سرمایه‌‌ای در حدود ۸۰ میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی همچونBessem Venture Partners و Meritech Capital Partners و Norwest Venture Partners آغاز کرد. 

با استفاده از پلتفرم گلینت، شرکت‌ها می‌توانند به‌صورت منظم نظرسنجی‌هایی را برای کارمندان خود ارسال کنند. یکی از ویژگی‌های این نظرسنجی‌ها این است که در عرض چند دقیقه قابل پاسخگویی است. نرم‌افزار گلینت بعد از ارسال نظرسنجی‌های منظم، به مشتریان خود کمک می‌کند تا در طول زمان بتوانند نتایج را پایش کنند و متوجه شوند که در کدام دپارتمان‌ها، میزان تعامل کارمندان کاهش پیدا کرده و یا افزایش یافته است. شرکت‌ها با کمک این نتایج می‌توانند در مراحل بعدی، راهکارهایی برای ارتقا تعامل کارمندان در نظر بگیرند. اگر در یک واحد خاص در شرکت، تعدادی از کارمندان در آینده‌ی نزدیک بخواهند شغل خود را ترک کنند، گلینت با کمک تجزیه و تحلیل‌‌هایی که مبتنی بر یادگیری ماشین انجام می‌دهد، می‌تواند وضعیت‌های آتی خطرساز را برای شرکت پیش بینی کند. این کار را با بررسی امتیازات و تجزیه‌ و تحلیل میزان رضایت کارمندان تشخیص می‌دهد. 

 اوایل سال جاری میلادی، LinkedIn ابزاری تحلیلی به نام Talent Insights را معرفی کرد. این ابزار جدید به کاربران کمک می‌کند تا به سوالات مختلفی پاسخ بدهند: بهترین موقعیت مکانی برای بازگشایی دفتر کار کجاست؟ کدام شرکت‌ها، در حال از دست دادن پرسنل با استعداد خود هستند؟ وضعیت کارمندان شرکت رقیب شما در مقایسه با شما در چه وضعیتی قرار دارد؟ این اطلاعات تحلیلی از شبکه‌ی گسترده‌ی لینکدین با بیش از ۵۷۵ میلیون متخصص حرفه‌ای، بیش از ۲۰ میلیون شرکت و بیش از ۱۵ میلیون موقعیت شغلی فعال استخراج می‌شود. 

تصاحب گلینت توسط لینکدین می‌تواند چرخه‌ی استعدادیابی لینکدین را وارد مرحله‌ی جدیدی کند. با کمک پلتفرم گلینت، صاحبان مشاغل می‌توانند از میزان رضایت کارمندان خود و همچنین امکان خروج آنها از شرکت یا ادامه‌ی همکاری مطلع شوند. همچنین این پلتفرم می‌تواند به مدیران شرکت‌ها کمک کند تا فضا و محیطی شاد و پرانرژی برای کارمندان خود در محیط کار ایجاد کنند و بتوانند از مسائل و مشکلات کارمندان خود مطلع شوند و درصدد رفع مسائل و مشکلات گام بردارند.

انتظار می‌رود در سه‌ماهه‌ی دوم مالی سال ۲۰۱۹ میلادی، این نقل و انتقال به‌صورت رسمی به پایان برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات