تصویر رندر شده‌ی جدیدی از پیکسل 3 ایکس ال منتشر شد

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایوان بلس (Evan Blass) که سابقه درخشانی در انتشار اطلاعات دارد، تصویر رندر شده‌ی جدیدی از گوشی پیکسل 3 ایکس الِ گوگل منتشر کرده است.
تبلیغات

در تصویر منتشر شده از پیکسل 3 ایکس الِ شرکت گوگل شاهد یک تصویر زمینه (wallpaper‎) مینیمال هستیم که بیانگر عدد سه است. تقریبا تمامی تصاویری که از پرچمدار جدید شرکت گوگل منتشر شده‌اند، دارای همچین تصویر زمینه‌ای بوده‌اند، اما بسته به رنگ گوشی، رنگ تصویر زمینه نیز متفاوت بوده است. اگر به خاطر داشته باشید، پرچمدار سال گذشته Google به همراه والپیپرهای زنده یا به اصطلاح متحرک منتشر شد که استقبال گسترده طرفداران هم به دنبال داشت؛ درنتیجه امیدواریم که پیکسل‌های جدید همچنان با والپیپرهای زنده به دست مخاطبان برسند و گوگل صرفا برای تبلیغات از تصویر زمینه‌ی ثابت و مینیمال استفاده کند.

در کنار این موضوع، بلس هیچ اطلاعات دیگری از مشخصات و قیمت پیکسل 3 ایکس ال و برادر کوچکترش (پیکسل 3) منتشر نکرد. طراحی گوشی دقیقا همان چیزی است که قبلا مشاهده کرده‌ایم و گوگل در طراحی سومین پرچمدار پیکسلیِ خود تغییرات زیادی اعمال نکرده است. در دوره‌ای که شرکت‌ها تمایل دارند تعداد ماژول‌های دوربین پشتی و جلویی گوشی‌های هوشمندشان را افزایش دهند، کماکان شاهد حضور یک دوربین اصلی در پشت پیکسل 3 ایکس ال هستیم. فراموش نکنید که پرچمدار سال گذشته‌ی این غول جست‌وجوگر هم با یک دوربین اصلی به مصاف رقیبان خود (که از دو دوربین بهره می‌بردند) رفت و با این وجود، باز هم اکثر منتقدان و تحلیلگرها، پیکسل 2 را برنده‌ی این ماجرا (از لحاظ کیفیت عکس‌برداری) اعلام کردند؛ به همین دلیل امیدوار هستیم که پرچمدار جدید با استفاده از قابلیت‌‌های نرم‌افزاری و الگوریتم‌های ویژه‌ی گوگل، بتواند در مقایسه با رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد.

پیکسل 3 ایکس ال

شایان ذکر است که بسیاری از طرفداران گوشی‌های پیکسل وجود بریدگی صفحه نمایش (notch) را به باد انتقاد گرفته‌اند و از دیدن آن ناامید شده‌اند. این بریدگی نسبت به رقبای دیگر بزرگ‌تر دیده می‌شود و بخش زیادی از صفحه نمایش را اشغال کرده است. پایین نمایشگر هم شاهد وجود حاشیه ضخیمی هستیم که بیش از پیش طراحی پیکسل 3 ایکس ال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنا بر گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد که بریدگی تمایشگر و حاشیه‌ی پایینی پرچمدار جدید گوگل میزبان اسپیکر استوریو خواهند بود.

پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 3 به عنوان پرچمداران سال ۲۰۱۸ گوگل به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ شرکت کوالکام، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده‌اند. پیکسل 3 که نسخه‌ی کوچکتر به شمار می‌رود، صفحه نمایشی ۱۰۸۰ پیکسلی در ابعاد ۵.۴ اینچ خواهد داشت و برادر بزرگترش با صفحه نمایشی با ابعاد ۶.۷۱ اینچ و رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسل (عرض) به فروش خواهد رسید. این دو گوشی سه‌شنبه‌ی همین هفته، ۱۶ مهر ۱۳۹۷ (۹ اکتبر ۲۰۱۸) طی رویدادی که گوگل برگزار می‌کند، به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات