لپ تاپ مخصوص بازی ایلین ور m15 دل معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
ایلین‌ور m15 نام لپ‌تاپ مخصوص بازی جدیدی است که ضمن داشتن مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند، از وزن و قطر به‌نسبت کمی برخودار است.
تبلیغات

این روزها لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی همچون گذشته، سنگین‌وزن و حجیم نیستند و شرکت‌های شناخته‌شده‌ای نظیر ایسوس، گیگابایت و ریزر اخیرا محصولات جدیدی را با وزن و حجم کم، معرفی و روانه‌ی بازار کرده‌اند؛ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی شرکت‌های یادشده، همگی وزنی کمتر از پنج پوند (۲.۳ کیلوگرم) دارند.

در همین راستا، ساعاتی پیش شاهد معرفی جدیدترین مدل از سری لپ‌تاپ‌های ایلین‌ور (لپ‌تاپ‌های پرچمدار مخصوص بازی متعلق به Dell) بودیم که ضمن بهره‌گیری از سخت‌افزار قدرتمند، وزن و ابعاد بسیار مناسبی دارد. لپ‌تاپ‌های چند سال اخیر این شرکت، جزو سنگین‌ترین‌ها بوده‌اند و این موضوع همواره باعث ناراحتی کاربران شده است.

با این‌حال، Alienware m15 جدیدترین جاه‌طلبی ایلین‌ور برای بازار لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی است و به‌خوبی، سنت‌شکنی این شرکت را به‌ رخ می‌کشد. ایلین‌ور ام ۱۵ نخستین لپ‌تاپ شرکت ایلین‌ور است که وزن بسیار کمی (نسبت به محصولات قبلی) دارد و در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های نازک جای می‌گیرد.

ایلین ور ام 15 / Alienware m15

ایلین‌ور m15 به‌میزان ۱۴ درصد نازک‌تر از Alienware 13 است و در عین حال از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی بهره می‌برد؛ البته نازک‌تر شدن این لپ‌تاپ، به‌معنی ضعیف‌تر شدن آن نسبت به‌قبل نیست. طبق ادعای سازنده، ایلین‌ور ام ۱۵ نسبت به ایلین‌ور ۱۳، عملکردی ۵۰ درصد بهتر به‌هنگام اجرای بازی‌ها دارد.

این لپ‌تاپ جدید تنها ۴.۸ پوند (۲.۱۸ کیلوگرم) وزن دارد؛ یعنی ۲۰ درصد سبک‌وزن‌تر از ایلین‌ور ۱۳ (که ۵.۸ پوند معادل ۲.۶۳ کیلوگرم وزن داشت). لپ‌تاپ ۱۵ اینچی فعلی ایلین‌ور که مدتی است به بازار عرضه شده، وزنی معادل ۷.۶۹ پوند (۳.۴۹ کیلوگرم) دارد.

ایلین ور ام 15 / Alienware m15
ایلین ور ام 15 / Alienware m15

m15؛ نازک‌ترین لپ‌تاپ ساخته‌شده توسط Alienware است

ایلین‌ور ام ۱۵ لپ‌تاپی شامل تمامی سخت‌افزارهای قدرتمندی است که گیمرها نیاز دارند؛ این نوت‌بوک مخصوص بازی مدرن، قرار است در دو مدل جداگانه، یکی با پردازنده‌ی نسل هشتمی چهار هسته‌ای Core i5-8300H اینتل و دیگری با پردازنده‌ی شش هسته‌ای i7-8750H عرضه شود؛ بیشتر رقبای قدرتمند این لپ‌تاپ، به پردازنده‌ی دوم مجهز هستند. در ضمن، مدل‌های جداگانه‌ی این لپ‌تاپ قرار است از یکی از دو کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا (اُورکلاک‌شده) یا 1070 Max-Q بهره‌مند باشند.

مدل پایه‌ی ایلین‌ور m15 به نمایشگری ۶۰ هرتزی با وضوح 1080p و روشنایی ۳۰۰ نیت مجهز شده است و اگر کاربران علاقه‌مند باشند، می‌تواند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر، مدل‌های قوی‌تر این لپ‌تاپ را با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و وضوح 1080p (با روشنایی ۳۰۰ نیت) یا نمایشگر ۶۰ هرتزی و وضوح 4K (با روشنایی ۴۰۰ نیت) تهیه کنند.

ایلین ور ام 15 / Alienware m15

 به این مشخصات، ۱۶ گیگابایت رم را هم اضافه کنید تا ایلین‌ور ام ۱۵ به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به دنیای بازی‌های ویدیویی مبدل شود. این لپ‌تاپ همچنین از حافظه‌ی داخلی دوگانه تا سقف ۱ ترابایت SSD و ۱ ترابایت درایو هیبریدی پشتیبانی می‌کند.

دل مدعی شده است که باتری ۶۰ وات‌ساعتیِ لپ‌تاپ جدید ایلین‌ور ام ۱۵ می‌تواند با یک‌بار شارژ، تا ۷.۱ ساعت ویدیو پخش کند؛ این مدت‌زمان برای مدل قوی‌تر m15 که به باتری ۹۰ وات‌ساعتی تجهیز شده، به ۱۰.۶ ساعت می‌رسد. به‌علاوه، این دو مدل به‌ترتیب می‌توانند در حالت آماده‌به‌کار، تا ۱۳.۴ و ۱۷ ساعت دوام بیاورند. ابعاد این لپ‌تاپ جدید، ۲۰.۳ در ۲۷۴.۳ در ۳۶۳.۲ میلی‌متر اعلام شده است.

ایلین ور ام 15 / Alienware m15

این لپ‌تاپِ گران‌قیمت، دارای بدنه‌ای پریمیوم از جنس آلیاژ منیزیم و مس است و از فناوری گرماییِ جدید Cryo-Tech 2.0 بهره می‌برد. m15 نخستین نوت‌بوک زیر ۱۷ اینچ ایلین‌ور است که از بخش عددیِ صفحه‌کلید هم به‌طور کامل بهره‌مند است.

مدل پایه‌ی لپ‌تاپ ایلین‌ور ام ۱۵، ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد، دارای دو رنگ‌بندی نقره‌ای و قرمز است و عرضه‌ی رسمی آن از ۲۵ اکتبر امسال (۳ آبان ۱۳۹۷) آغاز می‌شود.

 در پایان از شما دعوت میکنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP و دیگر برندهای مطرح به همراه گالری تصاویر، مقایسه و لینک فروشگاههای عرضهکنندهی آنها در بخش لپتاپ دیتابیس محصولات زومیت در اختیار شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات