چرا وان پلاس 6T بدون فناوری شارژ بی‌سیم و جک هدفون رونمایی شد

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
مطالعه 5 دقیقه
پیت لائو، مدیرعامل وان‌پلاس در مورد علت حذف فناوری شارژ بی‌سیم و جک هدفون وان پلاس ۶ تی توضیح می‌دهد.
تبلیغات

همان‌طور که انتظار می‌رفت، وان پلاس ۶T‌ پرچمدار اقتصادی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر  ۷ آبان‌‌ماه معرفی شد. وان پلاس ۶ تی در حالی معرفی شد که فاقد فناوری شارژ بی‌سیم و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری بود. 

پیت لائو، مدیرعامل وان‌پلاس، در مورد علت حذف فناوری شارژ بی‌سیم و جک هدفون ۳.۵ میلی متری توضیح داده است. وی در نشست مطبوعاتی جداگانه‌ای از رویداد رونمایی، به توضیح علت حذف شدن این دو ویژگی در گوشی هوشمند جدید خود پرداخت. قبل از پرداختن به دلایل مطرح‌شده از سوی پیت لائو، لازم به ذکر است که بگوییم وی نه تنها مدیرعامل و بنیانگذار وان پلاس، بلکه مدیر تولید محصولات این شرکت نیز هست.

وان پلاس ۶ / وان پلاس 6
مقاله‌های مرتبط:

پیت لائو در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که حذف جک هدفون اجازه‌ی ادغام اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را می‌دهد. هم‌چنین با حذف جک هدفون، وان پلاس می‌تواند دستگاه خود را به باتری بزرگ‌تر مجهز کند.

پیت لائو در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود که تولید محصولی که مورد تایید همه‌ی کاربران باشد غیرممکن است، اما وی تاکید کرد که بازخورد کاربران برای شرکت بسیار حائز اهمیت است. پیت لائو اظهار داشت که وان‌پلاس یک نظرسنجی در مورد هدفون‌های سیمی و بی‌سیم به‌انجام رسانده است و در حدود  ۶۰ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، متفق‌القول بودند که از هدفون‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند. در نتیجه شرکت تصمیم گرفت تا به نفع تکنولوژی جدید اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و بهره‌مندی از یک باتری بزرگ‌تر، تغییراتی در محصول خود بدهد. پیت لائو توضیح داد که شرکت می‌دانست حذف جک هدفون در حال حاضر می‌تواند تاثیر بسیار منفی‌تری بر کاربران داشته باشد تا اینکه بخواهد این کار را ۲ تا ۳ سال بعد انجام دهد؛ ولی با همه‌ی این تفاسیر این تصمیم را گرفت. علاوه‌بر مطرح‌ کردن این موضوعات، پیت لائو در حالی که لبخند می‌زد افزود که حذف جک هدفون کاربران را تشویق می‌کند تا هدفون‌های Bullets Wireless شرکت را خریداری کنند. پیت لائو معتقد است که استفاده از این هدفون‌ها چندان هم بد نیست. پیشتر Bullets Wireless؛ نخستین هدفون بی‌‌سیم وان پلاس معرفی شد

وان پلاس 6 تی / Oneplus 6t

اما در مورد فناوری شارژ بی‌سیم نیز، پیت‌ لائو خیلی ساده اعلام کرد که وان ‌پلاس ۶ تی فاقد فناوری شارژ بی‌سیم است. پیت لائو اعلام کرد که فناوری شارژ بی‌سیم خیلی پیچیده نیست و شرکت می‌تواند خیلی راحت آن را در همین شرایط نیز پیاده‌سازی کند. اما به‌زعم پیت لائو، وان‌پلاس خودش نخواسته که گوشی هوشمند خود را با این فناوری به بازار عرضه کند؛ علت چنین تصمیم‌گیری هم کند بودن بیش از حد فناوری شارژ بی‌سیم است. 

پیت لائو در ادامه‌ی صحبت‌های خود اضافه می‌کند که ممکن است کوالکام راهکاری برای این مشکل در آینده ارائه دهد. البته پیت‌ لائو تاکید کرد که هنوز نسبت به جزئیات این راهکار اطمینان ندارد؛ ولی ظاهرا قرار است این فناوری جدید بتواند سرعت شارژ بی‌سیم را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد و به‌همین دلیل ممکن است وان‌پلاس را به‌ سمت استفاده از شارژ بی‌سیم در دستگاه‌های آینده، سوق دهد. مدیر عامل وان ‌پلاس اشاره کرد اگر فناوری شارژ بی‌سیم به‌صورت قابل‌توجهی سریع‌تر نشود و تا زمانی که حرارت زیادی تولید نکند، توسط وان‌پلاس مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

همان‌طور که گفته شد، OnePlus 6T کمتر از دو روز پیش معرفی شد. با توجه به خبرهای فاش‌شده‌ی بسیار در مورد وان‌پلاس ۶ تی، تقریبا از مشخصات این گوشی هوشمند، قبل از رونمایی مطلع بودیم و دقیقا می‌دانستیم باید منتظر چه محصولی باشیم. وان‌پلاس ۶ تی شباهت بسیار زیادی به وان پلاس ۶ دارد، زبان طراحی هر دو مشابه یکدیگر است. هرچند وان‌پلاس ۶ تی به‌دلیل بریدگی بالای نمایشگر بسیار کوچک‌تر، طراحی ظاهری زیباتری دارد. همچنین وان‌پلاس ۶ تی فاقد اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی بوده و به همین دلیل طراحی پنل پشتی تمیزتر است. همان‌طور که گفته شد وان پلاس ۶ تی دارای اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است که در اصل یکی از ویژگی‌های اصلی و متمایزکننده‌ی وان پلاس ۶ تی نسبت به وان پلاس محسوب می‌شود. از نظر سایر ویژگی‌ها، تراشه، تنظیمات رم و حتی دوربین‌های وان‌پلاس ۶ تی مشابه وان‌پلاس ۶ است.

فناروی شارژ بی‌سیم یکی از ویژگی‌های خوبی است که کاربران می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. پیت لائو هم موافق این قضیه است که فناوری شارژ بی‌سیم راحتی و آسایش بیشتری برای کاربران به‌همراه دارد؛ ولی باید بپذیریم که این فناوری منجر به تولید حرارت بیشتری نسبت به آنچه باید و شاید در دستگاه می‌شود. هم‌چنین همان‌طور که گفته شد، فناوری شارژ بی‌سیم در مقایسه با شارژ سریع معمولی سیمی، دستگاه را خیلی کندتر شارژ می‌کند و سرعت شارژ آن‌ها با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

OnePlus 6T / وان پلاس 6 تی

همچون فناوری احتمالی کوالکام، باید منتظر باشیم تا ببینیم چه تغییراتی ممکن است در آینده در فناوری شارژ بی‌سیم رخ دهد. ممکن است تعداد اندکی از کاربران از حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اظهار نارضایتی کنند؛ ولی این احتمال وجود دارد که تعداد بیشتری از کاربران از حذف اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی ناراضی باشند. اسکنر معمولی اثر انگشت سریع‌تر از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است و علت عدم رضایت کاربران هم می‌تواند همین مساله باشد؛ یعنی حتی اگر وان‌پلاس جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را حذف نمی‌کرد، باز هم کاربرانی بودند که از اظهار نارضایتی کنند. 

اما بی‌شک کاربران بسیاری از افزایش ظرفیت باتری وان پلاس ۶ تی اظهار خرسندی خواهند کرد. البته چه کسی می‌داند، شاید با عدم حذف جک هدفون هم وان‌پلاس می‌توانست گوشی هوشمند خود را با باتری بزرگ‌تر به بازار عرضه کند و حداقل کاربران کمتری ممکن بود اظهار نارضایتی کنند.

باید دید در عمل، کاربران چه واکنشی به این تغییرات نشان می‌دهند. به‌نظر شما تصمیمات جدید وان‌پلاس درست بوده است یا اشتباه؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات