نگاه نزدیک ویدیویی به مک بوک ایر 2018 اپل

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
مدل جدید سری لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر اپل، ضمن بهره‌مندی از نمایشگر ۱۳.۳ اینچ رتینا، دارای باتری ۵۰.۳ وات‌ساعت و درگاه‌های متنوع است و برای پردازش تسک‌ها، از Core i5 اینتل بهره می‌گیرد.
تبلیغات

اپل پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام شب گذشته رویداد ویژه‌ی آبان‌ماه خود را برگزار و طی آن از محصولاتی جدید رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین محصولات معرفی‌شده، مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ بود؛ لپ‌تاپی که پس از چند سال طراحی تکراری، سرانجام با یک طراحی به‌روز و مشخصات سخت‌افزاری مناسب از راه رسید.

یکی از نکات جالب این لپ‌تاپ، بهره‌مندی آن از زبان طراحی جدید اپل (حاشیه‌ی کم و افزایش اندازه‌ی کلی نمایشگر) است. مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ به نمایشگر ۱۳.۳ اینچ رتینا با وضوح ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل مجهز شده است و برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از پردازنده‌ی دو هسته‌ای Core i5 اینتل بهره‌ می‌گیرد.

Apple MacBook Air 2018 علاوه‌بر این موارد، با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR3 عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند یکی از مدل‌های آن را با ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱/۵۰۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تهیه کنند. 

در سمت چپ دستگاه شاهد دو درگاه تاندربولت ۳ و در سمت راست شاهد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستیم. با اینکه داشتن تنها دو پورت تاندربولت ۳ آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زند، اما باز هم باید نیمه‌ی پر لیوان را دید؛ اینکه درگاه‌های یادشده از نوع تاندربولت ۳ هستند (و نه USB-3.1 Type-C)، خود یک نکته‌ی مثبت به‌شمار می‌آید.

ترک‌پد مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ نسبت به مدل قبل به‌میزان ۲۳ درصد بزرگ‌تر شده است که در نگاه اول شاید چندان محسوس نباشد، اما پس از مدتی کار با آن، متوجه تفاوتِ اعمال‌شده خواهید شد. یکی دیگر از نکات جالب‌توجه این لپ‌تاپ، بهره‌گیری از تاچ آی‌دی است که در قسمت بالا سمت راست قرار گرفته و باز کردن قفل مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ را به امری آسان تبدیل کرده است.

مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر جدید اپل با ۸ گیگابایت رم ۲۱۳۳ مگاهرتز، پردازنده‌ی نسل هشتمی ۱.۶ گیگاهرتز Core i5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، با قیمت ۱/۱۹۹ دلار عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون به پیش‌خرید این دستگاه اقدام کنند؛ تاریخ عرضه‌ی مدل جدید مک‌بوک ایر، برای هفتم نوامبر ۲۰۱۸ (۱۶ آبان ۱۳۹۷) تعیین شده است. کاربران همچنین می‌توانند با پرداخت ۱/۲۰۰ دلار اضافه به مدل ۱.۵ ترابایتی این دستگاه با ۱۶ گیگابایت رم، دسترسی پیدا کنند.

در ادامه می‌توانید نگاه نزدیک ویدیویی به مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ اپل را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات