نسل جدید مک مینی معرفی شد؛ پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت رم و پردازنده نسل هشتمی

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل لحظاتی پیش به‌صورت رسمی از جدیدترین نسل محصولات مک مینی با پشتیبانی از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و عملکرد بهبودیافته نسبت به نسل قبل، رونمایی کرد.
تبلیغات

رویداد ویژه‌ی آبان‌ماه اپل هم‌اکنون در حال برگزاری است و این شرکت پس از سال‌ها، لحظاتی پیش از نسل جدید مک مینی رونمایی کرد. مدل جدید Mac Mini که طبق ادعای خود Apple، از لحاظ سخت‌افزاری (نسبت به مدل‌های پیشین) یک هیولا به‌شمار می‌آید، دارای رنگ خاکستری فضایی (Space Gray) است و در چند مدل مختلف با پردازنده‌ی نسل هشتمی شش هسته‌ای و چهار هسته‌ای عرضه خواهد شد؛ پردازنده‌‌ی شش هسته‌ای جدید این دستگاه، عملکرد آن را نسبت به نسل قبل، تا پنج برابر بهبود داده است.

طراحی کلی مک مینی جدید به مدل‌های پیشین شباهت زیادی دارد و شاکله‌ی اصلی آن حفظ شده است. بدنه‌ی مک مینی جدید (دقیقا همچون نسل جدید مک‌بوک ایر) به‌‌طور کامل از جنس آلومینیوم بازیافت‌شده است.

حافظه‌ی گرافیکی قرار داده شده در مک مینی جدید، عملکردی ۶۰ درصد بهتر از نسل قبل دارد و این دستگاه از سقف ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. 

نسل جدید مک مینی در کنار موارد یادشده، دارای ۲ ترابایت حافظه‌ی داخلی است و از تراشه‌ی امنیتی T2 بهره‌ می‌گیرد. سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ی مک مینی جدید، عملکردی دو برابر بهتر از گذشته دارد و صدای بسیار کمتری را نیز تولید می‌کند. 

مک مینی / Mac Mini

نسل جدید مک مینی در کنار این موارد، دارای درگاه‌های اترنت، تاندربولت ۳، HDMI و USB-A است و نسخه‌ی پایه‌ی آن (که ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پردازنده‌ی ۳.۶ گیگاهرتز Core i3 دارد) با قیمت ۷۹۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

پیشرفته‌ترین مدل مک مینی، ضمن داشتن ۶۴ گیگابایت رم، از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Core i7 با فرکانس ۴.۶ گیگاهرتز بهره‌مند خواهد بود. این دستگاه، در کنار این موارد، به ۲ ترابایت حافظه‌ی SSD نیز تجهیز خواهد شد.

مک مینی / Mac Mini

پیش‌فروش نسل جدید مک مینی از هم‌اکنون آغاز شده و این محصول قرار است ۱۶ آبان ۱۳۹۷ (هفتم نوامبر ۲۰۱۸) به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات