اپل درآمد ۳ ماه پایانی سال مالی ۲۰۱۸ را ۱۰ آبان اعلام خواهد کرد

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل هفته‌ی گذشته اعلام کرد که بعد از پایان ماه تجاری، در ۱۰ آبان (اول نوامبر) درآمد سه ماه آخر سال مالی خود را اعلام خواهد کرد؛ که در آن عملکرد آیفون XS و آیفون XS Max در بازار جهانی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

با اعلام وب‌سایت سهامداران اپل، جلسه‌ی گزارش سه ماه پایانی سال مالی جاری بعدازظهر روز ۱۰ آبان برگزار خواهد شد.

همانند گزارش‌های مالی گذشته، رئیس هیئت مدیره، تیم کوک و مدیر مالی، لوکا مائستری به بررسی جزئی گزارشات مالی و اعداد مربوط به این دوره‌ی سه ماهه می‌پردازند. این دو در این جلسه به سؤالات تحلیلگران سرمایه‌گذاری شرکت هم پاسخ خواهند داد.

با این‌که بعید است گزارش کاملی راجع‌ به عملکرد آیفون XS و اپل واچ سری ۴ ارائه شود، ممکن است کوک و مائستری عملکرد این محصولات در بازار را در هفت هفته‌ی گذشته به سهامداران اعلام کنند.

اپل بهترین ۳ ماه مالی تاریخ خود را پشت سر گذاشته است، که در آن ۵۳/۳ میلیارد دلار درآمد از فروش ۴۱/۳ میلیون نسخه‌ی آیفون کسب کرد؛ و با افزایش فروش این محصول و رشد ۲۰ درصدی در این ۳ ماهه، نسبت‌ به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ با درآمد ۲۴.۸ میلیارد دلار، درآمد اپل به ۲۹.۹ میلیارد دلار رسیده است. آیفون X نیز جایگاه خود را به‌عنوان پرطرفدارترین محصول اپل حفظ کرد که باعث شد قیمت میانگین فروش این محصول ۷۲۴ دلار باشد.

خدمات جانبی نیز در این دوره رشد داشتند و برای سیزدهمین بار متوالی درآمد سه ماه مالی این بخش به بالاترین حد خود رسید. درآمد گجت‌های پوشیدنی‌ مثل اپل واچ و ایرپادها نیز در این دوره رشد ۶۰ درصدی داشته است.

به گفته‌ی کوک منبع اصلی درآمد سه ماه سوم اپل از فروش قوی آیفون و پوشیدنی‌ها بوده است و کمپانی در مورد عملکرد این محصولات بسیار امیدوار است.

در پی گزارش سه ماه مالی قبلی، سهام اپل برای اولین بار بعد از چهار سال به ۲۰۰ دلار رسید؛ همچنین اپل به اولین کمپانی آمریکایی تبدیل شد که به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد دلار در بازار سرمایه رسید.

اپل برای سه ماه آخر مالی درآمد ۶۰ تا ۶۲ میلیارد دلاری با درصد سود ۳۸ تا ۳۸.۵ را پیش‌بینی می‌کند. سایت AppleInsider گزارش ۱۰ آبان را به‌طور کامل پوشش خواهد داد.        

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات