کسب امتیاز ۱۰۵ آیفون XS Max از DxOMark

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
DxOMark بررسی تخصصی خود را از دوربین آیفون XS Max منتشر کرد و با دادن مجموع امتیاز ۱۰۵ به آن، پرچمدار اپل را در جایگاه دوم برترین‌ها قرار داد.
تبلیغات

آیفون XS Max با کسب امتیاز ۱۰۵ موفق شد در جایگاه دومین دوربین برتر گوشی‌های هوشمند تاریخ بنشیند و در حال حاضر تنها یک گوشی (هواوی P20 پرو) جایگاه بالاتری از پرچمدار Apple دارد. مهم‌ترین ویژگی دوربین XS Max را می‌توان ثبت ویدیوهای بسیار باکیفیت در نور کافی قلمداد کرد. تصاویر و ویدیوهای ثبت شده در روز روشن و نور کافی توسط این پرچمدار دارای محدوده‌ی داینامیک گسترده، رنگ‌های زنده و جزئیات بسیار بالایی هستند؛ علاوه بر این، لرزش‌گیر اپتیکال آیفون جدید به بهترین نحو ممکن تکان‌ها و لرزش‌های ناگهانی را خنثی می‌کند و با ارائه‌ی تصاویری واضح، یکی از بهترین گزینه‌ها برای فیلم‌برداری در گوشی‌ها به شمار می‌رود.

آزمایشات انجام شده روی دوربین آیفون ۱۰ اس مکس نشان می‌دهند که تصاویر ثابت هم در نور کافی، کیفیت بسیار عالی را از خود نشان می‌دهند و نوردهی در فضاهای خارجی بسیار مناسب است. در کنار این موارد، جزئیات زیاد و رنگ‌های زنده را هم اضافه کنید تا به کیفیت نهایی دوربین پرچمدار جدید اپل پی ببرید.

مقاله‌های مرتبط:

یرادی که می‌توان از بخش عکس‌برداری این گوشی گرفت، این است که بزرگ‌نمایی تصاویر (زوم) آیفون XS Max نتوانست نسبت به رقبا عملکرد رضایت‌بخشی را از خود به جا بگذارد و نویز زیادی در آن دیده می‌شود. هرچند این قابلیت نسبت به آیفون ۱۰ پیشرفت زیادی به خود دیده است، اما در مقایسه با هواوی P20 پرو یا گلکسی نوت 9 حرف چندانی برای گفتن ندارد.

به طور کلی تصاویر ثبت شده توسط آیفون XS Max بسیار چشم‌نواز هستند و همین مورد باعث شده است تا امتیاز ۱۱۰ را در این بخش کسب کند. دوربین آیفون جدید کیفیت مثال‌زدنی خود را در اکثر موارد حفظ می‌کند و شما با لمس کردن دکمه ثبت تصویر، تصاویر جذابی را شکار خواهید کرد. فوکوس خودکار این گوشی در جایگاه بهترین‌ها قرار می‌گیرد و به خوبی سوژه‌های موجود در قاب تصویر را تشخیص می‌دهد.

نکته‌ی منفی دیگری که باعث شد آیفون XS Max جایگاه اول را به پرچمدار هواوی واگذار کند، به نوردهی ضعیف فلش گوشی در محیط‌های تاریک مربوط می‌شود. با فعال کردن فلش گوشی در محیط نوری کم، نویز نسبتا زیادی در تصاویر ثبت شده مشاهده می‌شود که این مورد در بخش سایه‌ها و قسمت‌های تیره تصاویر بیشتر به چشم می‌آیند.

XS Max در بخش فیلم‌برداری نتوانست همانند عکس‌برداری عمل کند و به امتیاز ۹۶ قانع شد. البته چنین عددی برای گوشی‌های هوشمند امتیاز بالایی محسوب می‌شود که به واسطه محدوده‌ی داینامیکی گسترده، سیستم لرزشگیر عالی و فوکوس خودکار سریع و دقیق به دست آمده است. سطح جزئیات در نور کافی بالا است، اما به محض ورود به محیط‌های کم‎‌نور، از جزئیات ویدیوها کاسته و به نویز آن‌ها اضافه می‌شود.

آیفون

در نهایت باید خاطرنشان کرد که آیفون XS Max یکی از بهترین دوربین‌ها در میان گوشی‌های هوشمند را دارد و در بسیاری از موارد از پرچمدار سال گذشته شرکت اپل پیشی گرفته است. تصاویر و ویدیوهای ثبت شده توسط این گوشی در نور کافی عالی هستند و از جزئیات بسیار بالایی برخوردارند. فوکوس خودکار و لرزشگیر این گوشی وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهند و نقش زیادی در بالا بودن کیفیت عکس‌ها و ویدیوها دارند.

نکات منفی آیفون XS Max اشاره شده‌ای مانند نویز نسبتاً زیاد تصاویر در شرایط نوری نامناسب و قابلیت زوم ناکارآمد، به قدری کم و ناچیز هستند که اکثر مخاطبان به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند. دوربین پرچمدار جدید برند آیفون یک برگ برنده برای اپل محسوب می‌شود و همه مخاطبان و طرفداران را راضی نگه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات