عملکرد درخشان باتری آیفون XS Max در آزمایش‌های کانسومر ریپورتس

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
بررسی ریزبینانه‌ی کانسومر ریپورتس نشان می‌دهد که آیفون XS و آیفون XS Max اپل در زمینه‌ی عمر باتری، عملکردی فراتر از حد انتظار از خود نشان می‌دهند.
تبلیغات

به‌عقیده‌ی بسیاری از کاربران، آیفون ۱۰ اس مکس و آیفون ۱۰ اس اپل جدای از داشتن نمایشگر غول‌آسای ۶.۵ اینچی و البته پردازنده‌ی قدرتمند A12 Bionic، تقریبا هیچ تغییر بزرگ دیگری نسبت به برادر کوچک‌شان یعنی آیفون ۱۰ که سال پیش معرفی و عرضه شد و هم‌اکنون می‌توان آن را یک محصول بازنشسته‌شده به‌حساب آورد، به‌خود ندیده‌اند. با این‌همه، اخیرا وب‌سایت کانسومر ریپورتس با انجام یک‌سری آزمایش به‌خصوص، نشان داده که تغییرات مهاجمین ۲۰۱۸ اپل نسبت به نسل قبل، بیشتر از آن‌چیزی است که خیلی‌ها فکر می‌کنند.

طبق ادعای این وب‌سایت، برجسته‌ترین تغییر آیفون‌های جدید اپل را باید عمر باتری آن‌ها دانست. آیفون‌های پیشین این شرکت نشان داده‌اند که در زمینه‌ی عمر باتری نمی‌توانند همچون رقبای هم‌رده‌شان عملکرد درخشانی از خود نشان دهند و همواره قافیه را به آن‌ها باخته‌اند. ظاهرا iPhone XS Max و iPhone XS اپل این‌بار قرار است سنت‌شکنی کنند و با ارائه‌ی عمر باتری بالا، عملکرد بسیاری بهتری نسبت به گذشته از خود نشان دهند.

اپل در آیفون‌های جدیدش در کنار این موارد، دوربین‌های با کیفیتی را نیز قرار داده است که کارشناس زومیت هم در بررسی عمیقش از آیفون ۱۰ اس مکس، بارها به‌ تمجید از آن پرداخت. دوربین به‌کاررفته در آیفون ۱۰ به‌خودیِ خود کیفیت بالایی را در ثبت تصاویر ارائه می‌داد و این دوربین در آیفون‌های جدید بهبود پیدا کرده است. کوپرتینونشین‌ها در کنار این موارد، عملکرد کلی این دستگاه‌های جدید را نیز با استفاده از تراشه‌ی ای ۱۲ بایونیک بهبود بخشیده‌اند.

همه‌ی این‌ها باعث شده‌اند که گوشی‌های ۱.۰۰۰ و ۱.۱۰۰ دلاری آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس بتوانند در آزمایش‌های کانسومر ریپورتس سربلند بیرون بیایند و در رقابت با گوشی‌های هم‌رده، عملکرد درخشانی از خود نشان دهند. گرچه این گوشی‌ها نتوانستند جای گلکسی نوت ۹ سامسونگ را در صدر جدول بگیرند، اما این موضوع باعث نمی‌شود که از عملکرد بسیار خوبشان چشم‌پوشی کنیم.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

بهبودهای قابل‌توجه در زمینه‌ی عمر باتری

با نگاهی دقیق می‌توان متوجه شد که عمر باتری همواره یکی از پاشنه آشیل‌های گوشی‌های سری آیفون بوده است. حتی گوشی‌های بزرگ‌جثه‌ی اپل (که طبیعتا دارای فضای بیشتری برای اختصاص دادن به باتری هستند) نیز نتوانسته‌اند طی سال‌های اخیر، انتظارات کارشناسان کانسومر ریپورتس را برآورده کنند و همواره در مقابل رقبایشان شکست خورده‌اند.

با این‌همه، آنطور که آزمایش‌های این وب‌سایت نشان می‌دهد، تراشه‌ی جدید اپل در کنار کمک به بهبود عملکرد کلی آیفون‌های ۲۰۱۸، تاثیر زیادی روی افزایش عمر باتری داشته است. اپل در جریان برگزاری رویداد معرفی آیفون‌های جدید مدعی شد که آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس می‌توانند به‌ترتیب در زمینه‌ی عمر باتری، ۳۰ و ۹۰ دقیقه بیشتر از آیفون ۱۰ دوام بیاورند.

آزمایش‌های دقیق کانسومر ریپورتس نشان می‌دهد که عملکرد باتری آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس حتی از این هم بهتر است. این وب‌سایت برای بررسی عمر باتری گوشی‌ها، آزمایش به‌خصوصی را روی آن‌ها انجام می‌دهد؛ کانسومر ریپورتس از یک انگشت رباتیکِ مخصوص استفاده می‌کند که به‌طور ویژه برای انجام کارهای مختلف در گوشی طراحی شده است و نحوه‌ی کارِ کاربران معمولی با گوشی‌ها را به‌خوبی شبیه‌سازی می‌کند.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

این انگشت رباتیک، در اینترنت به جستجو می‌پردازد، عکس می‌گیرد، از GPS استفاده و حتی تماس هم برقرار می‌کند. کارشناسان کانسومر ریپورتس به‌منظور ثبات و دقت بیشتر آزمایش، نور نمایشگر را به بالاترین حد خود می‌برند. این یعنی کاربران می‌توانند با کم کردن میزان نور نمایشگر، نتایج بهتری را از عمر باتری گوشی‌شان به‌دست بیاورند.

در آزمایش‌های کانسومر ریپورتس، آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس توانستند با یک‌بار شارژ، به‌ترتیب ۲۴.۵ و ۲۶ ساعت دوام بیاورند. گفتنی است که آیفون ۱۰ پس از هر بار شارژ، می‌توانست تا ۱۹.۵ ساعت دوام بیاورد و این یعنی آیفون‌های جدید توانسته‌اند بهبود قابل‌توجهی به‌خود ببینند. 

کانسومر ریپورتس در بخشی از گزارشش به این موضوع اشاره می‌کند که یکی از نقاط ضعف مهم، سرعت پایین شارژ شدن گوشی‌های جدید اپل نسبت به رقبای موجود در بازار است. در آزمایش‌های این وب‌سایت، آیفون ۱۰ اس مکس برای شارژ شدن از صفر تا ۱۰۰ درصد، به ۲۱۰ دقیقه زمان نیاز داشت؛ از طرفی، این زمان برای آیفون ۱۰ اس به ۱۹۵ دقیقه کاهش پیدا کرد. در اینجا بد نیست به مقایسه‌ی این گوشی‌ها با یکی از رقبا بپردازیم: گلکسی نوت ۹ سامسونگ برای شارژ کامل تنها به ۱۰۵ دقیقه نیاز دارد.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات