تبلت گوگل پیکسل اسلیت در بنچمارک رویت شد

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تبلت گوگل پیکسل اسلیت با حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی و تراشه‌ی اینتل Core i7 در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد، و به‌زودی وارد بازار می‌شود.
تبلیغات

در حال حاضر، ظاهرا تبلت‌های اندرویدی محبوبیت سابق را ندارند. پیشتر گفته شده بود که بازار تبلت‌ همچنان راکد است اما در این میان، هواوی و اپل توانسته‌اند به نسبت بقیه‌ی برندها، افزایشی نسبی در فروش تبلت‌های‌ خود تجربه کنند. پیشتر نیز گفته شده بود که رشد فروش تبلت های هواوی و اپل در میان رکود دنباله‌دار بازار تبلت‌ها دیده می‌شود.  

در چنین فضایی، کاملا روشن است که گوگل تاکنون نتوانسته محصولی قابل‌رقابت با آیپد اپل و محصولات سرفیس مایکروسافت به بازار عرضه کند. تبلت‌های Chrome OS در اندازه‌ها و فرم فکتورهای مختلف، به‌علاوه‌ی قیمت مناسب، می‌توانند محبوبیت خوبی در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان داشته باشند. در حال حاضر، تبلت‌های Chrome OS برای استفاده در کلاس‌های درس، با هدف رقابت مستقیم با کوچکترین و ارزان‌قیمت‌ترین آیپد به بازار عرضه می‌شوند. تبلت گوگل پیکسل اسلیت یکی از محصولاتی است که به‌زودی وارد این میدان رقابتی خواهد شد.

گوگل پیکسل اسلیت

همان‌طور که پیشتر گفته شد، انتظار می‌رود گوگل، کروم‌بوک جدیدی با رمز Nocturne را در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۷ مهرماه ۱۳۹۷)‌ به‌صورت رسمی معرفی کند. همین کدنام در بالای برگه‌ی اطلاعات مربوط به بنچمارک دیده می‌شود و خبر از مشخصات جالب‌توجهی می‌دهد. پشتیبانی از ویندوز ۱۰، به‌عنوان یک گزینه‌ی پشتیبان برای کاربران درنظر گرفته شده است و بدین شکل متوجه می‌شویم که تبلت با رمز Nocturne نیز می‌تواند نقاط قوت خوبی را به‌نمایش بگذارد. براساس آخرین خبرها و شایعه‌های منتشرشده، همچنین براساس دیتابیس بنچمارک ، انتظار می‌رود که این نام تبلت گوگل، به‌صورت رسمی گوگل پیکسل اسلیت (Google Pixel Slate) باشد. براساس آخرین اطلاعات فاش‌شده از بنچمارک،‌ گوگل پیکسل اسلیت از حافظه‌ی رم ۱۶ گیگیابایتی و پردازنده‌ی اینتل Core i7 بهره خواهد برد. 

از طرفی باید در نظر داشته باشید که با توجه به طراحی معماری میکرو Amber Lake، تراشه‌ی 8500Y سریع‌ترین پردازنده‌ی Core i7 جهان نیست. این پردازنده، در فرآیند طراحی 14++  نانومتری اینتل تولید شده است و با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز با توان طراحی حرارتی ۵ واتی و در حالت Turbo Boost با فرکانس ۴.۲ گیگاهرتز کار کند.

از طرفی در طراحی این محصول ۲ در ۱، توجه ویژه‌ و یکسانی هم به میزان پاور خالص دستگاه و هم به میزان بهره‌وری انرژی، آن نشان داده شده است.  به‌علاوه، Pixel Slate دارای کیبورد جداشدنی، قیمت مناسب و نسبتا مقرون‌به‌صرفه است، که در مقایسه با Pixelbook سال گذشته‌، تا حدودی در جایگاه پایین‌تری در حوزه‌ی لپتاپ‌های تبدیل‌شدنی قرار می‌گیرد. 

البته انتظار می‌رود نسخه‌ی دیگری از همین محصول با تراشه‌ی Core i5 Amber Lake و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی معرفی شود. نمی‌توانیم این احتمال را رد کنیم که یکی از این دو مدل جدید، ممکن است عملکردی سریع‌تر از محصولات مجهز به پردازنده‌های Kaby Lake R داشته باشند. به هر حال،  اطلاعات ارائه‌شده در بنچمارک،‌ نباید شما را به اشتباه بیاندازد و تصور کنید که پیکسل گوگل اسلیت قرار است با نسخه‌ی اندروید ۹ پای به بازار عرضه شود. در عوض، باید منتظر دستگاهی با سیستم عامل کروم باشید که از نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات