مایکروسافت تایید کرد که ۱.۵ میلیارد نفر از ویندوز استفاده می‌کنند

یک‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بار دیگر تأیید کرد که هم‌اکنون حدود ۱.۵ میلیارد نفر از دستگاه‌های ویندوزی استفاده می‌کنند.
تبلیغات

مدت‌ها است که ویندوز، دیگر بزرگ‌ترین کسب‌وکار مایکروسافت نیست؛ اما کماکان اصلی‌ترین رابط بین کاربران عادی و ردموندی‌ها به‌شمار می‌رود. برای طیف گسترده‌ای از افرادی که دستگاه‌های موبایل را ابزار اصلی خود می‌پندارند، اهمیت کامپیوترهای دسکتاپ روزبه‌روز رنگ می‌بازد. اندروید و iOS به‌ترتیب با بیش از ۲ و یک میلیارد کاربر، به ما نشان می‌دهند که دستگاه محبوب بسیاری از مردم دنیا، دیگر PC-‌ها نیستند.

نزدیک به یک سال پیش در ماه سپتامبر ۲۰۱۷، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت طی گفتگویی با بلومبرگ اعلام کرد که حدود یک میلیارد نفر از ویندوز استفاده می‌کنند؛ اما مدتی بعد، ردموندی‌ها با انتشار بیانیه‌ای، با تصحیح صحبت نادلا، تعداد کاربران ویندوز را ۱.۵ میلیارد نفر اعلام کردند. 

تعداد کاربران دستگاه‌های ویندوزی

حال پس از گذشت یک سال، مایکروسافت بار دیگر با به‌روزرسانی صفحه‌ی Microsoft by the Numbers، تأکید می‌کند که کماکان ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر دنیا از دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز استفاده می‌کنند. هم‌اکنون مشخص نیست که این آمار به چه تاریخی بازمی‌گردد؛ اما از آنجایی که صفحه‌ی یادشده پس از یک سال، از نو به‌روز شده؛ می‌توان حدس زد که برآورد عدد ۱.۵ میلیارد نفر، اخیرا انجام شده است.

اگر عدد منتشرشده اخیرا برآورد شده باشد، باید از Microsoft بر سر عملکرد موفق آن در مواجهه با چالشی که گوگل و اپل با دستگاه‌های کروم و آیپد برای کسب‌وکار قدیمی این شرکت ایجاد کرده بودند، تمجید کرد؛ چرا که سران مانیتن‌ویو و کوپرتینو مدت‌ها است که تهدیدی برای کسب‌وکار سازمانی ویندوز به‌حساب می‌آیند. توجه داشته باشید که در حقیقت براساس گزارش مالی اخیر مایکروسافت، کسب‌وکار سازمانی ردموندی‌ها به‌لطف افزایش ۸ درصدی فروش لایسنس Pro‌ ویندوز، در حال رشد است.

سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو مشکی

در نقطه‌ی مقابل، مایکروسافت وضعیت مناسبی را در مواجهه با کاربران عادی تجربه نمی‌کند؛ اما امیدواریم که تلاش‌های اخیر این شرکت برای سازگاری بهتر کامپیوترهای ویندوز ۱۰ با گوشی‌های هوشمند و آوردن سرویس استریم بازی و ایکس‌باکس گیم‌پس به کامیپوترهای شخصی، سیستم‌عامل دسکتاپ ردموندی‌ها را بار دیگر به بستری جذاب برای کاربران عادی بدل کند.

دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ آیا در سال ۲۰۱۸، استفاده‌ی شما از کامپیوترهای شخصی به کمتر از هر زمان دیگری رسیده است یا کماکان آن را جذاب می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات