واکنش AMD به بنچمارک‌های پردازنده‌ نسل نهم اینتل

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
AMD اخیرا دو اسلاید جدید را در واکنش به انتشار بنچمارک‌های پردازنده‌‌ی نسل نهم اینتل و مقایسه‌ی آن با Ryzen 7 2700X منتشر کرده است.
تبلیغات

در اوایل ماه اکتبر ۲۰۱۸، دو شرکت Intel و Principled Technologies با انتشار مجموعه‌ای از بنچمارک‌ها که به مقایسه‌ی پردازنده‌ی جدید Core i9-9900K و AMD Ryzen 7 2700X می‌پرداختند، توجه عموم را به خود جلب کردند. حال به‌تازگی AMD با انتشار اسلایدهایی به این موضوع واکنش نشان داده و شکایت‌هایی را نسبت به این بنچمارک‌ها مطرح کرده است.

ذکر این نکته ضروری است که امکان ندارد انتشار چنین اسلایدهایی از سوی AMD در روز نوزدهم اکتبر، اتفاقی تصادفی بوده باشد؛ چرا که در همین روز، امبارگوی نقد و بررسی‌های پردازنده‌ی Core i9-9900K اینتل نیز برداشته شد. ای‌ام‌دی زمان کافی را در اختیار داشت تا قبل از انتشار بررسی‌های پردازنده‌ی جدید اینتل اسلایدهای خود را منتشر کند، اما این شرکت به هر دلیلی، از این کار سر باز زده است.

بنچمارک AMD

البته این موضوع نمی‌تواند شکایات مطرح‌شده توسط ای‌ام‌دی را، بی‌اعتبار کند. این شرکت بیشتر از همه به بنچمارک‌های داخلی Principled Technologies معترض است؛ AMD مدعی است که در آزمایش اول، هسته‌های پردازنده‌ی 2700X محدود شده بودند. این اتفاق قطعا باعث ایجاد شرایطی مناسب برای عملکرد بهتر پردازنده‌ی اینتل نسبت به ای‌ام‌دی شده است. اگر این اتفاق رخ داده باشد، می‌توان گفت که بنچمارک‌های یادشده بی‌طرفانه ثبت نشده‌اند.

بنچمارک AMD

اسلایدهای AMD در کنار مطرح کردن شکایاتی در مورد آزمایش اول، به بیان برخی ابهامات در مورد انجام دوباره‌ی این آزمایش می‌پردازند. این شکایات درحالی مطرح شده‌اند که آزمایش مجدد، بهبود عملکرد دو رقمی پردازنده‌ی اینتل را نسبت به آزمایش اولیه در بازی‌هایی نظیر Ashes of the Singularity ،Forza Motorsport 7 ،Far Cry 5 و Assassin's Creed Origins در وضوح 1080p نشان می‌دهند. البته مطرح کردن این موضوعات، می‌تواند نهایتا به مقایسه‌ی هرچه بیشتر پردازنده‌های 2700X و Core i9-9900K در جهت بهتر بودن پردازنده‌ی AMD، منتهی شود.

مباحثِ مطرح‌شده به‌خوبی نشان می‌دهند که برای پی بردن به توان سخت‌افزارها، نمی‌توان به بنچمارک‌های خود شرکت‌های سازنده، اتکا کرد. بهترین کار این است که منتظر انتشار بررسی این پردازنده‌ها توسط کارشناسان مطرح بمانیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ادعاهای اینتل مبنی بر برتری پردازنده‌ی جدید خود نسبت به رایزن AMD، سری به این مقاله در زومیت بزنید.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات