مدیاتک از هلیو پی 70 با چهار هسته پردازشی و لیتوگرافی ۱۲ نانومتری رونمایی کرد

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک در ادامه‌ی توسعه‌ی تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، نسل جدید تراشه‌ی خود را با نام P70 و بهبود‌هایی در مقایسه با P60 رونمایی کرد.
تبلیغات

مدیاتک ساعاتی پیش نسل جدید تراشه‌ی خود را با نام P70 رونمایی کرد. تراشه‌ی جدید مدیاتک که P70 نام دارد، همچون نسل گذشته مبتنی بر ویژگی‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته است. این تراشه‌ی جدید در انجام وظایف پردازشی هوش مصنوعی ۱۰ تا ۳۰ درصد نسبت به نسل گذشته بهبود یافته؛ همچنین باید به بهبود ۱۳ درصدی عملکرد این تراشه در انجام پردازش‌های عمومی اشاره کرد.

تراشه‌ی جدید مدیاتک مبتنی بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری توسعه یافته؛ ضمنا باید به افزایش فرکانس پردازشی پردازنده اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی در این تراشه اشاره کرد. پردازنده‌ی اصلی مدیاتک متشکل از چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A73 بوده که فرکانس آن ۲.۱ گیگاهرتز انتخاب شده است. همچنین باید به پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G72 MP3 نیز اشاره کرد که فرکانس پردازشی آن ۹۰۰ مگاهرتز تعیین شده است.

براساس آنچه که مدیاتک اعلام کرده، پی ۷۰ در حال اجرای بازی‌های محبوب تا ۳۵ درصد انرژی کمتری را در مقایسه با پی ۶۰ مصرف می‌کند؛ حال آنکه عملکرد آن در مقایسه با نسل گذشته بهبود یافته است. سیستم مدیریت +Energy Aware Scheduling راهکاری است که مدیاتک برای کاهش دمای عملکرد تراشه طراحی کرده که دمای تراشه را تا ۴.۵ درجه کاهش می‌دهد. این فناوری در نسل گذشته نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، حال آنکه در پی ۷۰ شاهد بهبود عملکرد این سیستم مدیریت دما هستیم.

تراشه هلیو پی 70‌ مدیاتک

پی ۷۰ مدیاتک به لطف سخت‌افزار قدرتمند در انجام پردازش‌های مرتبط با دوربین و اعمال افکت‌ خوب عمل می‌کند. افکت بوکه با نرخ ۲۴ فریم در هر ثانیه قابل رندر است که نشان از بهبود ۳ برابری عملکرد دارد. همچنین باید به سیستم تثبیت‌کننده‌ی الکترونیک کم‌مصرف مورد استفاده نیز اشاره کرد که بنابر ادعای مدیاتک تا ۲۳ میلی آمپر ساعت در ثانیه نسبت به انجام این پردازش‌ها توسط پردازنده گرافیکی در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کند.

پی ۷۰ از وجود سه پردازنده ی تصویر بهره می‌برد که قادر است تا یک دوربین دوگانه با سنسورهای ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی یا یک سنسور تصویر ۳۲ مگاپیکسلی را مدیریت کند. از دیگر ویژگی‌های تراشه‌ی پی ۷۰ باید به پشتیبانی از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی LPDDR4X، حافظه‌ی داخلی UFS 2.1 یا eMMC 5.1 اشاره کرد. مودم تعبیه‌شده در این تراشه قادر است تا دو سیم‌کارت را پشتیبانی کند. از دیگر ویژگی‌های مودم کار‌گذاشته‌شده در این تراشه باید به پشتیبانی از فناوری‌هایی چون VoLTE و Band 71 اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات