تاکسی برقی LEVC TX لندن به پاریس رسید

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
تاکسی برقی جدید LEVC TX لندن، به‌زودی در اختیار راننده‌های پاریس قرار می‌گیرد؛ این مدل با سرمایه‌گذاری و کمک جیلی و ولوو، تولید شده است.
تبلیغات

تاکسی‌های سیاه رنگ لندن را به‌جرئت می‌توان معروف‌ترین خودروهای تاکسی در جهان دانست که به‌زودی خیابان‌های شلوغ پاریس‌ هم میزبان نسخه‌ی الکتریکی این تاکسی‌ خواهند بود. تاکسی‌های لندن ساخت شرکت London Electric Vehicle Company یا به اختصار LEVC در کانتری انگلستان ساخته می‌شوند که براساس ادعای مقامات این شرکت، پیشرفته‌ترین تاکسی‌های الکتریکی در جهان هستند. 

London Taxi LEVC TX eCity

این تاکسی که TX eCity نام دارد از یک موتور الکتریکی و پیشرانه‌ی کوچک بنزینی استفاده می‌کند؛ پیشرانه بنزینی نقش ژنراتور را دارد و به‌افزایش شعاع حرکتی خودرو کمک می‌کند. باتوجه به اعلام شرکت LEVC، این تاکسی‌ها با هر بار سوختگیری می‌توانند ۶۰۷ کیلومتر مسافت، طی کنند. برای اینکه تصوری از شعاع حرکتی این تاکسی‌ها داشته باشید، باید اشاره کنیم که متوسط مسافتی که یک تاکسی روزانه در لندن طی می‌کند، حدود ۱۹۳ کیلومتر است.

London Taxi LEVC TX eCity

به‌گفته‌ی مدیران ارشد شرکت LEVC، تاکسی جدید TX eCity هزینه‌ی عملیاتی بسیار پایین‌تری در مقایسه با مدل بنزینی موسوم به TX 4 دارند. هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ دستگاه از این خودرو در پایتخت بریتانیا در حال تردد هستند و در شهرهای دیگر هم نظیر آمستردام، برلین، هامبورگ و اسلو نیز تعدادی از این مدل به چشم می‌خورند.

London Taxi LEVC TX eCity

تصمیم دولت مردان پاریس در استفاده از تاکسی برقی لندن را باید در هدف اصلی آن‌ها، کاهش آلایندگی هوا ریشه‌یابی کرد. طبق برنامه‌ریزی‌ها، از سال‌ آینده‌، خودروهای دیزلی که قبل از سال ۲۰۰۵ تولید شده‌اند، مجوز تردد در پاریس را نخواهند داشت. شرکت LEVC از نیمه‌ی دوم سال آینده فروش محصول جدید خود را در پاریس آغاز خواهد کرد؛ پیش‌بینی می‌شود، ناوگان ۲۰ هزار دستگاهی از این تاکسی‌ها به خدمت‌رسانی در شهر پاریس مشغول شوند.

LEVC TX / تاکسی برقی لندن
LEVC TX / تاکسی برقی لندن
LEVC TX / تاکسی برقی لندن
LEVC TX / تاکسی برقی لندن

به‌گفته‌ی کریس گابی، مدیر اجرایی این شرکت، قوانین زیست محیطی در خصوص انتشار گازهای زیست محیطی بسیار مهم هستند و به‌همین دلیل، تاکسی‌های برقی مشتریان بیشتری پیدا می‌کنند. او گفت:

پیش‌بینی می‌شود که این برنامه با واکنش مثبتی در خیابان‌های پاریس همراه شود و ما در آینده فعالیت خود را به‌جز فرانسه در کشور‌های نروژ، هلند و آلمان نیز گسترش خواهیم داد.

از سوی دیگر به‌گفته‌ی کلر پری، بریتانیا  از کشورهای پیشرو جهان در زمینه‌ی کاهش آلایندگی خودروها است؛ اقدام‌های جدید نه‌تنها باعث پیشرفت فناوری شده، بلکه صدها شغل مرتبط در این زمینه هم ایجاد به‌همراه داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات