اچ پی اسپکتر x360 را با طراحی جدید و عمر باتری ۲۲.۵ ساعت به‌روز کرد

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
مطالعه 5 دقیقه
اچ‌پی لپ‌تاپ‌های پریمیوم ۱۳ و ۱۵ اینچی Spectre x360 را با طراحی زاویه‌‌دار، پردازنده‌های نسل هشتمی ویسکی‌لیک و پشتیبانی از 4G LTE ارتقاء داد.
تبلیغات

خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های اسپکتر مدت‌ها است که ویترین قابلیت‌های پریمیوم اچ‌پی به‌حساب می‌آید؛ قابلیت‌هایی که در نهایت به سایر محصولات این شرکت راه پیدا می‌کنند. اکنون که ماه‌های پایانی ۲۰۱۸ را سپری می‌کنیم، HP بار دیگر دست به ارتقاء لپ‌تاپ‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی Spectre x360 زده است و در کنار تغییراتی همچون زبان طراحی جدید و به‌روزرسانی پردازنده، عمر باتری فوق‌العاده بالایی را نیز برای هر دو لپ‌تاپ وعده می‌دهد. 

یکی از واضح‌ترین تغییرات اسپکتر x360 جدید نسبت به گذشته، طراحی جدید آن با لبه‌های زاویه‌دار و گوشه‌های تخت بدنه محسوب می‌شود. طراحان اچ‌پی در نسل جدید، نهایت استفاده را از گوشه‌های تخت اسپکتر ایکس ۳۶۰ برده و به‌ترتیب کلید پاور و یک پورت USB-C را در دل آن‌ها جای داده‌اند، شرکت سازنده دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را برای جلوگیری از فشردن تصادفی کلید پاور و مدیریت آسان‌تر کابل‌های اطراف لپ‌تاپ از طریق انتقال آن‌‌ها با گوشه عنوان می‌کند.

HP‌ همچنین ادعا می‌کند که لبه‌های تراش‌خورده‌ی لپ‌تاپ‌، باز شدن درِ آن از هر سمتی را آسان‌تر می‌سازد. تولیدکننده‌ی باسابقه‌ی دنیای سخت‌افزار مدعی است که حتی روزنه‌های اسپیکر نیز با الگویی خاص ایجاد شده‌اند تا «شفافیت آکوستیک» افزایش یابد. نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی Spectre x360 در رنگ جدید آبی با لبه‌های مسی نیز عرضه خواهد شد که اچ‌پی آن را «Poseidon Blue» می‌نامد.

اچ پی اسپکتر ایکس 360 / HP Spectre x360

نسخه‌ی ۲۰۱۸ اسپکتر x360 از کلیدی برای غیرفعال‌سازی کامل وب‌کم با هدف ارتقاء امنیت و حفظ حریم خصوصی بهره می‌برند که راهکار بهتری نسبت به اسلایدر دوربین یا الصاق چسب نواری روی وب‌کم به‌حساب می‌آید. برای ارتقاء هرچه بیشتر حریم خصوصی، شما می‌توانید اسپکترهای جدید را با قابلیت Sure View اچ‌پی نیز سفارش دهید که با محدود کردن زاویه‌ی دید نمایشگر، از احتمال دیده‌شدن محتوای نمایشگر در اماکن عمومی می‌کاهد.

اچ پی اسپکتر ایکس 360 / HP Spectre x360

اچ‌پی نسل جدید اسپکتر x360 را با پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل عرضه خواهد کرد، ضمن اینکه کاربر امکان سفارش مدل ۱۵ اینچی با پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمندتر GeForce GTX 1050Ti Max Q انویدیا را خواهد داشت. در مدل ۱۳ اینچی، اچ‌پی امکان سفارش دستگاه با اتصال 4G LTE را نیز می‌دهد و ادعا می‌کند که این محصول توان شارژدهی تا ۲۲ ساعت را نیز خواهد داشت، اما برآورد‌ها در مورد مدل ۱۵ اینچی، نشان از عمر باتری ۱۷ ساعته دارد. هر دو لپ‌تاپ جدید اچ‌پی در اتصال وا‌ی‌فای امکان دستیابی به سرعت دانلود یک گیگابایت‌برثانیه را نیز دارند.

مشخصات فنی مدل ۲۰۱۸ لپ‌تاپ‌های اسپکتر x360

پارامترها / مدل

نسخه‌ی ۱۳.۳ اینچ

نسخه‌ی ۱۵.۶ اینچ

نمایشگر

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل یا ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل، پوشش گوریلا گلس

CPU

اینتل Core i5 - 8265U

اینتل Core i7 - 8565U

اینتل Core i7 - 8565U

اینتل Core i7 - 8750H

GPU

اینتل UHD Graphics 620

انویدیا MX150 با حافظه‌ی ۲ گیگابایت

انویدیا GTX 1050Ti Max Q

حافظه‌ی رم

۸ یا ۱۶ گیگابایت

۱۶ گیگابایت

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت SSD

۵۱۲ گیگابایت SSD

پورت‌ها

یک پورت USB-A، دو پورت USB-C (تاندربولت، شارژ سریع)

جک هدفون

یک پورت USB-A، دو پورت USB-C (تاندربولت، شارژ سریع)

درگاه HDMI، درگاه microSD و جک هدفون

اتصالات بی‌سیم

وای‌فای گیگابیتی، پشتیبانی از eSIM‌ دوگانه LTE

بلوتوث نسخه‌ی ۵، امکان سفارش 4G LTE

وای‌فای گیگابیتی، پشتیبانی از eSIM‌ دوگانه LTE

بلوتوث نسخه‌ی ۵

دوربین

دوربین IR برای ویندوز هلو

امنیت

حسگر اثر انگشت، TPM و کلید غیرفعال‌سازی وب‌کم

باتری

۶۰ وات‌ساعت، بالغ بر ۲۲.۵ ساعت

۸۴ وات‌ساعت، بالغ بر ۱۷.۵ ساعت

ابعاد

۱۴.۵ × ۲۱۷.۹ × ۳۰۸.۸ میلی‌متری

۱۹.۳ × ۲۴۹.۹ × ۳۶۱.۲ میلی‌متر

وزن

۱.۳۱ کیلوگرم

۲.۱۸ کیلوگرم

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ هوم

قیمت پایه

۱۱۴۹ دلار

۱۳۸۹ دلار

اچ‌پی مدل ۱۳ اینچی را تنها با پردازنده‌های چهار هسته‌ای ویسکی‌لیک عرضه می‌کند؛ اما مدل ۱۵ اینچی را می‌توان با پردازنده‌ی ۴۵ واتی و ۶ هسته‌ای کافی‌لیک نیز خریداری کرد. همانند گذشته هر دو لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی ۱۳ و مدل ۱۵ اینچی Spectre x360 را می‌توان با یکی از نمایشگرهای لمسی فول اچ‌دی (۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل) یا 4K (۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل) سفارش داد؛ بنابراین افرادی که به‌دنبال عمر باتری ادعاشده‌ی اچ‌پی هستند باید مدل ۱۳ اینچی را با نمایشگر فول اچ‌دی برگزینند. 

اچ پی اسپکتر ایکس 360 / HP Spectre x360

نسخه‌ی ۱۳ اینچی اسپکتر x360 وزنی معادل ۱.۳۱ کیلوگرم دارد و از یک پورت USB-A، دو پورت USB-C (تاندربولت و شارژ سریع) در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد، در حالی که مدل ۱۵ اینچی با وزن ۲.۱۸ کیلوگرمی، در بطن خود یک پورت USB-A، دو پورت USB-C (تاندربولت و شارژ سریع)، درگاه HDMI، درگاه کارت حافظه‌ی microSD و جک ۳.۵ میلی‌متری دارد. ظرفیت باتری مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی اسپکترهای جدید به‌ترتیب ۶۰ و ۸۴ وات‌ساعت خواهد بود.

اچ پی اسپکتر ایکس 360 / HP Spectre x360

انتظار می‌رود که هر دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی اسپکتر ایکس ۳۶۰ جدید از ماه نوامبر در دسترس کاربران قرار گیرند و خرده‌فروشی آن‌ها در فروشگاه‌های Best Buy نیز از ماه دسامبر ممکن باشد. اچ‌پی قیمت پایه‌ی مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی را به‌ترتیب ۱۱۴۹ و ۱۳۸۹ دلار در نظر گرفته است.

نظر شما در خصوص نسخه‌ی جدید اسپکتر x360 چیست؟ آیا شما طراحی جدید آن‌ها را زیبا می‌دانید؟ دیدگاه خود درباره‌ی لپ‌تاپ‌های پریمیوم جدید اچ‌پی را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به اشتراک بگذارید. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی قیمت و مشخصات فنی انواع لپ تاپ HP به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات