عملکرد ضعیف صندلی‌های کودک چهار نفره در آزمایش ایمنی

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش سازمان کانسیومر ریپورتس، صندلی‌های کودک چهار نفره، حتی با داشتن استانداردهای فدرال آمریکا، از مقاومت و کیفیت لازم برخوردار نیستند.
تبلیغات

موسسه کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) در جدیدترین آزمایش‌های تصادف، ایمنی صندلی‌های کودک چهار نفره یک ردیفی را زیرسؤال برد. بر اساس گزارش CR، این صندلی‌ها در تست‌های مختلف، به‌اندازه‌ی کافی ایمن و مقاوم نیستند.

متخصصان این سازمان از سال ۲۰۱۴، به‌منظور شبیه‌سازی شرایط متفاوت و تضمین ایمنی، آزمایش‌های مختلف صندلی‌های کودک را آغاز کرده‌اند. آزمایش‌های CR با تمرکز ویژه بر تصادف‌های واقعی انجام می‌شود که حتی از بررسی‌های سازمان‌های فدرال آمریکا، سخت‌گیرانه‌تر است.

صندلی کودک

صندلی‌های کودک چهار نفره، همانطور که از نام آن مشخص است، چهار صندلی کودک هستند که در یک ردیف افقی، کنارهم نصب شده‌اند. کارشناسان CR تولیدات سه برند مختلف را آزمایش کردند؛ در پایان بررسی‌های جامع، از بین امتیازهای کیفی ابتدایی، خوب و عالی، تمام آن‌ها در رده‌ی «ابتدایی» بودند. دلیل امتیاز پایین سه صندلی مختلف، مقاومت ضعیف و شکستن بخش پشتی هنگام آزمایش تصادف با آدمک‌ها اعلام شد.

صندلی کودک

متخصصان کانسیومر ریپورتس اشاره کردند که در شرایط واقعی، تصادف شدیدتر است؛ بنابراین مشکلات موجود در صندلی‌ها، خطرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. درواقع امکان برخورد سر کودک با بخش‌های مختلف کابین و یا حتی پرتاب شدن او وجود دارد. با اینکه نتایج آزمایش‌های CR نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد، اما هنوز گزارشی مبنی بر آسیب‌دیدگی کودکان به‌دلیل مشکلات صندلی‌های کودک چهار نفره، ثبت نشده است. آدمک‌هایی که کارشناسان CR از آن‌ها استفاده کردند، وزن و ابعادی مشابه کودکان ۶ و ۱۰ ساله داشته‌اند. بر اساس گزارش CR، صندلی‌ها در بخش کمربند ایمنی، پشت‌سری‌ها، پشت و اتصال پایینی با بدنه خودرو استحکام لازم را ندارند.

در پاسخ به گزارش CR، مقامات سه برند تولیدکننده‌ی صندلی‌ها (Britax، Cosco و Harmony)، بر ایمنی محصولات خود و داشتن استاندردهای فدرال تأکید کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات