۵ کشور برتر برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت ایرانیان

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شما هم جزو دسته افرادی هستید که در جست‌وجوی سرمایه‌گذاری با کم‌ترین ریسک هستند؟
تبلیغات

شاید هم در فکر مهاجرت از طریق سرمایهگذاری هستید. در این مطلب به معرفی کشورهایی میپردازیم که مقاصد مطمئنی برای سرمایهگذاری هستند. در ادامه کشورهایی را معرفی میکنیم که دو ویژگی «مناسب برای سرمایهگذاری» و «ارائه روشهای گوناگون برای اخذ اقامت از طریق سرمایهگذاری» را دارند.

بانک جهانی علاوهبر ارائه گزارش رتبهبندی کشورها از نظر شاخص آسانی انجام کسبوکار ‌‌(Doing Business)، آنها را از نظر شرایط مهاجرت از طریق سرمایهگذاری نیز بررسی میکند.‌ بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بر اساس عوامل مختلفی از جمله منابع طبیعی، بازار، کارآمدی و داراییهای استراتژیک ارزیابی میشوند.

اتریش

اتریش بهدلیل اینکه در تقاطع اروپای شرقی و اروپای غربی واقع شده است، سرمایهگذارهای خارجی بسیاری را به خود جلب میکند. این کشور برای جذب سرمایههای خارجی، از شرکتهایی که در زمینه تحقیق و توسعه فعال هستند، با اتخاذ سیاستهای کاهش مالیات، استقبال میکند. براساس گزارش بانک جهانی اتریش از نظر شاخص آسانی کسبوکار، رتبه ۲۲ را کسب کرده است.

برای اخذ شهروندی اتریش شما باید بهمدت ۱۰ سال در کشور حضور مستمر داشته باشید. البته به عنوان سرمایهگذار خارجی و براساس میزان مشارکت اقتصادی میتوانید از این مدت بکاهید. اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایهگذاری به این کشور را دارید، برای سرمایهگذاری به ۳ تا ۱۰ میلیون یورو نیاز دارید تا اقامت دائم پس از ۳ سال و شهروندی پس از ۱۰ سال به شما اعطا شود.

پرتغال

پرتغال در گزارش بانک جهانی در مورد شاخص آسانی انجام کسبوکار از میان ۱۹۰ کشور، رتبه ۲۹ را کسب کرده است. این کشور بهمنظور تقویت بخش سرمایهگذاریهای مربوط به فناوری، اقدام به ساخت و ایجاد مناطق آزاد کرده است.

شما بهعنوان سرمایهگذار غیراروپایی میتوانید از طریق برنامهی ویزای طلایی پرتغال، در مدت ۶ سال، شهروندی این کشور را دریافت کنید. مقدار سرمایه مورد نیاز برای این برنامه، ۳۵۰هزار یورو برای شرکتها یا ۲۵۰ هزار یورو برای شرکتهای در حال بازسازی و احیاء است.

بریتانیا

بریتانیا علیرغم خروج از اتحادیه اروپا، همچنان از ثبات اقتصادی برخوردار است. از نظر شاخص آسانی انجام کسبوکار، از میان ۱۹۰ کشور، بریتانیا در رده هفتم قرار دارد.

اینکشور برای اینکه سرمایهگذارهای ثروتمند و کارآفرین غیراروپایی را جذب کند، ویزای سرمایهگذاری درجه ۱ بریتانیا را معرفی کرده است. با داشتن حداقل ۲ میلیون پوند برای سرمایهگذاری میتوانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. البته برای شروع یک حرفه و سرمایهگذاری در آن با حداقل ۵۰‌ هزار پوند نیز میتوانید برای اخذ ویزای کارآفرینی اقدام کنید.

کانادا

از نظر سرمایهگذاری خارجی، کانادا در رده پانزدهم جهان و از نظر شاخص آسانی کسبوکار از میان ۱۹۰ کشور، در رتبه ۱۸، قرار دارد. این کشور در سال ۲۰۱۷ از طریق سرمایهگذاران خارجی توانست بیش از ۲۴ بیلیون دلار آمریکا، سرمایه جذب کند.

برای مهاجرت به کانادا میتوانید از طریق برنامهی سرمایهگذار کبک (ارزش خالص دارایی ۲ میلیون دلار  و سرمایهگذاری حداقل ۱.۲ میلیون دلار) اقدام کنید. البته روشهای دیگری هم برای افرادی که سرمایهی کمتری دارند در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

  • برنامه کارآفرینی استانی برای مهاجرت به یکی از استانهای کانادا (دارایی خالص حداقل ۳۵۰ هزار پوند)؛
  • برنامه کارآفرینی کبک (بودجه حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار پوند)؛
  • خوداشتغالی (ارزش مالی دارایی سرمایهگذار حداقل ۱۰۰  هزار دلار)؛
  • ویزای استارتآپ برای راهاندازی کسبوکار (سرمایه حداقل ۷۵ تا ۲۰۰ هزار دلار).

استرالیا

مهاجرت پلاس

ثبات اقتصادی بالای استرالیا، سرمایهگذارهای خارجی بسیاری به خود جذب کرده است. بر اساس گزارش سرمایهگذاری جهانی سال ۲۰۱۸، استرالیا از این نظر، در رتبه هشتم قرار دارد. وجود منابع عظیم طبیعی، محیط مناسب کسبوکار، رشد اقتصادی قوی، مقصد جذاب برای گردشگری و آبوهوای خوب استرالیا، این کشور را به مکانی عالی برای مهاجرت تبدیل کرده است.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایهگذاری و ثبت شرکت

شما میتوانید با داشتن ۱.۵ میلیون دلار استرالیا برای اخذ ویزای سرمایهگذاری اقدام کنید. البته با داشتن حداقل ۲۰۰ هزار دلار میتوانید نسبت به اخذ ویزای کارآفرینی اقدام کنید. ویزای کارآفرینی یکی از زیرگروههای ویزای ۱۸۸ استرالیا است. برای اطلاع از شرایط انواع ویزاهای سرمایه گذاری به لینک زیر مراجعه کنید:

برای ثبت شرکت در استرالیا شما ابتدا باید تاریخچه مختصری از نوع فعالیت خود به استرالیا ارائه داده و سپس تمام جزئیات کار خود (Business Plan) را شرح دهید. مرحله بعدی تعیین نام شرکتتان و دریافت تأییدیه اتاق بازرگانی و قسمت جذب سرمایهگذاری در استرالیا است.

ازآنجاییکه فرآیند دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایهگذاری، تقریبا پیچیده است و هر سال، قوانین جدیدی به آن افزوده میشود، بهتر است پیش از هر نوع اقدامی با وکیل زبده مهاجرتی مشورت کنید.

گروه حقوقی مهاجرت پلاس با مدیریت دکتر دانیال شبرخ، وکیل رسمی و پایه یک دادگستری استرالیا، در همه مراحل اعم از اخذ ویزای سرمایهگذاری استرالیا، ثبت شرکت و مسائل حقوقی پس از ورود به استرالیا همراه شما است. کافی است از طریق لینک زیر با ما تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات