دستیار صوتی پاناسونیک؛ بی‌نیاز از اینترنت

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت پاناسونیک در جریان نمایشگاه CES 2018 از برنامه‌ی خود برای ارائه‌ی نسل جدید سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی مجهز به دستیار صوتی آفلاین پرده برداشت.
تبلیغات

تام گبهارت، مدیرعامل پاناسونیک در آمریکای شمالی، روز دوشنبه طی مراسمی در نمایشگاه CES 2018 از برنامه‌ی این شرکت برای عرضه‌ی نسل جدیدی از سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خبر داد که به دستیار صوتی آمازون الکسا و گوگل اسیستنت اجازه می‌دهد در مواقع قطع اتصال اینترنت نیز به کار خود ادامه دهند. بر اساس اعلام گبهارت، در حال حاضر دو خودروساز سفارش پلت‌فرم جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی پاناسونیک را نهایی کرده‌اند.

مصاحبه با الکسا و گوگل اسیستنت

شرکت پاناسونیک با اعلام این خبر به‌طور مستقیم وارد رقابت با شرکت نیوانس (Nuance) شده است. شرکت نیوانس در حال حاضر برترین تأمین‌کننده‌ی تکنولوژی کنترل با صدا برای صنعت خودروسازی است. دلیل استقبال خودروسازهای گوناگون از سیستم کنترل صوتی درگون درایو نیوانس، قابلیت حفظ عملکرد حتی در شرایط قطع اینترنت است که البته با ورود پاناسونیک به این عرصه، بازار دستیارهای صوتی آفلاین از انحصار این شرکت خارج می‌شود.

فناوری جدید پاناسونیک به خودروسازان امکان انتخاب آمازون الکسا و گوگل اسیستنت را به‌جای استفاده از سیستم نیوانس می‌دهد. با استفاده از الکسا و گوگل اسیستنس، سرنشینان امکان درخواست مسیریابی، تنظیم سیستم تهویه‌ی خودرو، باز و بسته کردن قفل درها و همچنین یافتن نزدیک‌ترین محل سوخت‌گیری را خواهند داشت.

دستیار صوتی الکسا

با توجه به اظهارات گبهارت، در هنگام اتصال به اینترنت، سیستم جدید پاناسونیک به بانک لغات وسیعی دسترسی خواهد داشت که نتیجه‌ی آن امکان استفاده از ظرفیت‌های دستیارهای صوتی است. در شرایطی که اتصال اینترنت قطع می‌شود، بعضی از توانایی‌های دستیارهای صوتی نظیر الکسا همچنان در دسترس خواهد بود. به گفته‌ی گبهارت، پاناسونیک مهم‌ترین دستورات صوتی را انتخاب و امکان استفاده از آن‌ها را در شرایط آفلاین فراهم کرده است.

گوگل اسیستنت

شرکت پاناسونیک در نمایشگاه CES سال گذشته از این فناوری رونمایی کرد. این فناوری مبتنی بر لینوکس به دلیل متن باز بودن، امکان به‌روزرسانی‌های ضروری را به خودروسازان می‌دهد و با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به پروسه‌های طولانی‌مدت توسعه‌ی نرم‌افزار وجود نخواهد داشت. گبهارت هدف پاناسونیک از عرضه‌ی این فناوری را یکپارچه کردن حس تجربه‌ی مشتریان بیان کرده است. به گفته‌ی او، با استفاده از این سیستم مشتریان آزادی انتخاب میان دستیار صوتی محبوب خود را به‌ دست می‌آورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات