اچ تی سی نسل جدید هدست واقعیت مجازی وایو پرو را با رزولوشن بالاتر رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌تی‌سی در جریان برگزاری CES 2018‌ نسل جدید هدست واقعیت مجازی خود را با نام وایو پرو و بهره‌گیری از رزولوشن بالاتر رونمایی کرد.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی در CES 2018‌ نسل جدید هدست واقعیت مجازی خود را با نام وایو پرو رونمایی کرد. این شرکت نزدیک به دو سال پیش هدست واقعیت مجازی خود را با نام وایو رونمایی کرد و حال شاهد معرفی نسل دوم این هدست واقعیت مجازی در لاس‌وگاس هستیم. اچ‌تی‌سی دومین هدست واقعیت مجازی خود را با بهره‌گیری از نمایشگر دوقلوی اولد با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۶۰۰ راهی بازار می‌کند. بهره‌گیری از این نمایشگری با این رزولوشن به این معنا است که هر چشم می‌تواند  تصویری با رزولوشن ۱۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دریافت کند که نتیجه‌ی آن تراکم ۶۱۵ پیکسل در هر اینچ است و ۷۸ درصد در مقایسه با نسل گذشته افزایش پیدا کرده است. به‌طور حتم افزایش رزولوشن باعث خواهد شد رندر تصاویر گرافیکی با پویایی خاصی صورت پذیرد؛ به‌طوری‌که این هدست در نمایش تصاویر بهتر از هدست واقعیت مجازی مبتنی بر ویندوز و آکیولس ریفت خواهد بود.

وایو پرو اچ تی سی

اچ‌تی‌سی در کنار افزایش رزولوشن تصویر این هدست واقعیت مجازی، ویژگی‌های دیگری نیز به محصول خود اضافه کرده است که از آن‌ جمله‌ باید به تغییراتی در ظاهر این محصول و همچنین اضافه شدن هدفون‌ اشاره کرد. یکی از انتقاداتی وارد به اچ‌تی‌سی، سنگین بودن وایو در کنار عدم امکان تنظیم سایز آن بود. حال این مشکل در وایو پرو رفع شده است؛ چراکه نسل جدید هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی نیازی به هدفون ندارد و کاربران می‌توانند از هدفون تعبیه‌شده در آن استفاده کنند. همچنین وجود یک کنترلر برای تنظیم سایز این هدست کار را بسیار راحت کرده که نتیجه‌ی آن، بهبود تجربه‌ی کاربری وایو پرو در مقایسه با نسل پیشین این محصول است.

وایو پرو اچ تی سی

از جمله‌ی تغییرات دیگر باید به قرار گرفتن دوربین دوقلو در پنل جلویی و دو میکروفون اضافه‌شده به آن اشاره کرد؛ این دو ماژول برای استفاده توسط توسعه‌دهندگان به این هدست واقعیت مجازی اضافه شده است. اچ‌تی‌سی رنگ بخش‌های اصلی هدست واقعیت مجازی خود را آبی انتخاب کرده که باعث زیباتر شدن هر چه بیشتر این هدست واقعیت مجازی شده است.

اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که وایو پرو از فصل جاری برای فروش در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت؛ البته نسل پیشین هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی همچنان تا پایان سال ۲۰۱۸ به فروش خواهد رسید. اچ‌تی‌سی هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضه‌ی این هدست ارائه نکرده است.

اچ‌تی‌سی در کنار نسل جدید هدست واقعیت مجازی خود، فروشگاه وایوپورت را نیز رونمایی کرده است که امکان خرید محتوای واقعیت مجازی را در اختیار خریداران و کاربران محصولات واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات