ال‌ جی پنل اولد گوشی پرچم‌دار جدید سونی را تأمین می‌کند

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی پرچم‌دار سونی با نمایشگر اولد وجود دارد و این‌طور که پیدا است، شرکت ال‌جی نمایشگر این مدل را تولید خواهد کرد.
تبلیغات

مدتی پیش، شایعاتی مبنی بر توسعه گوشی پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد پرو سونی با نمایشگر اولد منتشر شد؛ ظاهرا شرکت ژاپنی در نظر دارد جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را با نمایشگری از نوع اولد عرضه کند. تمامی گوشی‌های هوشمندی که توسط سونی در طی چند سال اخیر عرضه شده است، به پنل از نوع IPS LCD مجهز  هستند.

به‌تازگی اعلام شده است که شرکت سونی در نظر دارد وظیفه‌ی تولید نمایشگر اولد برای گوشی پرچم‌دار جدیدش را به ال‌جی دیسپلی واگذار کند؛ این شرکت از نمایشگرهای اولد ال‎جی برای تلویزیون‌های خانگی رده‌بالای خود استفاده می‌کند و ممکن است در آینده‌ای نزدیک، این همکاری شامل گوشی‌های هوشمند اکسپریا سونی شود. در همین رابطه، یک منبع مطلع در صنعت اعلام کرده است:

انتظار می‌رود سونی از عوامل مؤثر در تجارت تلویزیون‌های خانگی خود در بخش گوشی‌ هوشمند استفاده کند و محصولاتی نظیر گوشی‌ هوشمند انعطاف‌پذیر توسعه دهد.

همکاری سونی با ال‌جی دیسپلی به‌منظور تولید نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر کوچک است که از آن‎ در توسعه‎ی گوشی‌ هوشمند تاشو یا کتابی استفاده خواهد شد. آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که شرکت سونی به تبعیت از روند مرسوم در بازار از نمایشگرهایی با نسبت ابعاد کشیده ۱۸ به ۹ در پرچم‌داران جدید خود استفاده خواهد کرد؛ ضمن اینکه به دنبال ارائه‌ی گوشی‌های رده‌بالا در سال ۲۰۱۸ است که بر مبنای زبان طراحی «میرای» توسعه یافته‌اند. البته جدیدترین گوشی‌های هوشمندی که توسط سونی در اوایل امسال و در نمایشگاه CES معرفی شد، بر مبنای زبان طراحی قدیمی امنی‌بالانس شکل گرفته‌‌اند.

سونی اکسپریا ایکس زد وان / Sony Xperia XZ1

شرکت ال‌جی در زمینه‌ی توسعه نمایشگر اولد برای گوشی‌ هوشمند چندان بی‌سابقه نیست؛ آخرین پرچم‌دار این شرکت یعنی وی ۳۰ با نمایشگر اولد همراه شده است. همچنین اعلام شده که جانشین ال‌جی جی ۶ به نمایشگر اولد مجهز خواهد بود. ضمن اینکه صفحه‌نمایش اولد پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل نیز توسط ال‌جی توسعه می‌یابد؛ هرچند انتقادات مختلفی نسبت به نمایش نامتوازن رنگ یا سوختگی پیکسل‌ها در نمایشگر پرچم‌دار ۲۰۱۷ گوگل وجود دارد. در همین رابطه، حتی گفته می‌شود که اپل به‌منظور توسعه‎ی آیفون‌های جدید خود با نمایشگر اولد، از ال‌جی دیسپلی کمک خواهد گرفت. به همین جهت، ال‌جی در حال آماده‌سازی خطوط تولید جدیدی است تا بتواند ظرفیت تولید پنل‌ اولد کوچک برای گوشی‌ هوشمند را افزایش دهد.

در رابطه با پرچم‌دار جدید سونی که با نمایشگر اولد عرضه خواهد شد، شایعات مختلفی وجود دارد؛ مقامات این شرکت نیز تأیید کرده‌اند که محصولاتی مجهز به صفحه‌نمایش اولد ارائه می‌دهند. سونی ادعا می‌کند که از نمایشگرهای اولد با رزولوشن 4K در پرچم‌داران جدیدش استفاده خواهد کرد و کاربران از بابت محصولات جدید این شرکت در بازار موبایل، ناامید نخواهند شد.

واحد موبایل سونی با انتشار دعوت‌نامه، تأیید کرده است در نمایشگاه MWC 2018 حضور پیدا خواهد کرد و امکان دارد پرچم‌دار جدید این شرکت با نمایشگر اولد معرفی شود. ضمن اینکه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان در کنگره جهانی موبایل بارسلون وجود دارد.

جدا از نمایشگر اولد، اکسپریا ایکس‏‌زد پرو احتمالاً اولین گوشی سونی با ۶ گیگابایت رم خواهد بود؛ این شرکت ژاپنی، گوشی‌های پرچم‌دار پیشین خود را با تنها ۴ گیگابایت رم وارد بازار کرده است. همچنین گمان می‌رود جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام ارائه شود؛ شرکت کالیفرنیایی از تراشه مذکور در ماه دسامبر رونمایی کرد و لیست محصولات مجهز به جانشین تراشه اسنپدراگون ۸۳۵، به تعدادی از گوشی‌های سونی اشاره دارد که در سال جدید با پردازنده پرچم‌دار ۲۰۱۸ کوالکام عرضه خواهند شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات