وقتی دوربین DSLR درون فِر مایکروویو قرار می‌گیرد

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
زمانی که دوربین DSLR را درون مایکروویو قرار می‌دهید چه اتفاقی می‌افتد؟
تبلیغات

اعضای رسانه‌ی دی‌تریپِر فوتو اخیرا تصمیم گرفتند کشف کنند زمانی که دوربین DSLR را درون مایکروویو قرار می‌دهید چه اتفاقی می‌افتد!

اعضای این رسانه برای آزمایش خود، دوربین نیکون D60 را درون مایکروویو قرار می‌دهند و آن را به‌منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، درون یک محوطه‌ی باز انتقال می‌دهند.

پنچ دقیقه بعد از قرار گرفتن دوربین در مایکروویو، قسمت‌هایی از آن شروع به ذوب شدن می‌کند. صفحه‌نمایش پشت دوربین ذوب می‌شود و قسمت‌هایی که در محدوده‌ی گریپ قرار دارند از یکدیگر جدا می‌شوند.

دوربین در مایکروویو

بعد از گذاشتن دوربین در مایکروویو برای مدت‌زمان طولانی‌تر، بیشتر پلاستیک دوربین ذوب می‌شود تا حدی‌که تمام قطعات الکتریکی درون دوربین نمایان می‌شوند؛ اگرچه لنز دوربین تقریبا سالم می‌ماند.

دوربین در مایکروویو

عکس‌های زیر نشان می‌دهند که برای دوربین نیکون D60 و لنز نگون‌بخت آن، بعد از قرار گرفتن در مایکروویو چه اتفاقی رخ داده است:

دوربین در مایکروویو
دوربین در مایکروویو
دوربین در مایکروویو
دوربین در مایکروویو

چند سال پیش، تعدادی از کاربران اطلاعاتی در فضای مجازی مبنی بر شارژ کامل باتری گوشی آیفون ظرف تنها یک دقیقه از طریق قرار دادن آن در مایکروویو وایرال کردند. همان‌طور که در این مقاله ثابت شد، نباید هیچ‌یک از دستگاه‌های الکترونیکی خود را به‌منظور شارژ کردن باتری آن‌ها یا به هر دلیل دیگری درون مایکروویو قرار دهید؛ آن‌ها شارژ نمی‌شوند، بلکه ذوب می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات