احیای بازار ارزهای دیجیتال توسط ارزهای متوسط

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از افت ناباورانه ارزش بازار ارزهای رمزپایه در روزهای اخیر، بسیاری از ارزهای رمزپایه متوسط، پیشگام بازگشت بازار به روند عادی شده‌اند.
تبلیغات

این روزها کریپتوکارنسی‌، ارز رمزپایه یا به تعبیر برخی از فناوری‌نویس‌های پارسی‌زبان، رمزپول‌ نقل تمام محافل شده است. رشد سرسام‌آور بازار این ارزها همه سرمایه‌گذاران و حتی مردم کوچه و بازار را به طمع انداخته تا به سودای یک‌شبه و چند روزه پولدار شدن، از اوضاع این بازار سر دربیاورند. چند روز اخیر اما برخلاف تمامی روندهای گذشته برای بسیاری از معامله‌گران رمزپول‌ها روزهای سخت و جانکاهی بود. طلایه‌داران بازار رمزپول‌ها یعنی بیت‌کوین و اتریوم که از لحاظ ارزش بازار جایگاه‌های نخست پرارزش‌ترین رمزپول‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، تنها در عرض هفته گذشته نزدیک به ۲۰ درصد از ارزش بازار خود را از دست دادند؛ اتفاقی که فعالان بازار از آن با عنوان حمام خون یاد کرده‌اند. اما با این حال، شماری از رمزپول‌هایی با ارزش بازار متوسط در روز گذشته عملکرد بهتری را از خود نشان دادند و سریع‌تر از رمزپول‌های بزرگ در حال بازگشت به روند عادی خود هستند.

دیروز بسیاری از این رمزپول‌های متوسط با کم‌رنگ شدن علایم سرکوب احتمالی بازار آسیا رشدی دو رقمی را از خود نشان دادند. احتمال وضع قوانین نظارتی شدید بر بازار رمزپول‌ها یا حتی ممنوعیت داد و ستد آن‌ها در اکسچنج‌های کره جنوبی و روسیه، تنها در چند روز اخیر نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزپول‌ها را دود کرد و به هوا فرستاد.

با این حال، شماری از فعالان بازار، افت شدید رخ داده در بهای رمزپول‌ها را عادی تلقی کرده‌اند و آن را بخشی از یک الگوی منظم در روند قیمتی آن‌ها می‌دانند. دیوید سانستبه، موسس پلتفرم IOTA به بیزنس اینسایدر گفته است:

اصلاح قیمتی به وقوع پیوسته در بازار ممکن است برای کسانی که به‌تازگی وارد این فضا شده‌اند بسیار شوکه‌کننده و غیرمنتظره به نظر برسد، اما پیش‌تر از این، چرخ گردون بازار رمزپول‌ها روزهای خوب و بد بسیاری را به خود دیده است.

در ادامه فهرستی از رمزپول‌های متوسط، میزان رشد و قیمت آن‌ها در روز پنج‌شنبه آورده شده است.

  • استارکوین، ۱۶.۷۵٪+، ۰.۷۲ دلار
  • ان.اکس.تی، ۱۲.۸۰٪+، ۰.۳۳۱۷ دلار
  • اتریوم کلاسیک، ۱۱.۶۳٪+، ۳۱.۳۳ دلار
  • مونرو، ۸.۱۵٪+، ۳۳۴.۳۲۹۷ دلار
  • زدکش، ۵.۸۵٪+، ۵۲۳.۲۲۱۸ دلار
  • لایت‌کوین، ۶.۴۲٪+، ۱۹۹.۵۱۹۱ دلار
  • بیت‌کوین کش، ۵.۴۷٪+، ۱۸۴۴.۶۹۳۷ دلار
  • دش، ۸.۹۶٪+، ۸۳۹.۷۲ دلار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات