مایکروسافت در صدر لیست ۱۰۰ شرکت برتر حوزه‌ فناوری تامسون رویترز

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت چندملیتی تامسون رویترز، در نخستین نسخه از فهرست ۱۰۰ پیشرو حوزه‌ی فناوری، نام مایکروسافت را در صدر قرار داد.
تبلیغات

 شرکت چندملیتی رسانه‌های گروهی تامسون رویترز با انتشار اولین نسخه از فهرست «۱۰۰ پیشرو حوزه‌ی فناوری دنیا»، نام شرکت‌های مایکروسافت،  اینتل و سیسکو (شرکت فعال در حوزه‌ی تجهیزات شبکه) را در رده‌‌‌‌های اول تا سوم این لیست قرار داد. این لیست با هدف شناسایی سازمان‌های نام‌آشنا و شرکت‌های موفق منتشر شده است و در نخستین نسخه از آن، نام غول‌هایی همچون اپل،  آلفابت،  آی‌بی‌ام و Texas Instruments در بین ۱۰ شرکت برتر به چشم می‌خورد.

شرکت تایوانی سازنده‌ی تراشه‌ی TSMC، گروه کسب‌وکار مبتنی بر نرم‌افزار آلمانی SAP و شرکت ایرلندی ارائه‌دهنده‌ی خدمات مشاوره‌ای اکسنچر، جایگاه‌های هشتم تا دهم این لیست ۱۰۰‌تایی را از آن خود کرده‌اند. اگرچه ۹۰ شرکت باقیمانده رتبه‌بندی نشده‌اند؛ اما در بین آن‌ها نام آمازون به‌عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین دنیا و فیسبوک به‌عنوان غول دنیای شبکه‌های اجتماعی نیز به چشم می‌خورد.

نتایج این لیست براساس الگوریتمی با ۲۸ فاکتور به‌دست آمده‌اند؛ این الگوریتم عملکرد شرکت‌ها را در هشت زمینه‌ی مالی، مدیریت و اعتماد سرمایه‌گذار، ریسک‌پذیری و انعطاف‌پذیری، رضایت حقوقی، نوآوری، مردم و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، آثار محیطی و آوازه مورد ارزیابی قرار می‌دهد. تمام این شرکت‌ها باید حداقل یک میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشند.

براساس لیست منتشرشده، مقر اصلی ۴۵ درصد از این شرکت‌ها در ایالات متحده‌ی آمریکا واقع شده است. جایگاه دوم از این حیث، به‌صورت مشترک به ژاپن و تایوان تعلق می‌گیرد که هرکدام ۱۳ درصد از این لیست را به خود اختصاص داده‌اند. جایگاه سوم نیز با ۵ شرکت پیشرو در این لیست، به هند تعلق دارد. به‌لحاظ قاره‌ای نیز، آمریکای شمالی با سهمی ۴۷ درصدی، در صدر قرار دارد و پس از آن قاره‌ی آسیا با ۳۸، اروپا با ۱۴ و استرالیا با یک درصد، در جایگاه‌های دیگر قرار دارند.

نتایج بسیار خوب آسیا در این لیست، به‌دلیل عملکرد درخشان و رشد شرکت‌هایی همچون هولدینگ تنسنت است که به‌عنوان نخستین شرکت آسیایی به ارزش بازار بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار دست یافت و از این حیث، در ماه نوامبر سال گذشته‌ی میلادی، گوی رقابت را از فیسبوک ربود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات