فورد موستانگ تقویت‌شده با تیونینگ استیدا

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ استیدا از پروژه‌ی جدید خود که روی فورد موستانگ اجرا شده است رونمایی کرد.
تبلیغات

استیدا (Steeda) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تیونینگ در زمینه محصولات فورد است. این شرکت در جدیدترین اقدام خود در نمایشگاه خودروهای قدرتمند در بیرمنگام انگلستان، از یک فورد موستانگ تقویت‌شده با نام Q500 Enforcer رونمایی کرد. این خودرو بر اساس فورد موستانگ GT ساخته شده که به‌صورت استاندارد به یک پیشرانه‌ی V8 به حجم ۵ لیتر مجهز است ؛ اما استیدا در Q500 تغییراتی ایجاد کرده  تا خودرویی قدرتمندتر و سریع‌تر در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد موستانگ GT باشد. 

فورد موستانگ

این تیونر قدرت تولیدی پیشرانه را از ۴۱۰ به ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی را با ۹۵ واحد افزایش، به ۷۴۶ نیوتن‌متر رسانده است. همچنین برای Q500 یک هواکش اختصاصی طراحی شده است تا موتور بتواند به‌راحتی هوای خنک را تنفس کند. تغییرات دیگر شامل بازنویسی دوباره‌ی برنامه‌ی واحد کنترل الکترونیکی موتور و در نهایت استفاده از یک سیستم اگزوز جدید برای تولید صدای خشن و گیرا است. 

تغییرات این خودرو تنها به پیشرانه محدود نیست. استیدا تیونینگ این خودرو را در یک پیست مسابقه‌ای در جورجیای آمریکا انجام داده و اصلاحاتی نیز در بخش تعلیق و شاسی اعمال کرده است. موستانگ Q500 از عقب‌بندی جدید و پایدارتری بهره‌مند است و در محور جلو و عقب آن از آنتی‌رول‌بارهای قوی‌تری استفاده شده است. در کنار این موارد، استیدا از فنرهای اسپرت تولیدی خودش و بوش‌های قوی‌تر در سیستم تعلیق مستقل عقب خودرو بهره برده است. به گفته‌ی تیونر، این تغییرات نه‌تنها سواری راحتی را برای موستانگ ایجاد کرد‌ه‌اند؛ بلکه ایرادات مدل استاندارد در بخش هندلینگ و سواری نیز برطرف شده است. 

فورد موستانگ

اولین دستگاه از موستانگ Q500 در نمایشگاه خودروی Performance Car Show بیرمنگام رونمایی شد و به رینگ‌های ۲۰ اینچی Velgen VMB7 که روی آن‌ها تایر مشلن قرار گرفته، مجهز است که همین ست رینگ و تایر ظاهر این خودرو را کاملا متمایز از موستانگ GT استاندارد می‌کند. 

تیونر می‌تواند بسته به درخواست مشتری تنظیمات مختلفی روی این خودرو اعمال کند و هر خودرو می‌تواند برای استفاده‌ی شهری یا در پیست شخصی‌سازی شود. قیمت Q500 تنها ۱۲ هزار و ۲۰۰ دلار بیشتر از مدل استاندارد موستانگ است و می‌توان آن را در نمایندگی فورد هاینس در Maidstone خریداری کرد. 

فورد موستانگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات