بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بلک‌بری نرم افزار امنیتی وسایل نقلیه خودران را روی محصولات جگوار لندرور و تاتا موتورز آزمایش می‌کند.
تبلیغات

شرکت کانادایی بلک‌بری قصد ارائه یک نرم افزار امنیتی سایبری جدید دارد که میزان آسیب‌پذیری برنامه‌های استفاده‌شده در خودروهای خودران را شناسایی می‌کند. این محصول که بلک بری جارویس نام‌گذاری شده است، نخست در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد. این شرکت سابق دنیای گوشی‌ هوشمند امیدوار است در زمینه‌ی کاری جدید خود موفق شود. نرم‌افزار جدید بلک‌بری پتانسیل کاربردی شدن در بیمارستان‌ها و اتوماسیون صنعتی نیز دارد.

به گفته بلک‌بری، شرکت‌های خواستار این سرویس برای استفاده از آن باید در ابتدا مبلغی پرداخت کنند و به ازای نحوه و میزان استفاده از این نرم‌افزار، هزینه‌ی مورد نظر از مبلغ شارژشده کسر خواهد شد (مشابه سیم‌کارت‌های اعتباری). همچنین خودروسازان به‌محض پرداخت اعتبار می‌توانند به‌صورت آنلاین به جارویس دسترسی داشته باشند و در هر مرحله از توسعه نرم افزار خود که باشند، قادر به اسکن فایل‌ها خواهند بود.

حمله جهانی باج‌افزار واناکرای در سال گذشته، به افزایش آگاهی کاربران از نرم افزار امنیتی بلک‌بری که تمرکز عمده خود را بر مدیریت ارتباطات امن با تلفن‌های همراه قرار داده است، کمک شایانی کرد.

به گفته بلک‌بری، نرم افزار جارویس در کارخانه‌های خودروسازی تاتا موتورز و جگوار لندرور مورد آزمایش قرار گرفته است. مدیر اجرایی این آزمایش نیز اعلام کرد که نرم افزار فوق، زمان مورد نیاز برای ارزیابی کد را از ۳۰ روز به هفت دقیقه کاهش داده است.

بلک‌بری در سپتامبر سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد جهت ارائه سیستم عامل خودروهای خودران با شرکت Delphi Automotive Plc به شراکت بپردازد و اوایل سال جاری، با شرکت جستجوی اینترنتی چینی بایدو قرارداد توسعه فناوری وسائل نقلیه خودران امضا کرد. همچنین بلک‌بری اخیرا معاملاتی با شرکت‌هایی نظیر کوالکام، دنسو و فورد در رابطه با این صنعت انجام داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات