۸۰ درصد از ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج‌ شده است

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به ساختار بیت‌کوین تنها ۲۱ میلیون واحد از این پول رمزنگاری شده استخراج خواهد شد و آخرین آمار نشان از این دارد که تعداد بیت‌کوین‌های استخراج‌شده از مرز ۱۶.۸ میلیون گذشته است.
تبلیغات

بیت‌کوین به‌عنوان شناخته‌‌شده‌ترین پول رمزنگاری شده‌ی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین، امروزه بیش از هر زمان دیگری خرید و فروش می‌شود؛ ولی با وجود افزایش میزان تبادل این پول رمزنگاری شده، شاهد این نکته هستیم که میزان استخراج بیت‌کوین در مقایسه با گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و این جزئی از ساختار بیت‌کوین است.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات تریدینگ ارز دیجیتال

ساختار بیت‌کوین به‌نوعی تعریف شده که رفته‌رفته با نزدیک شدن به عدد ۲۱ میلیون، ماینینگ یا معدن‌کاوی بیت‌کوین سخت‌تر شود و  این فرایند تا سال ۲۱۴۰ و تا رسیدن به آخرین بیت‌کوین استخراج‌شده ادامه خواهد داشت. آخرین آمار ارائه‌شده نشان از این دارد که تا امروز بیش از ۸۰ درصد از ۲۱ میلیون بیت‌کوین در نظر گرفته‌شده، استخراج شده است.

بیت‌کوین از طریق انجام ماینینگ یا معادلات ریاضی با درجه سختی بالا توسط افرادی که قدرت سخت‌افزاری رایانه‌ی خود را در اختیار شبکه‌ی بلاک‌چین قرار می‌دهند، تولید می‌شود؛ میزان پاداش دریافتی این افراد در طول زمان، بر اساس معیارهایی نصف می‌شود تا سرعت معدن‌کاوی و حل مسائلی که با افزایش روزافزون قدرت پردازشی کامپیوترها همراه است، همیشه عدد ثابتی باشد. ساتوشی ناکاموتو به‌عنوان خالق بیت‌کوین، در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان اولین معدن‌کاو بیت‌کوین ایفای نقش کرد و به‌عنوان پاداش ۵۰ بیت‌کوین به حساب وی واریز شد. حال شاهد این نکته هستیم که با گذشت حدود یک دهه از زمان تولد بیت‌کوین، نزدیک به ۸۰ درصد از ۲۱ میلیون بیت‌کوین در نظر گرفته‌شده، معدن‌کاوی شده است.

بیت‌کوین در طول سال ۲۰۱۷ رشد بسیار فزاینده‌ای تجربه کرد و بسیاری بر این باورند که ارزش این پول رمزنگاری شده طی سال‌های آینده‌ بیش‌ازپیش افزایش پیدا خواهد کرد. در مقابل شمار دیگری از افراد وجود دارند که قیمت بالای بیت‌کوین را ماحصل حبابی می‌دانند که حول پول‌های رمزنگاری شده ایجاد شده است. تنها بیت‌کوین نیست که شاهد افزایش ارزش خود در چند ماه اخیر بوده و سایر پول‌های رمزنگاری شده نظیر اتریوم و ریپل نیز اخیرا رشد بسیار بالایی تجربه کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات