اینفینیتی از Q‌ اینسپریشن رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
اینفینیتی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی ۲۰۱۸، از خودروی مفهومی Q اینسپریشن رونمایی کرد.
تبلیغات

در نهایت اینفینیتی (Infiniti) پس از گمانه‌زنی‌ها و پیش‌نمایش زودهنگام، در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دیترویت از مدل مفهومی جدید خود رونمایی کرد که با نام Q اینسپریشن (Q Inspiration) شناخته می‌شود. استفاده از این ظاهر جسورانه به این دلیل است که برند ژاپنی وعده داده بود این سدان فوق‌العاده نشان‌دهنده‌ی نسل آینده‌ی خودروهای اینفینیتی باشد.

مفهومی اینفینیتی Q اینسپریشن/ INFINITI Q Inspiration Concept

زیبایی و زیبایی‌شناسی یک حس شخصی و درونی است؛ ولی خودروی مفهومی Q اینسپریشن به‌شدت جالب توجه به نظر می‌رسد. در جلوی خودروی سدان اینفینیتی به‌جای جلو‌پنجره مشبک دو-قوسی قبلی از شکاف‌های عمودی راه‌راه استفاده شده است که در مرکز آن بادگیرهایی قرار دارد. ورودی‌های بزرگ در قسمت جلو و کنار چرخ خودرو، چهره این مفهومی را بیشتر اسپرت کرده است؛ درحالی‌که برش‌های تهاجمی روی چراغ‌های جلو و خطوط کاپوت بر ابهت نسل آینده خودروهای اینفینیتی می‌افزاید.

خودروی مفهومی Q اینسپریشن 

هر چه طراحی به سمت عقب خودرو حرکت می‌کند، ظاهر نرم‌تر و ظریف‌تری دارد؛ سقف روان به همراه ستون‌های نازک در عقب خودرو به ظاهری فست‌بک ختم می‌شود. دم خودرو با اگزوزهای یکپارچه به‌خوبی طراحی شده است و نوار سراسری چراغ‌های عقب نشانه‌هایی از طراحی تیز چراغ‌های جلو را در خود دارد. 

در داخل خودرو، اینفینیتی از طرح مینیمالیستی استفاده می‌کند؛ سرنشینان در صندلی‌های بزرگ و جادار تزئین‌شده با چرم سفید قرار می‌گیرند و هر فرد می‌تواند از یک تبلت برای سرگرمی بهره ببرد. کنسول مرکزی شناور با ترکیبی از چرم سیاه و سفید و طرح نارنجی مرجانی بیش‌تر شبیه اثر هنری به نظر می‌رسد. در جلو، صفحه نمایش دیجیتال تمام طول داشبورد را پوشش می‌دهد و زیر آن، فضای وسیعی با تزئین چوب وجود دارد که تا درب‌ها کشیده می‌شود. سرنشینان خودرو هر کدام می‌توانند روشنایی کابین قسمت خود را با کشیدن انگشت روی نوار کاغذ واشی طلایی و رشته‌های ابریشمی در قسمت پایینی هر درب تنظیم کنند. 

مفهومی اینفینیتی Q اینسپریشن/ INFINITI Q Inspiration Concept

خودروی مفهومی Q اینسپریشن از پیشرانه چهار سیلندر VC توربو اینفینیتی استفاده می‌کند که قادر به تغییر نسبت تراکم در هنگام کار است. این شرکت ادعا می‌کند که پیشرانه ذکرشده دارای خروجی یک پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر بنزینی است؛ اما بازدهی آن به اندازه یک پیشرانه چهار سیلندر دیزلی خواهد بود.

سیستم محرکه بسیار جمع و جور است که به طراحی ظاهری سدان کمک شایانی می‌کند. به لطف این پیشرانه طراحان می‌توانند کاپوت خودرو را کوتاه بسازند و ستون A را کمی جلوتر بیاورند. چنین قابلیتی باعث می‌شود خودروی مفهومی Q اینسپریشن در بیرون یک سدان متوسط باشد؛ ولی در داخل فضای یک خودروی بزرگ‌تر را در اختیار سرنشینان قرار دهد. 

اگر‌چه این خودروی مفهومی به نسل آینده تولیدات اینفینیتی اشاره می‌کند؛ اما این شرکت برنامه‌ای برای تولید مدل خاصی از آن ندارد و احتمال دارد از برخی ویژگی‌های طراحی آن در محصولات آینده استفاده کند. 

آینده‌ی طراحی اینفینیتی در خودروی مفهومی Q اینسپریشن

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات